Pagina 52 van 100
Geplaatst: 16 apr 2010, 16:52
door jeroenalbers
zijn deze zo zeldzaam dan?
Geplaatst: 16 apr 2010, 16:53
door Zwepper
je komt ze niet zo vaak tegen

Geplaatst: 16 apr 2010, 17:04
door ginofs1
ik laat mijn cilinders eerst een aantal uren draaien op de test bank, uiteraard met koeling.
de eerste 5 misschien wel 10 keer laat ik hem rustig draaien tot hij 60 gr is.duurt misschien 5 min of zo
in de loop van tijd zie je dat de temp niet meer zo hoog op loopt en laat ik hem wat langer draaien.
dit alles op lage toeren.
als de temp het toe laat mag hij meer rpm draaien en dat bouw ik op tot meer dan 20 uur totaal aan draai uren.
laatste uren word hij zwaarder belast door de generator.
dan heeft hij 20 uur gedraaid wat wel gelijk aan 500km is.
dan is hij bij mij klaar voor op de weg.
en dan nog moet je rustig aan doen.
na 1000 km kan je pas zeggen : hij is klaar voor de start
Geplaatst: 16 apr 2010, 18:40
door marco
ginofs1 schreef:pee67 schreef:Gister heb k mijn gehhonde imi F5b cilinder er afgehaald
bleek dat de zuiger erg ruw aanvoelde en er ook zo uitzag
evenals de cilinder.
Is vers gehoond, heb er 75 km mee gereden, niet harder gereden dan 50
smering is 1 op 40, 16 carb met een 160 sproeier en een cdi ontsteking, bougie is mooi bruin
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?



hoi peter
ik heb je cilinder bekeken en vind het een raadsel.
er zit wat vuil (knarsend zand of zo) onder je zuiger veertjes.
is je lucht filter nog goed, geen scheur er in of zo iets.
misschien toch iets te warm geworden met een van de eerste ritjes.
ik zelf vind hem niet goed genoeg meer om te rijden.
zal ik hem voor je op nieuw laten boren met een nieuwe zuiger er bij.
en omdat ik het sneu voor je vind wil ik je aanbieden om de kosten samen te delen.
gr gino
Was dit wel een kwaliteitszuiger?
Geplaatst: 16 apr 2010, 21:24
door ginofs1
een gewone imitatie maar wel een goede zuiger .
ik gebruik deze zelf ook vaak genoeg samen met een imitatie cilinder
Geplaatst: 16 apr 2010, 21:51
door Twowheeler
Wel raar!
Had je hem net als mijn setje ff bij jou laten draaien?
Misschien is er wat vijlsel losgekomen en dat heeft zo zitten schuren.
Geplaatst: 17 apr 2010, 02:30
door marco
Of er zaten slechte kwaliteit zuigerveren bij de zuiger.
Geplaatst: 17 apr 2010, 09:34
door FS1SE
denk dat die gewoon een licht warmloper heb gehad verder niets
korrel 1000 schuren zuiger en cilinder kijken of de veren nog los zijn
en gasje bij weer maar dan wat beter inrijden
Geplaatst: 18 apr 2010, 11:33
door rise and shine
Hoe kun je het beste een krat bier mee nemen op de motor?
Geplaatst: 18 apr 2010, 11:35
door FS1SE
[quote="rise and shine"]Hoe kun je het beste een krat bier mee nemen op de motor?[/quote
gemakkelijkste is denk ik gewoon eerst opdrinken

Geplaatst: 18 apr 2010, 11:36
door nieknatuurlijk
rise and shine schreef:Hoe kun je het beste een krat bier mee nemen op de motor?
tank legen, bier erin, kratje achter op je rug

Geplaatst: 18 apr 2010, 11:41
door rise and shine
Bij de fs1 zette ik een krat gewoon op de tank, maar ik mijn CeeBee tank wil ik geen deuken

Geplaatst: 18 apr 2010, 12:21
door Jeti
Achterop binden. Of hierheen brengen met je fs1, dan neem ik hem voor je mee.
Geplaatst: 18 apr 2010, 12:41
door mpro09
op je zadel en dan zelf op het pratje gaan zitten, hebbie geen rekje dan?
Geplaatst: 18 apr 2010, 12:59
door Jeti
nieknatuurlijk schreef:rise and shine schreef:Hoe kun je het beste een krat bier mee nemen op de motor?
tank legen, bier erin, kratje achter op je rug

En dan uit je kraantje in je glas tappen
