Pagina 50 van 190

Geplaatst: 09 sep 2013, 23:08
door joosie1234
Met hoeveel slagen / aantal Nm moet ik paarste dt80lc veertjes aandraaien, die wat sterkere van 50cc.nl? (op een koppeling met nieuwe platen?)

Geplaatst: 09 sep 2013, 23:16
door marco
6nm dacht ik.

Geplaatst: 13 sep 2013, 14:49
door Yamaha rd50m
iemand toevallig een goed (zelfbouw) systeem om je voorwiel vast te klemmen in een de laadbak?

Geplaatst: 13 sep 2013, 15:47
door Tombo
Inrijklem, o.a. te koop bij Datona, voor dat geld kan je niet zelf lopen prutsen
http://www.datona.nl/motor/inrijklemmen

Geplaatst: 13 sep 2013, 15:59
door Jeti
Yamaha rd50m schreef:iemand toevallig een goed (zelfbouw) systeem om je voorwiel vast te klemmen in een de laadbak?

In de laadruimte van je auto, zeg maar?
Zou ik geen inrijklemmen in zetten, veel te groot en lomp en sta-in-de-weg als je andere dingen wilt vervoeren. En die moet je aan de onderkant bevestigen, dus kun je ook niet zomaar bij.
Je hebt, neem ik aan, ogen in je vloer zitten, kun je spanbanden om doen. En als je toch iets vasts wilt:
Aan de voorkant (tussenschot, tussen zit-ruimte en laadruimte) gewoon 2 metalen beugels maken (zeg maar, fietsenrek systeem, maar dan aan de voorkant ipv onderkant) waar je je wiel tussen rijdt. Dan staat hij ook al klem.
FS1 blokbeugels aan je tussenschot vastmaken dus :lol:

Geplaatst: 13 sep 2013, 17:15
door marco
Zn klem kan je ook los laten staan en dan gebruiken.
Dan blijf ieder geval de brommer rechtop staan.

Geplaatst: 16 sep 2013, 23:05
door joosie1234
Als je brommer nog steeds heel erg aan-uit-aan-uit-uit-aan-uit-uit-uit-aan-aan-uit (je begrijpt het miss wel) loopt, zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik zowel een oliepomp aan heb staan en mengsmering in mijn tank heb zitten? of een combinatie van? ontsteking van gino zit er nu op (mooie blauwe vonk) en ik ben van plan morgen een liter of 4 aan benzine weg te gooien (dat overigens ook al 3 maanden oud is). Carb (nog een keer) schoonmaken en nieuwe bougie en bougiedop?

Geplaatst: 16 sep 2013, 23:15
door joosie1234
[...dubbelpost...]

Geplaatst: 16 sep 2013, 23:33
door Wiking
wat ik overal een beetje lees is dat nieuwe benzine oud word na een paar maanden stil staan vervuiling in de carb enzo, heb je je carburateur al schoon gemaakt?


FF een klein vraagje over heel wat anders... ik heb een leuke ori 25F .N 49cm³ voor RD/DT voor een klein prijsje op de kop weten te tikken en nu staat er een C in ge-etst waar staat die C voor?

Geplaatst: 16 sep 2013, 23:43
door marco
joosie1234 schreef:Als je brommer nog steeds heel erg aan-uit-aan-uit-uit-aan-uit-uit-uit-aan-aan-uit (je begrijpt het miss wel) loopt, zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik zowel een oliepomp aan heb staan en mengsmering in mijn tank heb zitten? of een combinatie van? ontsteking van gino zit er nu op (mooie blauwe vonk) en ik ben van plan morgen een liter of 4 aan benzine weg te gooien (dat overigens ook al 3 maanden oud is). Carb (nog een keer) schoonmaken en nieuwe bougie en bougiedop?


Benzine moet niet veel uitmaken.

Lijkt me eerder een verstopte carburateur.


Maak anders eens een filmpje voor meer duidelijkheid.

Geplaatst: 16 sep 2013, 23:44
door marco
Wiking schreef:wat ik overal een beetje lees is dat nieuwe benzine oud word na een paar maanden stil staan vervuiling in de carb enzo, heb je je carburateur al schoon gemaakt?


FF een klein vraagje over heel wat anders... ik heb een leuke ori 25F .N 49cm³ voor RD/DT voor een klein prijsje op de kop weten te tikken en nu staat er een C in ge-etst waar staat die C voor?


Die c staat denk ik voor de zuigermaat.

Geplaatst: 16 sep 2013, 23:50
door Wiking
dus als ik het goed begrijp zou er ook A, B moeten zijn? overmaat dan misschien?

Geplaatst: 17 sep 2013, 00:46
door joosie1234
marco schreef:
joosie1234 schreef:Als je brommer nog steeds heel erg aan-uit-aan-uit-uit-aan-uit-uit-uit-aan-aan-uit (je begrijpt het miss wel) loopt, zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik zowel een oliepomp aan heb staan en mengsmering in mijn tank heb zitten? of een combinatie van? ontsteking van gino zit er nu op (mooie blauwe vonk) en ik ben van plan morgen een liter of 4 aan benzine weg te gooien (dat overigens ook al 3 maanden oud is). Carb (nog een keer) schoonmaken en nieuwe bougie en bougiedop?


Benzine moet niet veel uitmaken.

Lijkt me eerder een verstopte carburateur.


Maak anders eens een filmpje voor meer duidelijkheid.


Het gekke is dat ik m al had doorgespoten met carbreiniger voordat ik m weer gemonteerd had... Toch doen. Alles doen. Zoveel mogelijk uitsluiten.

Geplaatst: 17 sep 2013, 02:48
door pee67
joosie1234 schreef:
marco schreef:
joosie1234 schreef:Als je brommer nog steeds heel erg aan-uit-aan-uit-uit-aan-uit-uit-uit-aan-aan-uit (je begrijpt het miss wel) loopt, zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik zowel een oliepomp aan heb staan en mengsmering in mijn tank heb zitten? of een combinatie van? ontsteking van gino zit er nu op (mooie blauwe vonk) en ik ben van plan morgen een liter of 4 aan benzine weg te gooien (dat overigens ook al 3 maanden oud is). Carb (nog een keer) schoonmaken en nieuwe bougie en bougiedop?


Benzine moet niet veel uitmaken.

Lijkt me eerder een verstopte carburateur.


Maak anders eens een filmpje voor meer duidelijkheid.


Het gekke is dat ik m al had doorgespoten met carbreiniger voordat ik m weer gemonteerd had... Toch doen. Alles doen. Zoveel mogelijk uitsluiten.


Het is wel zo dat én een oliepomp aan hebben staan én mengsmering tanken dubbelop is en je erg vette benzine hebt waardoor je bougie vet kan slaan. Dus ik zou om te beginnen eerst eens beginnen met óf alleen mengsmering tanken óf alleen de oliepomp gebruiken.
Daarnaast is het doorblazen van de carburateur geen garantie dat ook alle gaatjes en kanaaltjes ook daadwerkelijk open zijn.
Doorprikken en schoonblazen is het devies.

Geplaatst: 17 sep 2013, 13:54
door joosie1234
pee67 schreef:
joosie1234 schreef:
marco schreef:
joosie1234 schreef:Als je brommer nog steeds heel erg aan-uit-aan-uit-uit-aan-uit-uit-uit-aan-aan-uit (je begrijpt het miss wel) loopt, zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik zowel een oliepomp aan heb staan en mengsmering in mijn tank heb zitten? of een combinatie van? ontsteking van gino zit er nu op (mooie blauwe vonk) en ik ben van plan morgen een liter of 4 aan benzine weg te gooien (dat overigens ook al 3 maanden oud is). Carb (nog een keer) schoonmaken en nieuwe bougie en bougiedop?


Benzine moet niet veel uitmaken.

Lijkt me eerder een verstopte carburateur.


Maak anders eens een filmpje voor meer duidelijkheid.


Het gekke is dat ik m al had doorgespoten met carbreiniger voordat ik m weer gemonteerd had... Toch doen. Alles doen. Zoveel mogelijk uitsluiten.


Het is wel zo dat én een oliepomp aan hebben staan én mengsmering tanken dubbelop is en je erg vette benzine hebt waardoor je bougie vet kan slaan. Dus ik zou om te beginnen eerst eens beginnen met óf alleen mengsmering tanken óf alleen de oliepomp gebruiken.
Daarnaast is het doorblazen van de carburateur geen garantie dat ook alle gaatjes en kanaaltjes ook daadwerkelijk open zijn.
Doorprikken en schoonblazen is het devies.


Carb heb ik (overal) doorgeprikt, helemaal doorgespoten met carbreiniger (elk gaatje), nieuwe bougie + bougiedop. Tank leeg laten lopen en gevult met verse benzine. Loopt nog steeds als voorheen. Misschien ligt het aan de bobine? Compressie is zeer ok (vrijwel nieuwe (reeds ingereden) gehoonde cilinder en zuiger). Bougiekleur Wit-achtig. Dit zou moeten duiden op een te arm mengesel, gaat dit samen met de symptomen? Zo ver ik weet was het mengsel hiervoor goed. Kan het zo zijn dat de gino ontsteking zo goed is dat het vollediger ontbrand en daarom een dikkere sproeier nodig heeft?

filmpie 1:


Filmpje 2: (deze geeft het goed weer, luister extra goed aan het einde)


edit: Met choke rijden doet hij het niet beter...