Pagina 51 van 100

Geplaatst: 15 apr 2010, 17:07
door nieknatuurlijk
herrie kan je zien als vermogen :prof:

bij mijn fs50 uitlaat leid het tot een heel klein beetje vermogen verlies...

Geplaatst: 15 apr 2010, 18:39
door Zwepper
zonder demper daalt de top een heel stuk!
heb er ervaring mee onder het rijden ineens de demper kwijt geweest , top kakte meteen in :lol:
En de herrie komt wel na een tijdje rijden die demperwol is zo verbrand!

Geplaatst: 15 apr 2010, 18:47
door Yamaha rd50m
Tombo schreef:Originele condensator kopen


dus kan niet aan slechte bobine , punten die niet goed staan, ... liggen?

Geplaatst: 15 apr 2010, 20:43
door ginofs1
pee67 schreef:Gister heb k mijn gehhonde imi F5b cilinder er afgehaald
bleek dat de zuiger erg ruw aanvoelde en er ook zo uitzag
evenals de cilinder.
Is vers gehoond, heb er 75 km mee gereden, niet harder gereden dan 50
smering is 1 op 40, 16 carb met een 160 sproeier en een cdi ontsteking, bougie is mooi bruin
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


hoi peter
ik heb je cilinder bekeken en vind het een raadsel.
er zit wat vuil (knarsend zand of zo) onder je zuiger veertjes.
is je lucht filter nog goed, geen scheur er in of zo iets.
misschien toch iets te warm geworden met een van de eerste ritjes.

ik zelf vind hem niet goed genoeg meer om te rijden.
zal ik hem voor je op nieuw laten boren met een nieuwe zuiger er bij.
en omdat ik het sneu voor je vind wil ik je aanbieden om de kosten samen te delen.
gr gino

Geplaatst: 15 apr 2010, 21:08
door pee67
hoi peter
ik heb je cilinder bekeken en vind het een raadsel.
er zit wat vuil (knarsend zand of zo) onder je zuiger veertjes.
is je lucht filter nog goed, geen scheur er in of zo iets.
misschien toch iets te warm geworden met een van de eerste ritjes.

ik zelf vind hem niet goed genoeg meer om te rijden.
zal ik hem voor je op nieuw laten boren met een nieuwe zuiger er bij.
en omdat ik het sneu voor je vind wil ik je aanbieden om de kosten samen te delen.
gr gino[/quote]

Luchtfilter is helemaal oke en hartstikke schoon, ik heb net de andere cilinder die er nu opzit eraf gehaald en
erg kritisch bekken en ik zie er gaan beschadigingen opzitten en/of vervuiling.
Iets te warm gereden....tja, ik ben niet boven de 50 km per uur geweest en schakel op tijd over, zelfde
als met terugschakelen....mij dus ook een raadsel.
Laat maar opnieuw honen met nieuwe zuiger aub Gino.
Aardige geste van je gino, toppie..

Geplaatst: 15 apr 2010, 21:10
door ginofs1
oke komt goed :wink:

Geplaatst: 15 apr 2010, 22:40
door NIX
Ik denk ook aan een niet zorgvuldig genoeg warm gereden cilinder. Wat niet wil zeggen dat je er op hebt zitten raggen, maar mogelijk had je hem minder lang moeten laten draaien, de eerste paar keer. Sommige cilinders zijn daar erg gevoelig voor. Mogelijk was de eerste rit net iets te lang. Ik zeg het niet om je de schuld te geven, maar om te kijken hoe je het en volgende keer kunt voorkomen.

Geplaatst: 16 apr 2010, 06:13
door pee67
Zijn ritjes van 8 km (want zover is het naar mijn werk) welicht net iets te land daarvoor dan?

Geplaatst: 16 apr 2010, 07:53
door Yamaha rd50m
Yamaha rd50m schreef:
Tombo schreef:Originele condensator kopen


dus kan niet aan slechte bobine , punten die niet goed staan, ... liggen?


(tgaat dus over vonken tussen de punten)

Geplaatst: 16 apr 2010, 08:39
door Twowheeler
pee67 schreef:Zijn ritjes van 8 km (want zover is het naar mijn werk) welicht net iets te land daarvoor dan?

ik reed de eerste 20km ofzo sukjes van 5km.
Daarna geleidelijk iets opbouwen . Dus lijkt me dat je vrij snel die 8km kan gaan rijden.
Maar ik heb helaas toch 1 kleine warmloper gehad :( (zonder merkbare schade gelukkig)

Geplaatst: 16 apr 2010, 10:28
door NIX
De eerste paar keer is het eigenlijk alleen maar starten en weer laten afkoelen. rondje om je huis en weer afkoelen. ze worden in het beging gewoon erg heet. Je kunt elke keer weer wat langer rijden. eigenlijk krijg je ze de eerste 4-5 keer niet op bedrijfstemperatuur met gewoon rijden, maar meteen te warm. dat is het probleem een beetje. Mogelijk is de imitatie cilinder ook van een andere kwaliteit, maar dat weet ik niet zeker.

Geplaatst: 16 apr 2010, 13:38
door jeroenalbers
wat is een goede prijs voor een originele Fs1 cilinder?
type F5b en FS1

Geplaatst: 16 apr 2010, 14:36
door Tombo
Ligt eraan in welke staat ze zijn. Hoe is de wand, welke maat hebben ze, hoe is het schroefdraad van de uitlaat, zijn alle ribben nog heel etc

Geplaatst: 16 apr 2010, 16:28
door jeroenalbers
bijvoorbeeld de schroefdraad is goed en alle koelribben zijn nog heel maar de wand is slecht
aan wat voor een prijs moet je dan denken?
en bij eentje met een goede wand?

Geplaatst: 16 apr 2010, 16:51
door marco
jeroenalbers schreef:wat is een goede prijs voor een originele Fs1 cilinder?
type F5b en FS1


Probeer eerst maar eens een orginele fs1 cilinder te vinden.