Pagina 47 van 101
Geplaatst: 20 aug 2012, 16:52
door BelgMattijs
Ik ben de stap naar een <125cc motorfiets aan het overwegen, en heb daarover twee vraagjes:
1) Wat zijn de meningen over dit type motorfiets bij de Yamaha-hobbyisten (en dit zoekertje in het bijzonder)?!?
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/yamaha/yamaha-rs100-125-125600999.html?qq=yamaha+rs100&pcpl=&pc_id=&afd=
2) Misschien een vreemde vraag, maar is het onderhoud van deze motor even toegankelijk als dat van een FS1, waar zelfs een leek als ik kleine problemen zelf kan oplossen?
Ik ben natuurlijk een liefhebber van oldtimers, dus als ik een <125 cc koop wil ik geen onnozele maxiscooter of iets dergelijks uiteraard

. En iets als een YZF 125 is me te duur.
Geplaatst: 20 aug 2012, 17:43
door Jeti
Zo een RS100 (Daryl, Triforce heeft/had er eentje) is best een leuk ding, maar is nog wel een brommer.
Als je toch iets meer richting motor wil gaan, zou ik voor een 125cc 2 cilinder gaan, of 250cc. Dat is al ietsjes minder brommer. Zeker voor dat geld..
Volgens mij is de techniek van die RS100 wel vergelijkbaar met een FS1. Blijft een Yamaha 1 cilinder.
Geplaatst: 20 aug 2012, 19:07
door BelgMattijs
Ja ik weet dat het woord motorfiets overroepen is voor een 100 cc, was nog aan het denken om het tussen "" te zetten
Maar de reden is; ik ben nog niet van plan om mijn motorrijbewijs te halen, dat kost me te veel en mijn ouders zijn radicaal tegen. Vanaf februari heb ik 2 jaar mijn autorijbewijs en mag ik dus (althans in België) met een <125 'motorfiets' rijden
Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een iets (legaal) sneller vervoersmiddel waarmee ik vlot door het verkeer kan. Als de top pakweg 90/u is zou ik dat al perfect vinden. Mede omdat mijn ouders totaal niet willen dat ik met een moto rijdt. Je zin "...maar is nog wel een brommer" is trouwens uitstekend om mijn ouders te overhalen om me een 100c te laten kopen

bedankt daarvoor :p
Geplaatst: 20 aug 2012, 19:27
door Jeti
Dan kun je net zo goed je FS1 op motorfiets kenteken zetten.
Geplaatst: 20 aug 2012, 19:32
door marco
En dan zn 100cc bamiblok eronder.
Geplaatst: 20 aug 2012, 19:37
door the_destroyers
Aprilia rs 125

Geplaatst: 20 aug 2012, 20:17
door BelgMattijs
Jeti schreef:Dan kun je net zo goed je FS1 op motorfiets kenteken zetten.
Dat is in België nogal omslachtig, hebben ze mij verteld. Mocht dit blijkbaar toch niet zo zijn kan ik dat inderdaad overwegen. Volgens mijn garagist is mijn cilinder toch aan vernieuwing toe en dan zou ik er meteen een grotere cilinder kunnen onderperen.
Als er nog mensen leuke modelletjes van <125cc kunnen aanraden, laat maar komen!
Geplaatst: 20 aug 2012, 20:19
door Jeti
BelgMattijs schreef:Jeti schreef:Dan kun je net zo goed je FS1 op motorfiets kenteken zetten.
Dat is in België nogal omslachtig, hebben ze mij verteld. Mocht dit blijkbaar toch niet zo zijn kan ik dat inderdaad overwegen. Volgens mijn garagist is mijn cilinder toch aan vernieuwing toe en dan zou ik er meteen een 60cc kunnen onderperen.
Als er nog mensen leuke modelletjes van <125cc kunnen aanraden, laat maar komen!
RD 125 eind jaren '70.
Zo een "grote 2RU". Die kosten ook geen drol (ong 400 euro).
De oudere, rondere modellen zijn mooier, maar ook een stuk duurder.
Oh ja, kijk ook eens naar een MZ 150
TS, ETZ bijv.
Dat zijn de prijzen
http://link.marktplaats.nl/584115455
Alleen moet je even kijken hoe het zit met de papieren in NL/BE.
Of deze als je 600 te besteden hebt:
http://link.marktplaats.nl/583376178
Geplaatst: 20 aug 2012, 20:38
door Tombo
Krijg je er ook een papieren zak voor over je hoofd bij
http://motoren.marktplaats.nl/motoren-c ... -25kw.html
http://motoren.marktplaats.nl/motoren-c ... dkoop.html
Of een rs125
http://motoren.marktplaats.nl/motoren-y ... r-125.html
Of dit, maar dat is wel redelijk saai, maar wel heel betrouwbaar, en volgens mij best geinig rijden
Geplaatst: 20 aug 2012, 20:42
door Yamaha rd50m
ze mogen maximum 125 cc zijn en 11 kw zijn.
je zou eens moeten opzoeken hoeveel een as3 in kw heeft.
Geplaatst: 20 aug 2012, 21:05
door BelgMattijs
Fuck My Life to the max.
Wat research gedaan, op 19 januari 2013 zullen er hier in ons land enkele wijzigingen worden doorgevoerd.
Aangezien het besturen van een lichte motorfiets een
aantal basisvaardigheden vergt, werd ervoor geopteerd om deze toelating
afhankelijk te maken van het volgen van een praktische opleiding van 4
uur.
Het volgen van deze opleiding zal op het rijbewijs worden vermeld bij middel
van een code naast de categorie B.
In het kader van de verworven rechten worden de bestuurders die een rijbewijs voor de categorie B voor 19 januari 2011 hebben behaald, vrijgesteld van het volgen van deze opleiding.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald op 18 februaro 2011, net een maand te laat dus.
Ik vind het raar dat een wet die pas vanaf volgend jaar van kracht gaat een invloed heeft op dingen die 2 jaar geleden zijn afgesloten, maar dat zal wel aan mij liggen. Zo'n opleiding zal wel niet goedkoop zijn, uiteraard. Bagger!
Oh ja, een rs100 heeft een vermogen van 7.7kw, dat is dus geen probleem

Geplaatst: 20 aug 2012, 21:28
door hans.m
Jammer..
8uur les en examen is 670 euro.
Dus 4uur les lijkt me nog betaalbaar, maar dan kan je net zo goed motorrijbewijs doen..
Geplaatst: 20 aug 2012, 21:29
door bajaboy
hoeveel verschillende olie tank dopjes zijn er zelf heb ik deze gekocht
maar past niet
en dan heb je nog een dop die je er in propt maar ik heb iets met schroefdraad
Geplaatst: 20 aug 2012, 21:30
door hans.m
leuke rs :http://www.2dehands.be/brommers-scooters/brommers/yamaha/yamaha-rs-100-129732971.html

Geplaatst: 20 aug 2012, 21:30
door Jeti
Ik weet wel, de dop die ik had (en nog ergens in een verhuisdoos rondzwerft ofzo), niet helemaal goed paste. Die viel er gewoon in, en paste niet in het schroefdraad.
Dus blijkbaar heb je inderdaad verschil.