Pagina 43 van 100
Geplaatst: 03 apr 2011, 09:36
door NIX
Een F5b gebruikt vaak maar 1:40, 1:45. Een FS1 loopt zelden zuiniger dan 1:25. Ook als je rustig aan doet. Is gewoon de uitlaatpoorttiming.
Geplaatst: 03 apr 2011, 09:39
door Twowheeler
Jep,
Niek en ik hebben met de rit vanaf Limburg maar 1keer getankt.
Maar dat had eigenlijk niet gehoeven.

Geplaatst: 03 apr 2011, 09:53
door Camiel
Toen Vincent Bob en ik voor de veluwerit al wat gingen toeren, reden bob en ik op RD
Opeens...,. Bleeueueuuhhhh...
Echt zo wtf, kijken we in tank, helemaal droog xD
Dat ding reed 1:6 die middag toen
Toen even de RD tank eraf gehaald en onder de zündapptank van Vincent gehangen
EN naar 1e tankstation gegaan

Geplaatst: 03 apr 2011, 10:38
door Laars
ginofs1 schreef:Laars schreef:Heerlijk een rondje gemaakt van ongeveer 70 km.
Ben nog steeds aan het inrijden, nu 460 km mee gereden.
Trekt goed door, iets langer op de 60 gehouden. lekker zwaar F5B geluid.
Maar............ op het laatst toch weer iets te gretig geweest, doorgetrokken naar 70 en even vasthouden....
je raad het al....2e warmloper.
Gelukkig weer geen schade.

dan is er iets aan de hand, bij 460 km is hij wel klaar om wat sneller te gaan.
is je 5 bak al klaar / gespoten ? breng hem met de cilinder carb, uitlaat hier heen dan zet ik hem hier onder een brom en zal hem voor je afstellen.
gr gino
Nee Gino, ik heb de bak onderdelen nog niet terug.
De F5B trekt goed, bougie is donkerbruin op de electrode, droog, de randen iets zwart, mooie zwarte vlinder op de zuiger.
Ik smeer 1:40. Niks geen problemen, beetje roken als die koud is, als die warm is een geen noemenswaardige rook.
Wordt volgens mij wel erg heet. je ruikt hem.
Bij 60 geen probleem, maar doortrekken naar 70 (lijkt mij ook wel de max bij deze set up) en even vasthouden.....warmloper!
Ik haal het spul eraf en wacht tot ik de 69er heb opgebouwd.
Ik kom anders wel naar de Veluwerit met de gehele 69er (hoop ik).
Net het spul van het blok gehaald.
Toch wel warmloopsporen zichtbaar.
Zuiger en kopje plakken wel (toch iets te veel olie?? 1:40)
Voornamelijk sporen bij de extra GT gaatjes in de zuiger!!!!
Geplaatst: 03 apr 2011, 10:55
door Twowheeler
Voorlopig niet boven de 60 komen hoor!
Ik heb de eerste 500km ook nooit harder dan 60 gereden (met twv 15:43)
Dan blijft de boel heel, nu trek ik hem wat verder open

Geplaatst: 03 apr 2011, 11:24
door Triforce
Je kan wel heel even door trekken (is nog steeds niet goed met een te lage kilometer stand) maar dan moet je ook meteen je koppeling in knijpen om hem weer rust te geven!
Mijn verbruik met de FS1 op dit moment is 1:30/35
Geplaatst: 03 apr 2011, 11:53
door marco
Twowheeler schreef:marco schreef:Mijn z1 draait weer top maar ik dacht dat ik vanavond weer een warmloper had maar de benzine was gewoon op
Het verbruik is een beetje hoog

Is het zo erg?

Mijne verbruikt minder dan 1:20, zeker bij lange stukken

1 op 20 ongeveer.
Geplaatst: 03 apr 2011, 12:00
door Twowheeler
ik rij volgens mij iets van 250km op 1 tank.
dus 1 op 27 ofzo
Geplaatst: 03 apr 2011, 12:21
door Jens36
Ik rij er normaal gezien 300km mee... maar dat zijn dan altijd korte stukjes.
Dus 1 op 33
Geplaatst: 03 apr 2011, 12:23
door Tombo
Die van mij liep tussen de 1:25/1:30, 60cc FS1. Toen ik nog een roterend inlaat blok had, was hij beduidend minder zuinig
Geplaatst: 03 apr 2011, 14:32
door nieknatuurlijk
1 op 66 is te halen hoor xd
in zn 4 en net een heel klein beetje gas geven en 45 rijden ofzo xd
Geplaatst: 03 apr 2011, 15:00
door marco
nieknatuurlijk schreef:1 op 66 is te halen hoor xd
Alleen is de vraag of je dat wel wil halen.
Geplaatst: 03 apr 2011, 15:04
door nieknatuurlijk
naaaah rij nu harder dan met die homoet xd heb de uitlaat ff schoongemaakt
Geplaatst: 03 apr 2011, 15:05
door marco
nieknatuurlijk schreef:naaaah rij nu harder dan met die homoet xd heb de uitlaat ff schoongemaakt
Mooi zo.
Geplaatst: 03 apr 2011, 15:22
door Twowheeler
zeker!
wel raar dat hij met homoet zo slecht liep..
volgende maand wil ik het wel proberen, als marco dan ook wil komen met sproeiers loopt het meteen goed ook
