Pagina 6 van 100

Geplaatst: 09 nov 2009, 20:19
door Frederik
gewoon experimenteren, als je op zoek gaat naar een dunnere koppakking verhoog je de compressie een beetje, als je nu de kop blijft vlakken tot hij gaat detoneren (veel experimenteren dus) en dan de normale pakking terug gebruiken (de iets dikkere) zit je volgens mij vrij juist. Hou er rekening mee dat hij warmer zal worden en dat de zuigerveren niet goed meer kunnen gaan afdichten bij een te hoge compressie
Graham Bell's boek is echt wel een aanrader als je gaat experimenteren met compressie en toestanden

Geplaatst: 09 nov 2009, 20:23
door Fyer
ik heb dat stuk uit graham bell gelezenen en ook heel het stuk over cilinder koppen da hier ook op de site staat in PDF

Geplaatst: 11 nov 2009, 19:06
door Mph
Vanmiddag wilde ik wegrijden en ik gaf waarschijnlijk te veel gas in zn 1 waardoor de carberateur overstroomde en er benzine uit liep op de grond.
Kan dit kloppen? En is dit bij alle fs1's zo als je vol gas geeft??

Geplaatst: 11 nov 2009, 19:26
door robertehendriks
Mph schreef:Vanmiddag wilde ik wegrijden en ik gaf waarschijnlijk te veel gas in zn 1 waardoor de carberateur overstroomde en er benzine uit liep op de grond.
Kan dit kloppen? En is dit bij alle fs1's zo als je vol gas geeft??


Nee, denk dat je vlotter blijft hangen.
Carburateur even schoonmaken

Geplaatst: 11 nov 2009, 19:36
door Mph
Oké, dat kan het heel goed zijn.
Want me brommer valt ook uit tijdens het rijden.
Dus de carberateur schoonmaken is misschien wel handig :D

Geplaatst: 12 nov 2009, 18:28
door jeroenvans
Mph schreef:Vanmiddag wilde ik wegrijden en ik gaf waarschijnlijk te veel gas in zn 1 waardoor de carberateur overstroomde en er benzine uit liep op de grond.
Kan dit kloppen? En is dit bij alle fs1's zo als je vol gas geeft??
mooier dan dit word het niet:"is het normaal als mn carb overstoomt als ik vol gas geef" je denk toch niet dat bij iedereen de carb overstroomt :lol: niemand doet aan half gas :lol:

Geplaatst: 12 nov 2009, 22:39
door Triforce
jeroenvans schreef:
Mph schreef:Vanmiddag wilde ik wegrijden en ik gaf waarschijnlijk te veel gas in zn 1 waardoor de carberateur overstroomde en er benzine uit liep op de grond.
Kan dit kloppen? En is dit bij alle fs1's zo als je vol gas geeft??
mooier dan dit word het niet:"is het normaal als mn carb overstoomt als ik vol gas geef" je denk toch niet dat bij iedereen de carb overstroomt :lol: niemand doet aan half gas :lol:


wel bij de DT want dan doet hij het best :wink:

met de 34mm carb heeft hij met een klein beetje al veer kracht 8)

Geplaatst: 13 nov 2009, 00:14
door jeroenvans
het is wel een fs1 vraag en forum hé :wink:

Geplaatst: 13 nov 2009, 00:49
door mpro09
ikke niet, volgas doet mijn fs1 niks :prof:

Geplaatst: 13 nov 2009, 01:58
door Triforce
jeroenvans schreef:het is wel een fs1 vraag en forum hé :wink:


dat is waar :P

maar wou even overdrijven :roll:

Geplaatst: 13 nov 2009, 10:21
door YamaSam
mpro09 schreef:ikke niet, volgas doet mijn fs1 niks :prof:

ik krijg er bij volgas m'n tankdop zelfs nietmeer af :lol:

Geplaatst: 13 nov 2009, 20:46
door mpro09
:mrgreen:

Geplaatst: 13 nov 2009, 21:56
door Jeti
Naar aanleiding van het topic van Mitchel en zijn plasje oude roest (?)..

Wat is verstandig om aan onderhoud te plegen/uit elkaar te halen als een brommer/motor lang stil heeft gestaan voordat je gaat rijden? (om te voorkomen dat je dingen vernaggeld)

Geplaatst: 13 nov 2009, 21:59
door Twowheeler
Cilinder nakijken, evt invetten.
Verse olie in het blokje.
Eerst een aantal keer aantrappen zonder ontsteking.
En dan rustig starten.

Geplaatst: 13 nov 2009, 22:56
door Triforce
Als je een brommer stil zet, doe het met een volle tank, want als je dat niet doet krijg je een verroeste tank van binnen.