Pagina 6 van 10
Geplaatst: 12 feb 2008, 18:45
door occ1s
dan heb je meer koppel, dus win je pk's dacht ik...
Wat ik ook gedaan heb is mn uitlaatpoort verhogen, zodat je meer power bovenin hebt

!
Geplaatst: 12 feb 2008, 18:47
door Martijn
Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt)

Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !
Geplaatst: 12 feb 2008, 18:49
door jonnotje
ja okee, maar ik hbe al een hd kop en snelle schijf:P maar ik rijd met 13/41 redelijk zwaar dus:P
en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?
en spoelers verhogen of verbreden heeft dat nut?
(met het doel hogere toeren berijken? anders blijf ik eraf)
Geplaatst: 12 feb 2008, 18:54
door edje
Martijn schreef:Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt)

Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !
toen ik de uitlaatboort van mijn f5b wat verbreed heb kreeg ik alleen maar meer koppel hoor

wel word de powerband wat duidelijker

Geplaatst: 12 feb 2008, 18:56
door Tombo
jonnotje schreef:ja okee, maar ik hbe al een hd kop en snelle schijf:P maar ik rijd met 13/41 redelijk zwaar dus:P
en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?
en spoelers verhogen of verbreden heeft dat nut?
(met het doel hogere toeren berijken? anders blijf ik eraf)
Ik zou niet veel meer aan de uitlaatpoort doen. Jullie rijden allemala nog met een fs1 pijp

houdt er rekening mee dat als je echt sneller wilt gaan je moet gaan kijken voor een beetje een fatsoenlijke expansie-uitlaat. Daarmee valt of staat het vermogen bij een 2-takt

Geplaatst: 12 feb 2008, 19:11
door Martijn
edje schreef:Martijn schreef:Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt)

Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !
toen ik de uitlaatboort van mijn f5b wat verbreed heb kreeg ik alleen maar meer koppel hoor

wel word de powerband wat duidelijker

Jonno had het ook over het verhogen ervan

Geplaatst: 12 feb 2008, 19:11
door mpro09
edje schreef:Martijn schreef:Maar dat gaat wel ten koste van je trekkracht (hoe hard je optrekt)

Maar dat kan je weer compenseren door n hogedruk kop en en snelle schijf !
toen ik de uitlaatboort van mijn f5b wat verbreed heb kreeg ik alleen maar meer koppel hoor

wel word de powerband wat duidelijker

daarom heeft occ het ook over verhogen
Geplaatst: 12 feb 2008, 19:20
door YamaSam
eerst inrijden, óf segmenten steken waar je de koppen van hebt gevijlt,
zo kan je wel redelijk blazen, maar het effect dat je dan meent vast te stellen is niet vergelijkbaar met volle compressie van een goed gerodeerde cylinder
Geplaatst: 12 feb 2008, 19:50
door occ1s
jonnotje schreef:en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?
Ik weet niet hoor, maar dat had ik standaard al op mn cilinder, heb ik nu verhoogd naar 21 (hij was dus uit de winkel al 23).
Maar moet m nog inrijden, dus dan zie ik het vanzelf wel

!
Geplaatst: 12 feb 2008, 20:36
door Triforce
Tombo schreef:jonnotje schreef:ja okee, maar ik hbe al een hd kop en snelle schijf:P maar ik rijd met 13/41 redelijk zwaar dus:P
en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?
en spoelers verhogen of verbreden heeft dat nut?
(met het doel hogere toeren berijken? anders blijf ik eraf)
Ik zou niet veel meer aan de uitlaatpoort doen. Jullie rijden allemala nog met een fs1 pijp

houdt er rekening mee dat als je echt sneller wilt gaan je moet gaan kijken voor een beetje een fatsoenlijke expansie-uitlaat. Daarmee valt of staat het vermogen bij een 2-takt

ik ben wel 1 van de weinigen die met een orri pijp rijd denk ik, ik vind hem een stuk beter rijden vooral onderin met F5B aangepast
Geplaatst: 12 feb 2008, 21:10
door Tombo
occ1s schreef:jonnotje schreef:en me utilaatpoort zit al op 23mm vanaf bovenkant cilinder veel hoger zal ik maar niet gaan denk?
Ik weet niet hoor, maar dat had ik standaard al op mn cilinder, heb ik nu verhoogd naar 21 (hij was dus uit de winkel al 23).
Maar moet m nog inrijden, dus dan zie ik het vanzelf wel

!
Tja, maar wat jij doet betekend nog niet dat het goed is
21mm is erg hoogtoerig

rijdt hem eerst maar eens in, ding zal wel hoogtoerig zijn
Geplaatst: 12 feb 2008, 21:15
door occ1s
was eigenlijk ook de bedoeling om wat hoogtoerig te rijden...
heb 's ochtends mooi tijd om wat te toeren (lees inrijden).
zal na paar dagen wel ff voluit gaan (en dan hopen dat hij niet vastloopt

).
ben 1x op de top geweest, maar hij stopte op 70, terwijl het normaal rond de 75/80 ligt, waar kan dit aan liggen.. iets verkeerd geveilt

?!
Geplaatst: 12 feb 2008, 21:17
door Tombo
Doh, lees eens! Sorry dat ik het zeg, maar je vraagt de hele tijd hetzelfde!
Je moet eerst eens fatsoenlijk inrijden en de boel GOED afstellen, dán kan je in principe de boel eens goed bijwerken etc. Je weet heel niet wat je nu in huis hebt. En geloof me, hoogtoerig is niet echt leuk voor dagelijks gebruik...
Geplaatst: 12 feb 2008, 21:37
door occ1s
jij zegt t

.. bestel wel ff n nieuwe, lijkt me beter
Geplaatst: 12 feb 2008, 21:39
door Tombo
Rijd hem nou eerst maar eens in
