Geplaatst: 09 sep 2013, 23:08
Met hoeveel slagen / aantal Nm moet ik paarste dt80lc veertjes aandraaien, die wat sterkere van 50cc.nl? (op een koppeling met nieuwe platen?)
Yamaha rd50m schreef:iemand toevallig een goed (zelfbouw) systeem om je voorwiel vast te klemmen in een de laadbak?
joosie1234 schreef:Als je brommer nog steeds heel erg aan-uit-aan-uit-uit-aan-uit-uit-uit-aan-aan-uit (je begrijpt het miss wel) loopt, zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik zowel een oliepomp aan heb staan en mengsmering in mijn tank heb zitten? of een combinatie van? ontsteking van gino zit er nu op (mooie blauwe vonk) en ik ben van plan morgen een liter of 4 aan benzine weg te gooien (dat overigens ook al 3 maanden oud is). Carb (nog een keer) schoonmaken en nieuwe bougie en bougiedop?
Wiking schreef:wat ik overal een beetje lees is dat nieuwe benzine oud word na een paar maanden stil staan vervuiling in de carb enzo, heb je je carburateur al schoon gemaakt?
FF een klein vraagje over heel wat anders... ik heb een leuke ori 25F .N 49cm³ voor RD/DT voor een klein prijsje op de kop weten te tikken en nu staat er een C in ge-etst waar staat die C voor?
marco schreef:joosie1234 schreef:Als je brommer nog steeds heel erg aan-uit-aan-uit-uit-aan-uit-uit-uit-aan-aan-uit (je begrijpt het miss wel) loopt, zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik zowel een oliepomp aan heb staan en mengsmering in mijn tank heb zitten? of een combinatie van? ontsteking van gino zit er nu op (mooie blauwe vonk) en ik ben van plan morgen een liter of 4 aan benzine weg te gooien (dat overigens ook al 3 maanden oud is). Carb (nog een keer) schoonmaken en nieuwe bougie en bougiedop?
Benzine moet niet veel uitmaken.
Lijkt me eerder een verstopte carburateur.
Maak anders eens een filmpje voor meer duidelijkheid.
joosie1234 schreef:marco schreef:joosie1234 schreef:Als je brommer nog steeds heel erg aan-uit-aan-uit-uit-aan-uit-uit-uit-aan-aan-uit (je begrijpt het miss wel) loopt, zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik zowel een oliepomp aan heb staan en mengsmering in mijn tank heb zitten? of een combinatie van? ontsteking van gino zit er nu op (mooie blauwe vonk) en ik ben van plan morgen een liter of 4 aan benzine weg te gooien (dat overigens ook al 3 maanden oud is). Carb (nog een keer) schoonmaken en nieuwe bougie en bougiedop?
Benzine moet niet veel uitmaken.
Lijkt me eerder een verstopte carburateur.
Maak anders eens een filmpje voor meer duidelijkheid.
Het gekke is dat ik m al had doorgespoten met carbreiniger voordat ik m weer gemonteerd had... Toch doen. Alles doen. Zoveel mogelijk uitsluiten.
pee67 schreef:joosie1234 schreef:marco schreef:joosie1234 schreef:Als je brommer nog steeds heel erg aan-uit-aan-uit-uit-aan-uit-uit-uit-aan-aan-uit (je begrijpt het miss wel) loopt, zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik zowel een oliepomp aan heb staan en mengsmering in mijn tank heb zitten? of een combinatie van? ontsteking van gino zit er nu op (mooie blauwe vonk) en ik ben van plan morgen een liter of 4 aan benzine weg te gooien (dat overigens ook al 3 maanden oud is). Carb (nog een keer) schoonmaken en nieuwe bougie en bougiedop?
Benzine moet niet veel uitmaken.
Lijkt me eerder een verstopte carburateur.
Maak anders eens een filmpje voor meer duidelijkheid.
Het gekke is dat ik m al had doorgespoten met carbreiniger voordat ik m weer gemonteerd had... Toch doen. Alles doen. Zoveel mogelijk uitsluiten.
Het is wel zo dat én een oliepomp aan hebben staan én mengsmering tanken dubbelop is en je erg vette benzine hebt waardoor je bougie vet kan slaan. Dus ik zou om te beginnen eerst eens beginnen met óf alleen mengsmering tanken óf alleen de oliepomp gebruiken.
Daarnaast is het doorblazen van de carburateur geen garantie dat ook alle gaatjes en kanaaltjes ook daadwerkelijk open zijn.
Doorprikken en schoonblazen is het devies.