Pagina 6 van 6

Geplaatst: 08 jun 2011, 14:04
door fs1willem
NIX schreef:En je kunt alle vragen erover stellen, hooguit wordt je een keer de FAQ ingeschopt.


De FAQ heb ik al grotendeels doorgelopen, dus mijn vragen zullen van iets andere aard zijn. Bijvoorbeeld over dingetjes waarvan ik niet zeker weet of die origineel zijn omdat de bestaande foto's dat niet duidelijk tonen.

Een voorbeeldje : de koelribben van de cilinderkop heeft twee dichte kanten en twee open kanten rond het bougiegat. Dus deze kop kan op twee manieren worden gemonteerd, maar welke is de juiste ? Foto's en folders zijn vaak te onduidelijk en van zelfgemaakte foto's moet je maar afwachten of die wel juist zijn. Wellicht geeft het werkplaatshandboek info.

Edit : ondertussen in de partslist gezien dat de dichte kanten aan de zijkanten zitten. Vanavond even controleren of ik dat ook zo heb gedaan.

Geplaatst: 08 jun 2011, 14:05
door the_destroyers
fs1willem schreef:
the_destroyers schreef:
fs1willem schreef:Hmmmm... ik zeg nu wel dat ie van 1970 zou zijn, maar ik heb ondertussen deze site eens doorlopen en kom tot de conclussie dat ie dus ook nog van 1971 kan zijn. Niet dat dit voor mij veel uitmaakt, maar toch :? ...

Overigens wel jammer dat de meeste folders/foto's feitelijk de motorversie (dus zonder trappers) betreffen. Maar goed het tijdsbeeld is wel duidelijk.

Zijn er overigens nog meer mensen hier met een FS1 uit 1970/1971 ? Ik denk namelijk dat ik hier en daar nog wel wat dingetjes tegen zal komen waar ik vragen over zal gaan hebben.

Ik wacht momenteel nog op een pakking en dan is het blok klaar. Zal dan wel wat fotootjes plaatsen.


Kan je checken, door de framenummerlijst te overlopen.
Hierzo: http://www.fs1forum.com/Nummerlijst.html


Vind je het heel erg als ik met die lijst niet veel verder kom ? Mijn framenummer is FS1-209***. Waar moet ik nu kijken in de lijst ?


Ik vind dat niet erg.
Ik ben het niet zeker, maar dan heb je wss geen oorspronkelijk nederlandse brommer.

Geplaatst: 08 jun 2011, 14:09
door fs1willem
the_destroyers schreef:
fs1willem schreef:
the_destroyers schreef:
fs1willem schreef:Hmmmm... ik zeg nu wel dat ie van 1970 zou zijn, maar ik heb ondertussen deze site eens doorlopen en kom tot de conclussie dat ie dus ook nog van 1971 kan zijn. Niet dat dit voor mij veel uitmaakt, maar toch :? ...

Overigens wel jammer dat de meeste folders/foto's feitelijk de motorversie (dus zonder trappers) betreffen. Maar goed het tijdsbeeld is wel duidelijk.

Zijn er overigens nog meer mensen hier met een FS1 uit 1970/1971 ? Ik denk namelijk dat ik hier en daar nog wel wat dingetjes tegen zal komen waar ik vragen over zal gaan hebben.

Ik wacht momenteel nog op een pakking en dan is het blok klaar. Zal dan wel wat fotootjes plaatsen.


Kan je checken, door de framenummerlijst te overlopen.
Hierzo: http://www.fs1forum.com/Nummerlijst.html


Vind je het heel erg als ik met die lijst niet veel verder kom ? Mijn framenummer is FS1-209***. Waar moet ik nu kijken in de lijst ?


Ik vind dat niet erg.
Ik ben het niet zeker, maar dan heb je wss geen oorspronkelijk nederlandse brommer.


Jawel hoor, deze FS1 is origineel in Nederland geleverd. Weet ook door welke dealer, alleen bestaat dat bedrijf helaas niet meer.

Geplaatst: 08 jun 2011, 15:12
door NIX
Ik schop je alvast een keer de FAQ in:

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5319

Geplaatst: 08 jun 2011, 18:48
door Pa_Tombo
Logisch goed nadenken helpt ook. :cry:
Luchtstroom :?:

Geplaatst: 09 jun 2011, 12:36
door fs1willem
NIX schreef:Ik schop je alvast een keer de FAQ in:

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5319


Ok, bedankt (gelukkig schop je niet zo hard :wink: ).

Ik neem aan dat de B****-nummers de nl-goedkeuringsnummers zijn ? En als daar **** staat deze niet afgegeven is ?

Geplaatst: 09 jun 2011, 13:08
door NIX
Wel afgegeven, maar niet door mezelf geverifieerd.