Pagina 48 van 190
Geplaatst: 20 aug 2013, 16:09
door Wiking
http://www.yamaha-motor.eu/nl/services/ ... logus.aspx Misschien staat hier wat in waar je wat aan hebt, voer het cilinder inhoud type en jaar en dan verschijnen de exploded view tekening van alle onderdelen.
Ik weet alleen niet of je daar ook vanuit kan bestellen maar je hebt wel de part nummer die bij je fiets hoort
Groetjes
Richard
Geplaatst: 20 aug 2013, 18:11
door marco
Als je het onderdeelnummer hebt kun je het bestellen bij een Yamaha dealer.
Geplaatst: 20 aug 2013, 18:15
door BJ
Heb ik, maar die kosten een godsvermogen terwijl ik weet dat een gelijkaardig lager bij SKF maar 5euro kost.
Moet nu alleen iets specialers van IKO zijn en komt uit op max 6euro ofzo.
Liever een leverancier vinden van IKO dan die 17.50 (of meer) neer leggen bij een yamaha dealer.
Heb laatst eentje gebeld voor een big-end lager, vroeg er 43euro voor, terwijl die rotdingen bij SKF/ INA FAG nog geen 10euro per stuk kosten.
Sterker nog, de lagers die uit mijn blok komen zijn nog de originele lagers en daar heb ik die IKO TA1512 van.
Dus exact dezelfde lagers voor 2 heel erg verschillende prijzen.
Maar als alles goed gaat en ik wat geluk heb, kan ik ze via een contactpersoon (lang leve Facebook) bestellen bij een grote leverancier
Dat terzijde, alvast bedankt voor de hulp en het meedenken

Geplaatst: 20 aug 2013, 18:17
door Wiking
marco schreef:Als je het onderdeelnummer hebt kun je het bestellen bij een Yamaha dealer.
Ook alle antieke onderdelen die wij nodig hebben? zou wel erg mooi zijn want alles staat erbij.
En met die nummers kan je ook de NOS veiling site spul controleren mits leesbaar

Geplaatst: 20 aug 2013, 18:18
door marco
Wat er nog van op voorraad is kan je bestellen.
Geplaatst: 20 aug 2013, 18:37
door Tombo
BJ schreef:Heb ik, maar die kosten een godsvermogen terwijl ik weet dat een gelijkaardig lager bij SKF maar 5euro kost.
Moet nu alleen iets specialers van IKO zijn en komt uit op max 6euro ofzo.
Liever een leverancier vinden van IKO dan die 17.50 (of meer) neer leggen bij een yamaha dealer.
Heb laatst eentje gebeld voor een big-end lager, vroeg er 43euro voor, terwijl die rotdingen bij SKF/ INA FAG nog geen 10euro per stuk kosten.
Sterker nog, de lagers die uit mijn blok komen zijn nog de originele lagers en daar heb ik die IKO TA1512 van.
Dus exact dezelfde lagers voor 2 heel erg verschillende prijzen.
Maar als alles goed gaat en ik wat geluk heb, kan ik ze via een contactpersoon (lang leve Facebook) bestellen bij een grote leverancier

Dat terzijde, alvast bedankt voor de hulp en het meedenken

Ga eens naar een bedrijf wat gespecialiseerd is in aandrijftechniek of machinebouwonderdelen, misschien dat die je kunnen helpen.
Geplaatst: 20 aug 2013, 20:28
door BJ
Tombo schreef:BJ schreef:Heb ik, maar die kosten een godsvermogen terwijl ik weet dat een gelijkaardig lager bij SKF maar 5euro kost.
Moet nu alleen iets specialers van IKO zijn en komt uit op max 6euro ofzo.
Liever een leverancier vinden van IKO dan die 17.50 (of meer) neer leggen bij een yamaha dealer.
Heb laatst eentje gebeld voor een big-end lager, vroeg er 43euro voor, terwijl die rotdingen bij SKF/ INA FAG nog geen 10euro per stuk kosten.
Sterker nog, de lagers die uit mijn blok komen zijn nog de originele lagers en daar heb ik die IKO TA1512 van.
Dus exact dezelfde lagers voor 2 heel erg verschillende prijzen.
Maar als alles goed gaat en ik wat geluk heb, kan ik ze via een contactpersoon (lang leve Facebook) bestellen bij een grote leverancier

Dat terzijde, alvast bedankt voor de hulp en het meedenken

Ga eens naar een bedrijf wat gespecialiseerd is in aandrijftechniek of machinebouwonderdelen, misschien dat die je kunnen helpen.
Heb al 90% van mijn lagers gehaald bij zo iemand, is op wandelafstand hier.
Maar die kon niet aan die IKO lagers komen jammer genoeg.
Als het goed is dan kan k ze via contactpersoon krijgen en dan zou het gefixt moeten zijn

Geplaatst: 22 aug 2013, 09:31
door Saerens
Al met sproeiernaald zitten testen, sproeiers etc. Maar telkens wanneer ik mijn carterdeksel over de carbu zet, dan trekt die weer voor geen kanten en rijdt die echt niet mooi. Wat kan ik toch nog doen.
Geplaatst: 22 aug 2013, 14:24
door Nickvdb
Kan een dynamo perfect alle electriciteit aan? Of is een accu toch wel nodig. Ik heb nu alleen neutraallampje, km-teller lampje, voor & achterlicht aangesloten, en de lichtintensiteit is tamelijk bedroevend. :p
Geplaatst: 22 aug 2013, 16:44
door marco
Saerens schreef:Al met sproeiernaald zitten testen, sproeiers etc. Maar telkens wanneer ik mijn carterdeksel over de carbu zet, dan trekt die weer voor geen kanten en rijdt die echt niet mooi. Wat kan ik toch nog doen.
Luchtfilter verstopt?
Geplaatst: 22 aug 2013, 16:50
door Saerens
heb ik er eens uitgehaald om te testen zonder..
Geplaatst: 22 aug 2013, 17:36
door pee67
Nickvdb schreef:Kan een dynamo perfect alle electriciteit aan? Of is een accu toch wel nodig. Ik heb nu alleen neutraallampje, km-teller lampje, voor & achterlicht aangesloten, en de lichtintensiteit is tamelijk bedroevend. :p
Je hebt geen dynamo maar een lichtspoel, die geeft de spanning voor de verlichting.
De accu staat los van het feit om je verlichting beter te laten werken, accu is voor de claxon, knipperlichten
en werkt als buffer om overtollige spanning opgewekt via de lichtspoel op te vangen
Geplaatst: 22 aug 2013, 17:48
door marco
Je hebt dan wel een spanningsregelaar nodig als je zonder accu wil gaan rijden.
Geplaatst: 28 aug 2013, 15:41
door Nickvdb
Hi! Heb een probleempje, als ik in neutraal sta gaat alles goed, in versnelling loopt ook alles perfect, totdat ik mn koppeling indruk, dan begint die te trillen. Het getril lijkt dan weer van onder het linkercarter te komen maar daar vind ik niets..

Alvast bedankt!

Geplaatst: 28 aug 2013, 16:12
door hans.m
wat begint er juist te trillen?
kijk eens na of je koppeling goed afgesteld staat?