Pagina 45 van 100

Geplaatst: 03 apr 2011, 21:01
door Jens36
Yamaha rd50m schreef:[
dus betwijfel dat ik volgend weekend in limburg graak met de brommer


Met de Flandria dan hé :baas:

Geplaatst: 03 apr 2011, 21:23
door Jeti
jensje36 schreef:
Yamaha rd50m schreef:[
dus betwijfel dat ik volgend weekend in limburg graak met de brommer


Met de Flandria dan hé :baas:

inderdaad: dan dus met een andere brommer komen!

Geplaatst: 03 apr 2011, 21:25
door Pipedown
carter kapjes gespoten en gepolijst, check me topic voor foto's

Geplaatst: 03 apr 2011, 22:22
door marco
Luchtfilter maar eens vervangen,gepoetst en alles in de wax gezet.

Geplaatst: 03 apr 2011, 22:24
door marco
Laars schreef:Net het spul van het blok gehaald.
Toch wel warmloopsporen zichtbaar.
Zuiger en kopje plakken wel (toch iets te veel olie?? 1:40)
Voornamelijk sporen bij de extra GT gaatjes in de zuiger!!!!


Weet je zeker dat je de kopmoeren niet te strak aangedraaid heb?

Geplaatst: 03 apr 2011, 22:58
door Twowheeler
Rondje gereden.
Leek alsof hij minder trok, begon al helemaal te denken dat die bijna klever wat had beschadigt.

Maar ik had gewoon wind tegen :lol:

Geplaatst: 04 apr 2011, 07:44
door Laars
marco schreef:
Laars schreef:Net het spul van het blok gehaald.
Toch wel warmloopsporen zichtbaar.
Zuiger en kopje plakken wel (toch iets te veel olie?? 1:40)
Voornamelijk sporen bij de extra GT gaatjes in de zuiger!!!!


Weet je zeker dat je de kopmoeren niet te strak aangedraaid heb?


Wat is daar het gevolg van dan?? :roll:

Geplaatst: 04 apr 2011, 09:02
door NIX
4 Mooie strepen op je zuiger en in je cilinder.


Ik heb mijn banden even opgepompt, gister.

Geplaatst: 04 apr 2011, 13:09
door Laars
NIX schreef:4 Mooie strepen op je zuiger en in je cilinder.





Wat hebben de bouten nou met de strepen te maken :roll:
Leg eens uit aan het genie :oops:

Geplaatst: 04 apr 2011, 13:12
door Tombo
Als je ze te strak aandraaid, dan wordt de cilinder te hard op het carter gedrukt. Je cilinder zet van nature uit door de warmte die het 2-takt proces genereert. Door het te strak aandraaien, kan hij niet ver genoeg in de hoogte uitzetten. Wat 'ie dan doet is naar binnen uit zetten, helaas voor jou zit daar ook je zuiger :P

Geplaatst: 04 apr 2011, 13:13
door NIX
Door het te strak aandraaien vervorm je de cilinder een beetje, dus op die plekken heb je dan warmlopers. De cilinder is dan niet meer rond, maar bij de tapeinden iets naar binnen gedrukt.

Als je nog lomper aandraait, dan heb je een gestript of afgebroken tapeind.

Geplaatst: 04 apr 2011, 13:29
door Laars
NIX schreef:Door het te strak aandraaien vervorm je de cilinder een beetje, dus op die plekken heb je dan warmlopers. De cilinder is dan niet meer rond, maar bij de tapeinden iets naar binnen gedrukt.

Als je nog lomper aandraait, dan heb je een gestript of afgebroken tapeind.


Ok, duidelijk
Ik zet onderdaad de moeren heel vast. Bijna tegen het afbreken van het tappeind aan :oops:
LTD rules.
Zal in het vervolg minder vastzetten

Geplaatst: 04 apr 2011, 13:29
door mpro09
Tombo schreef: Je cilinder zet van nature uit door de warmte die het 2-takt proces genereert.


amai!

Geplaatst: 04 apr 2011, 13:29
door Tombo
Ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden, zotte ros!

Geplaatst: 04 apr 2011, 13:38
door NIX
Laars schreef:
NIX schreef:Door het te strak aandraaien vervorm je de cilinder een beetje, dus op die plekken heb je dan warmlopers. De cilinder is dan niet meer rond, maar bij de tapeinden iets naar binnen gedrukt.

Als je nog lomper aandraait, dan heb je een gestript of afgebroken tapeind.


Ok, duidelijk
Ik zet onderdaad de moeren heel vast. Bijna tegen het afbreken van het tappeind aan :oops:
LTD rules.
Zal in het vervolg minder vastzetten


Klapjes voor Laars!