Pagina 46 van 190

Geplaatst: 17 aug 2013, 16:34
door Jens36
Als ik het goed begrijp krijg je de circlips niet op het asje van het tandwiel.
Wat dus wil zeggen dat je voortandwiel niet geborgd is... --> gevaarlijk.

Maar daar gaat je achterwiel niet sneller van draaien. De reden dat het niet soepel meer draait is omdat je voortandwiel dus niet vast
staat en je ketting hierdoor schuin naar je achtertandwiel gaat.

Pak een dop dat de grootte heeft van de keerring, zet die er tegen en geef er een paar tikjes op met de hamer. Tenzij je zeker bent dat het niet de juiste keerring is.

Geplaatst: 17 aug 2013, 17:12
door marco
Gewoon de oude keerring er andersom opleggen en dan voorzichtig tikken met een kunstof hamer.

Geplaatst: 17 aug 2013, 18:49
door stefyvd
ik heb de keerring er terug uitgehaald en nog eens gemeten: is een 6 mm dik ipv 5 mm.
het is nu al de 4de keer dat ik verkeerd materiaal meekrijg op fs1team almere. (slechte ervaringen mee)
maandag ga ik om een nieuwe keerring.

maar dan het volgende.
als ik men fs1 start begint het wiel al te snel mee te draaien. hij wordt al half aangedreven in neutraal.
dat was een paar dagen geleden niet en aangezien ik niets aan gedaan heb behalve die keerring dan en de revisieolie eruit en andere in snap ik niet waarom hij dat doet.
wat zou ik moeten nakijken of heeft iemand iets dergelijks gehad?
grt stephan

Geplaatst: 17 aug 2013, 19:04
door marco
Ik zou het koppelingswormpje eens nakijken je hebt tenslotte de kap eraf gehad om de keerring te vervangen.

Geplaatst: 17 aug 2013, 19:35
door stefyvd
marco schreef:Ik zou het koppelingswormpje eens nakijken je hebt tenslotte de kap eraf gehad om de keerring te vervangen.

heb ik al gedaan en het wormpje werkt nog perfect
m.a.w de ambreage doet het nog maar men aandrijving is te hard in neutraal

Geplaatst: 17 aug 2013, 19:53
door hans.m
stefyvd schreef:
marco schreef:Ik zou het koppelingswormpje eens nakijken je hebt tenslotte de kap eraf gehad om de keerring te vervangen.

heb ik al gedaan en het wormpje werkt nog perfect
m.a.w de ambreage doet het nog maar men aandrijving is te hard in neutraal

heb je de koppeling al opnieuw afgesteld zoals in de faq beschreven staat?

Geplaatst: 17 aug 2013, 19:59
door Jens36
Zitten de bollekes nog wel in u worm en blok?

Geplaatst: 17 aug 2013, 20:24
door stefyvd
wormpje is compleet want zelfs als ik ambrieer in neutraal stopt het wiel met draaien
in vitessen hetzelfde dus het moet ergens anders aan liggen

Geplaatst: 17 aug 2013, 21:03
door marco
Niet met sleutelen per ongeluk de koppelingstift verbogen?

Geplaatst: 17 aug 2013, 22:47
door stefyvd
marco schreef:Niet met sleutelen per ongeluk de koppelingstift verbogen?

het stiftje dat je eruit kan halen?
dat heb ik er eens uitgehaald en gewoon weer ingestoken.

Geplaatst: 19 aug 2013, 14:43
door the_destroyers
Is een sheriff balhoofd hetzelfde als een gewoon fs1balhoofd?

Geplaatst: 19 aug 2013, 14:58
door Jeti
the_destroyers schreef:Is een sheriff balhoofd hetzelfde als een gewoon fs1balhoofd?

Balhoofd zelf wel, maar staat 1 graden anders tov het frame.

Geplaatst: 19 aug 2013, 15:52
door the_destroyers
Jeti schreef:
the_destroyers schreef:Is een sheriff balhoofd hetzelfde als een gewoon fs1balhoofd?

Balhoofd zelf wel, maar staat 1 graden anders tov het frame.


thx Jet! ;)

Geplaatst: 19 aug 2013, 17:59
door marco
1 graden schuiner :wink:

Geplaatst: 19 aug 2013, 23:38
door Wiking
Nu zoals jullie wel weten ben ik aardig groen op het sleutel gebied en steek op het moment heel veel tijd in dingen te bestuderen etc. Nu als ik naar cilinders kijk die te koop zijn van 50 tot 70cc zie ik alleen maar setjes van cilinder en zuigers die voor RD DT TY etc. zijn maar geen cilinder koppen buiten de normale 50cc boring.
Mis ik iets of zijn die koppen ook te gebruiken voor bv een 60cc cilinder?
En op mijn RD zit een Tei Kei carb zijn daar onderdelen van te bestellen zoals sproeiers flotters enz?

Groetjes
Richard