Pagina 6 van 8

Geplaatst: 09 mei 2012, 21:49
door NIX
Je blijft hardnekkig verkeerd denken. Met de koppeling erop kan het geen kant op. Het is juist heerlijk eenvoudig en er is geen ingewikkeld shim werk met 20x in elkaar zetten en uit elkaar halen nodig.

Geplaatst: 09 mei 2012, 22:21
door YamaSam
dat is zelfs één van de revolutonairste ideëen die in het blok gestoken zijn,
bespaart ook een lager aan de andere kant, en de uitzetting van de as door de warmte kan weg in de bus aan de overzijde..

Geplaatst: 09 mei 2012, 22:56
door bajaboy
zo morgen maar een keerring halen en weer in elkaar knutselen.

Geplaatst: 09 mei 2012, 23:13
door NIX
Goedzo knul!

Geplaatst: 10 mei 2012, 08:58
door Jeti
bajaboy schreef:
marco schreef:Dat hoort zo.


echt?? welke dwaas heeft dit blok uitgevonden ?? wat een ....
waarom zou dat zijn? zundapp en puch kent dat niet

Je moet die Japanse Troep ook niet vergelijken met Duitse Degelijkheid ;)

Geplaatst: 10 mei 2012, 10:03
door Twowheeler
:mong:

Geplaatst: 10 mei 2012, 11:04
door fizzie
YamaSam schreef:dat is zelfs één van de revolutonairste ideëen die in het blok gestoken zijn,
bespaart ook een lager aan de andere kant, en de uitzetting van de as door de warmte kan weg in de bus aan de overzijde..


Kijk maar naar de uitgaande as. Die zit ook los en komt pas vast als het kettingwiel vastgezet wordt. Anders zou die door het seegerringetje bij de kickstarter vast gehouden worden. De primaire as zit vaster omdat daar schuine vertanding op zit (koppelingshuis). Dit geeft axiale krachten op de as en die worden op gevangen door het lager achter de koppeling. :wink:

Geplaatst: 10 mei 2012, 12:22
door the_destroyers
fizzie schreef:
YamaSam schreef:dat is zelfs één van de revolutonairste ideëen die in het blok gestoken zijn,
bespaart ook een lager aan de andere kant, en de uitzetting van de as door de warmte kan weg in de bus aan de overzijde..


Kijk maar naar de uitgaande as. Die zit ook los en komt pas vast als het kettingwiel vastgezet wordt. Anders zou die door het seegerringetje bij de kickstarter vast gehouden worden. De primaire as zit vaster omdat daar schuine vertanding op zit (koppelingshuis). Dit geeft axiale krachten op de as en die worden op gevangen door het lager achter de koppeling. :wink:


Slimme mannen die Japanners! :D

Geplaatst: 10 mei 2012, 12:36
door Jeti
Hebben jullie honger?
Jullie happen zo leuk :wink:

Geplaatst: 10 mei 2012, 12:44
door the_destroyers
:lol::lol: ik heb een beetje honger ja :lol::lol:

Geplaatst: 10 mei 2012, 14:22
door YamaSam
onze lievelingetjes aanvallen en zeggen dat zoendaps en krijtlers beterzijn, doe je hier niet ongestraft hoor! :mrgreen:

Geplaatst: 10 mei 2012, 15:15
door fizzie
the_destroyers schreef:
fizzie schreef:
YamaSam schreef:dat is zelfs één van de revolutonairste ideëen die in het blok gestoken zijn,
bespaart ook een lager aan de andere kant, en de uitzetting van de as door de warmte kan weg in de bus aan de overzijde..


Kijk maar naar de uitgaande as. Die zit ook los en komt pas vast als het kettingwiel vastgezet wordt. Anders zou die door het seegerringetje bij de kickstarter vast gehouden worden. De primaire as zit vaster omdat daar schuine vertanding op zit (koppelingshuis). Dit geeft axiale krachten op de as en die worden op gevangen door het lager achter de koppeling. :wink:


Slimme mannen die Japanners! :D


Slimmer dan de duitsers destijds. Vooral efficientie. Kijk maar hoelang BMW motoren achter de feiten aan hebben gehobbeld. Over Kreidl... en Zunda... maar te zwijgen. Ik kom het op mijn werk nog steeds tegen. :twisted:

Geplaatst: 10 mei 2012, 20:14
door fs1willem
En het "ontbreken" van die onnodige dingetjes scheelt ook weer gewicht :roll: . En minder gewicht geeft meer snelheid :D .

Geplaatst: 10 mei 2012, 21:00
door bajaboy
fs1willem schreef:En het "ontbreken" van die onnodige dingetjes scheelt ook weer gewicht :roll: . En minder gewicht geeft meer snelheid :D .



geen commentaar :D :D :D

Geplaatst: 10 mei 2012, 21:01
door bajaboy
zit de keering in het huis tot het einde ??