Pagina 51 van 190
Geplaatst: 17 sep 2013, 16:59
door marco
Gasnaald.
Geplaatst: 17 sep 2013, 17:26
door ginofs1
carb verstopt of bougie (dop) gaar.

Geplaatst: 17 sep 2013, 19:00
door joosie1234
Hij rijdt nu met 10 mm carb (die ik nog had liggen) (gaat zo extreem sloom, 45 kmh MAX

). 16 mm carb nu helemaal uit elkaar gehaald, elk gaatje doorgeprikt met een naald en doorgeblazen. Als dat niet helpt met ontstoppen, dan weet ik het ook niet meer

Geplaatst: 17 sep 2013, 19:03
door marco
Kijk even welke gasnaald en sproeierhouder je hebt.
Geplaatst: 17 sep 2013, 19:43
door Saerens
Net wat opkuis gedaan van de remschijven. Ik heb ze bijna allemaal op een plankje gelegd.
Maar welke types horen nu bij welke FS1. De linkse met rechthoekige potjes hebben trouwens kleine verschillen wat betreft aanduiding voor de remvloeistof.

Geplaatst: 17 sep 2013, 19:50
door Jeti
Die hoekige rempot met ronde sticker zit iig ook op een RD. En die hoekige zwarte op een RDmx.
Van FS1 weet ik niets, maar heb ze allemaal wel eens gezien.
Geplaatst: 17 sep 2013, 20:07
door David
Zit met een probleem met mijn rd50, hij rijd goed als hij koud staat maar als hij warm staat en ik geef gas lijkt het alsof hij verzuipt of de ontsteking uit valt
Dit gebeurd ook enkel onder ong. 5000 toeren als ik rijd en blijf daarboven merk ik er niets van. Voordien heeft hij altijd als een zonnetje gereden.
Wat ik al heb gedaan: Carb schoongemaakt, Oliepomp eraf gezwierd, andere bougiedop, uitlaat ontkoold, andere bougie, andere bobijn, ontstekingstijdstip gecheckt met stroboscoop
en dat is het zo een beetje, krukaskeerringen zijn oké.
Begin te gaan denken dat het probleem ergens in mijn ontsteking zit, maar wou eerst eens horen of jullie me wijze raad kunnen geven

Geplaatst: 17 sep 2013, 20:21
door Dr. Bob
Saerens schreef:Net wat opkuis gedaan van de remschijven. Ik heb ze bijna allemaal op een plankje gelegd.
Maar welke types horen nu bij welke FS1. De linkse met rechthoekige potjes hebben trouwens kleine verschillen wat betreft aanduiding voor de remvloeistof.

Kijk op het forum FS1 in onderdelen: http://www.fs1forum.com/Remmen.html
Geplaatst: 17 sep 2013, 20:46
door marco
David schreef:Zit met een probleem met mijn rd50, hij rijd goed als hij koud staat maar als hij warm staat en ik geef gas lijkt het alsof hij verzuipt of de ontsteking uit valt
Dit gebeurd ook enkel onder ong. 5000 toeren als ik rijd en blijf daarboven merk ik er niets van. Voordien heeft hij altijd als een zonnetje gereden.
Wat ik al heb gedaan: Carb schoongemaakt, Oliepomp eraf gezwierd, andere bougiedop, uitlaat ontkoold, andere bougie, andere bobijn, ontstekingstijdstip gecheckt met stroboscoop
en dat is het zo een beetje, krukaskeerringen zijn oké.
Begin te gaan denken dat het probleem ergens in mijn ontsteking zit, maar wou eerst eens horen of jullie me wijze raad kunnen geven

Vonken tussen de punten?
Wat is de kleur van je bougie?
Geplaatst: 17 sep 2013, 21:05
door David
marco schreef:David schreef:Zit met een probleem met mijn rd50, hij rijd goed als hij koud staat maar als hij warm staat en ik geef gas lijkt het alsof hij verzuipt of de ontsteking uit valt
Dit gebeurd ook enkel onder ong. 5000 toeren als ik rijd en blijf daarboven merk ik er niets van. Voordien heeft hij altijd als een zonnetje gereden.
Wat ik al heb gedaan: Carb schoongemaakt, Oliepomp eraf gezwierd, andere bougiedop, uitlaat ontkoold, andere bougie, andere bobijn, ontstekingstijdstip gecheckt met stroboscoop
en dat is het zo een beetje, krukaskeerringen zijn oké.
Begin te gaan denken dat het probleem ergens in mijn ontsteking zit, maar wou eerst eens horen of jullie me wijze raad kunnen geven

Vonken tussen de punten?
Wat is de kleur van je bougie?
Nee geen vonken, voor de bougiekleur moet ik er nog eens mee gaan rijden omdat het pompje er net af is, en het regent hier al heel de tijd
Ik laat het nog weten, voordien was een beetje aan de donkere kant

Geplaatst: 17 sep 2013, 21:07
door marco
Was dat een nieuwe cilinder die je nog in moest rijden?
Misschien dat die nu een iets kleinere sproeier nodig heeft.
Geplaatst: 17 sep 2013, 21:33
door David
marco schreef:Was dat een nieuwe cilinder die je nog in moest rijden?
Misschien dat die nu een iets kleinere sproeier nodig heeft.
Nee staat er miss al 6000 km op
maar ben net toch maar een stuk gaan rijden en volgens mij is nu alle overtollige tweetakt-olie van het pompje uit het blok want hij rijd weer zoals vroeger
toch bedankt Marco!
Geplaatst: 17 sep 2013, 22:22
door marco
Heb je de olie aansluiting op het membraam ook goed afgedicht?
Anders zuigt die daar valse lucht aan.
Geplaatst: 18 sep 2013, 00:11
door David
marco schreef:Heb je de olie aansluiting op het membraam ook goed afgedicht?
Anders zuigt die daar valse lucht aan.
Ja hoor, vijsje in geschroefd met een beetje vloeibare pakking aan

Geplaatst: 18 sep 2013, 16:07
door joosie1234
De boel was nu oppeens verzopen, maar er is wel een vonk. 25 minuten naar huis lopen
Ik ben redelijk hopeloos op het moment, ik ga die 16 mm nu opnieuw monteren, als hij het dan niet goed doet, dan ga ik over in complete onwetendheid en weet ik het niet meer
iemand die er anders naar zou willen kijken?
