gewoon nieuwe veren nemen, 80cc ofzo, en de ret gewoon standaart laten werkt bij mij perfect
Geplaatst: 16 jun 2008, 14:39
door reddevil
wat je perfect noemt je breekt zowat je vingers als je je koppelingshendel in wil knijpen.. zo zwaar! dat is echt vet beroerd
Geplaatst: 16 jun 2008, 19:18
door edje
jonnotje schreef:gewoon nieuwe veren nemen, 80cc ofzo, en de ret gewoon standaart laten werkt bij mij perfect
geloof niet dat jij een derbi cilinder hebt
Geplaatst: 16 jun 2008, 20:14
door fs-ael
Triforce schreef:ik heb echt alles na gekeken alles is verder nog goed en het veertje ook, de koppelings platen heb ik van T-hansen, die zitten ook in mijn 2ru blok en die doen het perfect, maar waarom deze het dan niet goed doen weet ik dus ook niet
versleten drukplaat ?
Geplaatst: 16 jun 2008, 22:53
door Triforce
ik had met de meeste vlees erop gezet (minst afgesleten)
Geplaatst: 17 jun 2008, 18:08
door Pipedown
reddevil schreef:wat je perfect noemt je breekt zowat je vingers als je je koppelingshendel in wil knijpen.. zo zwaar! dat is echt vet beroerd
+ een hele dikke vette 1!!
Geplaatst: 17 jun 2008, 18:59
door jonnotje
Pipedown schreef:
reddevil schreef:wat je perfect noemt je breekt zowat je vingers als je je koppelingshendel in wil knijpen.. zo zwaar! dat is echt vet beroerd
+ een hele dikke vette 1!!
hehe, watjes @ reddevil(alleen omdat jouw wormpie er 3 x door is omgebogen ja )
Geplaatst: 30 jun 2008, 21:09
door Giel_fs1
kwam wat tegen op het puchforum..
(weet niet of het er al staat heb niet alle 6 de paginas gelezen)
misschien heeft iemand er wat aan.
37,4 mm = Morini scooter
39,0 mm = Minarelli AM(4/5/6) schakel
39,1 mm = Peugeot scooter (ook fox/wallaroo en 103)
39,2 mm = Minarelli horizontaal LC/AC en verticaal scooter
39,3 mm = Piaggio scooter LC/AC
39,7 mm = Yamaha (DT) schakel
39,7 mm = Kreidler schakel
39,7 mm = Sachs 50SW
40,0 mm = Derbi schakel (85 mm drijfstanglengte)
41,4 mm = Kymco scooter
41,4 mm = Honda MT5/NSR50/MTX-sh/MTX-ot/MB5/MBX50/MBX80 schakel
41,6 mm = Kawasaki AR50/80 schakel
41,8 mm = Zundapp schakel
41,8 mm = Morini schakel
42,0 mm = Minarelli RV4 schakel
42,0 mm = Sachs 504 en 505
43,0 mm = Gilardoni 43mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC)
43,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Vespa)
43,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Minarelli horizontaal AC+LC)
43,0 mm = Derbi FDS/FDX schakel
43,0 mm = Puch automaat
43,0 mm = Tomos automaat
44,0 mm = Parmakit 80cc cilinder (Piaggio AC+LC)
44,0 mm = Fabrizi 44mm slag cilinder (Piaggio LC)
44,0 mm = Simonini 80cc cilinder (Minarelli horizontaal LC)
44,0 mm = 2FAST4RACE 44mm slag cilinder (Minarelli horizontaal LC en Piaggio LC)
45,8 mm = Simonini 89,9cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 90,23cc cilinder (Minarelli AM6)
46,0 mm = Simonini 100cc motorblok (Vespa)
47,0 mm = Zundapp KS-80 (AC en LC)
50,8 mm = MT8/MB8 schakel
54,0 mm = Zundapp KS-175
Geplaatst: 30 jun 2008, 21:10
door Tombo
Dit is de slag neem ik aan, wel handig iig
Geplaatst: 14 sep 2008, 17:56
door paull
Gwn een dikke 125cc viertakt deronder
Geplaatst: 14 sep 2008, 17:57
door Giel_fs1
Tombo schreef:Dit is de slag neem ik aan, wel handig iig
ja is de slag ja
Geplaatst: 19 jun 2010, 17:07
door Andries
wat zeggen jullie hiervan een 70cc 45mm polini cilinder van een yamaha chappy
slag is hetzelfde, fs1 uitlaten passen volgens mij en de tapeindafstand is volgens mij ook hetzelfde
cilinder is helaas wel van gietijzer dus ik kan ook net zo goed een fs1 cilinder gebruiken of een dikke parmakit pakken
maar ik zou wel eens zo n (getunede) polini willen proberen
belangrijk verschil met een dt/rd cilinder is dat de koelribben wel goed staan
getuige dit filmpje moet dit toch serieus hard willen
deze heren hebben er voor gekozen het membraan van de cilinder te gebruiken
ik wil dit dan niet deze ruimte moet dus nog wel opgevuld worden
Geplaatst: 19 jun 2010, 17:23
door Tombo
Nouja, reken erop dat het niet alleen de cilinder is die voor dat vermogen zorgt. Zoals je ziet zit daar al een vrij dikke expansiepijp op, als die goed berekend is, kan dat al héél veel uitmaken voor het vermogen. Met een FS1 pijp of een Homoet zal zo'n polini natuurlijk bij lange na niet optimaal lopen.
Geplaatst: 19 jun 2010, 20:34
door mpro09
aansluiting van de spoelpoorten op het blok is zo tezien ook anders/groter
Geplaatst: 19 jun 2010, 20:49
door Yamaha rd50m
ik heb thuis nog wel een chappy cilinder liggen volgens mij als je iets van afmetingen moet zien ofoz