Geplaatst: 09 mei 2012, 21:49
Je blijft hardnekkig verkeerd denken. Met de koppeling erop kan het geen kant op. Het is juist heerlijk eenvoudig en er is geen ingewikkeld shim werk met 20x in elkaar zetten en uit elkaar halen nodig.
bajaboy schreef:marco schreef:Dat hoort zo.
echt?? welke dwaas heeft dit blok uitgevonden ?? wat een ....
waarom zou dat zijn? zundapp en puch kent dat niet
YamaSam schreef:dat is zelfs één van de revolutonairste ideëen die in het blok gestoken zijn,
bespaart ook een lager aan de andere kant, en de uitzetting van de as door de warmte kan weg in de bus aan de overzijde..
fizzie schreef:YamaSam schreef:dat is zelfs één van de revolutonairste ideëen die in het blok gestoken zijn,
bespaart ook een lager aan de andere kant, en de uitzetting van de as door de warmte kan weg in de bus aan de overzijde..
Kijk maar naar de uitgaande as. Die zit ook los en komt pas vast als het kettingwiel vastgezet wordt. Anders zou die door het seegerringetje bij de kickstarter vast gehouden worden. De primaire as zit vaster omdat daar schuine vertanding op zit (koppelingshuis). Dit geeft axiale krachten op de as en die worden op gevangen door het lager achter de koppeling.
the_destroyers schreef:fizzie schreef:YamaSam schreef:dat is zelfs één van de revolutonairste ideëen die in het blok gestoken zijn,
bespaart ook een lager aan de andere kant, en de uitzetting van de as door de warmte kan weg in de bus aan de overzijde..
Kijk maar naar de uitgaande as. Die zit ook los en komt pas vast als het kettingwiel vastgezet wordt. Anders zou die door het seegerringetje bij de kickstarter vast gehouden worden. De primaire as zit vaster omdat daar schuine vertanding op zit (koppelingshuis). Dit geeft axiale krachten op de as en die worden op gevangen door het lager achter de koppeling.
Slimme mannen die Japanners!
fs1willem schreef:En het "ontbreken" van die onnodige dingetjes scheelt ook weer gewicht. En minder gewicht geeft meer snelheid
.