Pagina 6 van 10
Geplaatst: 30 nov 2010, 20:18
door NIX
Eventueel ook nog 60cc. Koop geen FS1 cilinder. Dat zijn toerenmakers zonder bottom of middenpower.
Geplaatst: 30 nov 2010, 20:21
door Camiel
nieknatuurlijk schreef:sjoerd setup:
F5B + 16 mm carb + snelle uitlaat = snel met veel koppel ondering (trekt als een [s]beer[/s]Tractor)
zei hei zelf laatst

Geplaatst: 30 nov 2010, 20:28
door Swizzer
En dat rijdt ook goed de heuvel op?
Geplaatst: 30 nov 2010, 20:33
door NIX
Zeker weten.
Geplaatst: 30 nov 2010, 22:16
door Twowheeler
Camiel schreef:nieknatuurlijk schreef:sjoerd setup:
F5B + 16 mm carb + snelle uitlaat = snel met veel koppel ondering (trekt als een [s]beer[/s]Tractor)
zei hei zelf laatst

Maar idd dat zei ik wel. Bedankt voor het daarvan plaatsen want idd dat is wel een goed voorbeeld!.
Ik heb een 2ru met iets aangepaste f5b cillinder (uitlaatpoort 3mm omhoog, maar kan ook meer zijn. Weet niet meer)
4-bak
Een 16mm carb
Langzame schijf (daar kan ik nog wat winst pakken)
Snelle uitlaat
Gino's tuning kopje.
De rest is allemaal orrigineel.
Hij trekt idd als een traktor, maar maakt ook redelijk toeren (voor een f5b) dus heeft een top van +/- 80 en kan gewoon in alle omstandigheden lekker 65+ rijden.
Ben er vorig jaar met niek mee naar Limburg gereden voor de meeting. Dus met bepakking enzo. Geen enkel probleem mee gehad.
Alleen laatste een warmloper gehad maar dat kwam door wat anders.
Dus nu weer inrijden en na 500km mag gino's kop er weer op.
Dat is wel een aanrader.
Als je een f5b koopt (of eigenlijk bij elke cillinder) en je gaat de uitlaat poort verhogen ga je compressie verliezen.
Dat kan je opvangen door een pas gemaakt hoge druk kopje van Gino te monteren.
Als je dan toch je cillinder naar hem opstuurd om die kop aan te laten meten wil hij misschien ook wel je cillinder wat bewerken als je dat zelf niet kan
Kijk anders even in mijn topic. Daar staat ook het een en ander
Geplaatst: 30 nov 2010, 22:18
door NIX
Met een snelle(re) schijf gaat deze nog wat sneller op toeren komen en dus feller accelereren. Mijn favoriete setup.
Geplaatst: 30 nov 2010, 22:21
door Twowheeler
Je hebt pm

Geplaatst: 01 dec 2010, 08:41
door Swizzer
pm?
Geplaatst: 01 dec 2010, 09:26
door NIX
Kijk onder ieder bericht naar de pm knop. Personal Message.
Geplaatst: 01 dec 2010, 09:45
door Swizzer
Ach so, alleen staat er niets.
Wanneer ik een f5b erop zet, met een 16mm en snelle schijf, dan trekt hij dus beter en gaat wat sneller.
Wordt dat bij een controle meteen opgemerkt?
Zo ja, wat zijn dan de gevolgen/kosten?
Geplaatst: 01 dec 2010, 10:20
door NIX
Natuurlijk staat er niets. Je moet er zelf een bericht in zetten dat je alleen aan die persoon stuurt.
Met een onbewerkte F5B kom je meestal wel door de rollenbanktesten. Uiteraard garandeer ik niets. Wat het kost mag je zelf op internet opzoeken. Staan tabellen zat. En het zal per keer verschillen. Opgevoerd rijden brengt gewoon diverse risico's met zich mee.
Geplaatst: 01 dec 2010, 10:32
door Swizzer
@ NIX, idd de boetes staan op het internet, niet weinig trouwens.
Twowheeler zij: 'Je hebt PM', vandaar mijn vraag, maar ik had dus niets.
De F5B wordt inmiddels regelmatig genoemd, dus dat klinkt interessant.
Als het een paar tientjes boete kost, gaat het nog wel.
Iemand een idee of de boetes in het buitenland ongeveer gelijk zijn?
Geplaatst: 01 dec 2010, 10:36
door ginofs1
kijk helemaal boven aan bij :
je hebt geen(of 1) nieuwe berichten:
daar staan de berichten die je ontvangt
Geplaatst: 01 dec 2010, 10:39
door Twowheeler
Haha nee nix heeft pm
Had hem wat gestuurd. Beetje verwarring geschept hier

Geplaatst: 01 dec 2010, 13:07
door Camiel
Swizzer schreef:@ NIX, idd de boetes staan op het internet, niet weinig trouwens.
Twowheeler zij: 'Je hebt PM', vandaar mijn vraag, maar ik had dus niets.
De F5B wordt inmiddels regelmatig genoemd, dus dat klinkt interessant.
Als het een paar tientjes boete kost, gaat het nog wel.
Iemand een idee of de boetes in het buitenland ongeveer gelijk zijn?
belgiƫ is echt klote qua boetes.
Op de roller mag je maar 53 gaan.
Als je harder gaat tot 60 dan heb je ik denk een flinke 50, en als je boven 60 gaat kan boete wel eens flink oplopen naar de 100.
Vanaf de 90 ben je hem ter plekke kwijt
Dit heb ik ergens eens gelezen en van Belgische vrienden.
Correct me if i am wrong
