Pagina 47 van 190

Geplaatst: 19 aug 2013, 23:50
door Jeti
Wiking schreef:Nu zoals jullie wel weten ben ik aardig groen op het sleutel gebied en steek op het moment heel veel tijd in dingen te bestuderen etc. Nu als ik naar cilinders kijk die te koop zijn van 50 tot 70cc zie ik alleen maar setjes van cilinder en zuigers die voor RD DT TY etc. zijn maar geen cilinder koppen buiten de normale 50cc boring.
Mis ik iets of zijn die koppen ook te gebruiken voor bv een 60cc cilinder?
En op mijn RD zit een Tei Kei carb zijn daar onderdelen van te bestellen zoals sproeiers flotters enz?

Groetjes
Richard

Er worden ook nieuwe 60cc k-star fs1 kopjes aangeboden in de webshops.
De diameter van 60cc is groter dan 50, dus de kop moet wel aangepast worden. (kun je ook uit laten draaien)
Voor een 60cc AJH gebruiken de meeste mensen een aangepaste 2RU/3E9 kop. Deze sluit wat mooier aan en heeft wat betere koeling schijnbaar.
En verder zijn er nog meer (nieuwe) 50 en 60cc FS1 cilinders. Zie hiervoor de FAQ op het forum.

Voor een RD is er wat meer keus op cilinder-gebied (aanbod). Maar ook dit kopje zou aangepast moeten worden voor een 60cc.

Tei Kei klinkt als imitatie..
Originele Mikuni RD carburateurs zijn nog wel te vinden. Daar zijn makkelijk onderdelen voor te bestellen, of donor carburateurs.
Je moet alleen even opletten, want je hebt ze met tuitje en met schroef-bevestiging voor het membraan.

Geplaatst: 19 aug 2013, 23:54
door marco
Jeti schreef:Er worden ook nieuwe 60cc k-star fs1 kopjes aangeboden in de webshops.


Hij heeft het over rd cilinderkoppen voor 60cc :wink:

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:03
door Wiking
Tei Kei carb is origineel aan de rd 50 m http://de.wikipedia.org/wiki/Yamaha_RD_50

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:06
door Jeti
marco schreef:
Jeti schreef:Er worden ook nieuwe 60cc k-star fs1 kopjes aangeboden in de webshops.


Hij heeft het over rd cilinderkoppen voor 60cc :wink:


Dat is maar hoe je het leest ;)

Wiking schreef: Nu als ik naar cilinders kijk die te koop zijn van 50 tot 70cc zie ik alleen maar setjes van cilinder en zuigers die voor RD DT TY etc.

Hij vindt ze alleen voor RD etc (dus niet voor FS1), of hij vindt alleen cilinders voor RD etc.
Eigenlijk wel logischer dat hij het laatste bedoelde, maar in eerste instantie las ik het als het eerste. :P :oops:
:cheers:

Hoe dan ook:
Jeti schreef:Voor een RD is er wat meer keus op cilinder-gebied (aanbod). Maar ook dit kopje zou aangepast moeten worden voor een 60cc.

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:10
door Wiking
Ik heb een RD dus ik zoek alleen maar naar spullen die op een RD thuis horen, nu die setjes die ik vind hebben geen koppen alleen zuiger en cilinders waar vind ik nu die 60 en 70 cc koppen.
Voor FS1 heb ik er maar zat gevonden en voor de DT ook een paar maar die hebben schuine koelribben en die mot ik nie!! :)

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:11
door Jeti
Wiking schreef:Tei Kei carb is origineel aan de rd 50 m http://de.wikipedia.org/wiki/Yamaha_RD_50

Nooit van gehoord.

Tijd voor bed dus, ipv mijn goedbedoelde onjuiste adviezen.
En tijd voor wat alcohol verdamping :lol:

Ik zou er gewoon een Mikuni opzetten :lol:
(wellicht is dit wel eenzelfde en zijn de onderdelen uitwisselbaar?)

Edit:
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh is dat die TK! (lang leve google afbeeldingen)
Daar heb ik wel eens carbs van weggegooid, omdat ik dacht dat het imi rommel was :shock:

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:13
door Jeti
Wiking schreef:waar vind ik nu die 60 en 70 cc koppen.

50cc groter (laten) draaien

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:13
door Wiking
Jeti schreef:Edit:
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh is dat die TK! (lang leve google afbeeldingen)
Daar heb ik wel eens carbs van weggegooid, omdat ik dacht dat het imi rommel was :shock:


NEEEEEEEEE :cry:

Ik wist dat die origineel waren omdat ik daar vroeger ook een hele zwik van had, maarja de verzekering van 500+ gulden per jaar om met mn yamaha mn zundapp en mn kreidler te kunnen rijden werden me wel een beetje te gortig zeker omdat mn zus op een Puch maxi reed die net over de 100 piek verzekering per jaar was.

Dus al mn brommers verkocht voor 300 gulden met alles erbij wat ik ook maar kon vinden

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:15
door Jeti
En ook eentje verkocht voor 5 euro, waar ik al heel blij mee was dat iemand dat nog wilde hebben..

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:18
door marco
Kopje opmaat laten maken is het beste.

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:20
door Wiking
marco schreef:Kopje opmaat laten maken is het beste.


Petjes zoeken dus :) ben al begonnen haha

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:21
door Jeti
Hoeveel wil je er? :D

Geplaatst: 20 aug 2013, 00:21
door marco
Sjon van fs1 parts heeft misschien wel complete setjes liggen.

Geplaatst: 20 aug 2013, 11:18
door BJ
Jeti schreef:
Wiking schreef:Tei Kei carb is origineel aan de rd 50 m http://de.wikipedia.org/wiki/Yamaha_RD_50

Nooit van gehoord.

Tijd voor bed dus, ipv mijn goedbedoelde onjuiste adviezen.
En tijd voor wat alcohol verdamping :lol:

Ik zou er gewoon een Mikuni opzetten :lol:
(wellicht is dit wel eenzelfde en zijn de onderdelen uitwisselbaar?)

Edit:
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh is dat die TK! (lang leve google afbeeldingen)
Daar heb ik wel eens carbs van weggegooid, omdat ik dacht dat het imi rommel was :shock:


Die TeiKei's zitten zelfs op mijn RD200.
Onbekend maar wel origineel en redelijk vervelend dat Yamaha óf niet enkel bij Mikuni bleef óf Teikei wat meer had gebruikt zodat er meer van te vinden was :evil:

Geplaatst: 20 aug 2013, 13:21
door BJ
Iemand enig flauw idee waar ik TA1512 lagers kan halen?
In eerste instantie leken deze hetzelfde als de HK1512 van SKF/FAG maar de buitenmaat is 21mm ipv 22mm zoals bij de TA1512.

De lagers die uit mijn (RD200-)blok kwamen zijn van IKO, maar daar vind ik niet egt snel een Nederlandse of Belgische leverancier voor...

fotootje erbij voor een idee van het soort lagers;
Afbeelding