Pagina 43 van 94
Geplaatst: 13 jan 2013, 17:17
door marco
bajaboy schreef:ach bak is een maand oud dus hoop dat ie nog een paar kilometers mee gaan hahahhah.
In de bedrijfsbussen op mn werk gaan ze 80.000-100.000km mee (Renault Master)
Geplaatst: 13 jan 2013, 17:21
door the_destroyers
Wat me meezit isdat de carb van de 1J6 gemaakt is, was idd de vlotternaald die raar deed, is gemaakt nu...
Maar wat me weer tegen zit, is dat de ontsteking volledig verkeerd staat, en ik nog nooit zelf een ontsteking heb gesteld en natuurlijk is mijn digitale schuifmaat zoek

Geplaatst: 13 jan 2013, 17:26
door pee67
Dan doe je het toch met een gewone schuifmaat en een stukje papier tussen je puntjes,
gaat net zo makkelijk
Geplaatst: 13 jan 2013, 17:28
door the_destroyers
pee67 schreef:Dan doe je het toch met een gewone schuifmaat en een stukje papier tussen je puntjes,
gaat net zo makkelijk
Heb geen gewone schuifmaat

Geplaatst: 13 jan 2013, 17:29
door pee67
Dan steek je een schroevendraaier in het bougie gat
teken af wat het bdp is en dan 1-6 - 1-8 terugmeten
Geplaatst: 13 jan 2013, 17:57
door David
the_destroyers schreef:pee67 schreef:Dan doe je het toch met een gewone schuifmaat en een stukje papier tussen je puntjes,
gaat net zo makkelijk
Heb geen gewone schuifmaat

Of zoals sam al eens heeft opgemerkt, het merkteken aan de condensator en op het vliegwiel gebruiken om ze te stellen (staat in de faq denk ik)
Werkt bij een RD ook, als het plaatje waar het merkteken opstaat niet verplooid is natuurlijk

Geplaatst: 13 jan 2013, 17:58
door the_destroyers
pee67 schreef:Dan steek je een schroevendraaier in het bougie gat
teken af wat het bdp is en dan 1-6 - 1-8 terugmeten
das een idee. Jij hebt blijkbaar ook al es je schuifmaat niet gevonden

Geplaatst: 13 jan 2013, 18:01
door pee67
the_destroyers schreef:pee67 schreef:Dan steek je een schroevendraaier in het bougie gat
teken af wat het bdp is en dan 1-6 - 1-8 terugmeten
das een idee. Jij hebt blijkbaar ook al es je schuifmaat niet gevonden

Nee hoor, ik heb 2 digitale en 2 ouderwetse schuifmaten
het was alleen hoe ik het vroeger ook deed
Geplaatst: 13 jan 2013, 18:04
door the_destroyers
David schreef:the_destroyers schreef:pee67 schreef:Dan doe je het toch met een gewone schuifmaat en een stukje papier tussen je puntjes,
gaat net zo makkelijk
Heb geen gewone schuifmaat

Of zoals sam al eens heeft opgemerkt, het merkteken aan de condensator en op het vliegwiel gebruiken om ze te stellen (staat in de faq denk ik)
Werkt bij een RD ook, als het plaatje waar het merkteken opstaat niet verplooid is natuurlijk

edit: had ik ook gelezen, maar moet het maar es onder de knie krijgen dat stellen!
@Peter: bedankt voor de tip!
Geplaatst: 13 jan 2013, 18:21
door marco
Gewoon zelf een merkteken op je vliegwiel maken dan hoef je niet steeds te meten.
Geplaatst: 13 jan 2013, 18:30
door the_destroyers
Heb net gezien dat er precies toch 1opstaat, dus mss zal kijken of het min of meer overeenkomt....
Geplaatst: 13 jan 2013, 18:52
door Jeti
bajaboy schreef:speciaal voor the destroyers in de kou een paar snelle foto s getrokken ,van me meeting bakkie .



makkelijk hoor zo n bussie met de meetings hahahha
Ook goed gekozen met de tekst voor als je deur openstaat (en er tekst wegvalt/overblijft), dat zie je namelijk ook wel eens anders
Mooi hoor!!
@ Edwin
GAAAAAAAAAF!!
Geplaatst: 13 jan 2013, 20:05
door rise and shine
De spiegel zit ondertussen weer op de originele plek, morgen even kijken of ik een afspraak kan maken om hem te laten uitlijnen, de voorbanden zijn wel heel vreemd versleten

Geplaatst: 13 jan 2013, 20:07
door pee67
Mooie kleur
Geplaatst: 13 jan 2013, 20:15
door bajaboy
kijk dit heet een volvo die andere dingen zijn dan maar ovlov s .