Pagina 43 van 99
Geplaatst: 19 jan 2009, 19:48
door ginofs1
Niels schreef:Toch wat kunnen vinden?

nee nog niet maar ben aan het kijken voor de verzendkosten.
misschien een paar in een krat en dan met de boot of zo.
een paar honderd wat jij mij door gaf vind ik een hoop geld .
moet dus kijken of het niet goedkoper kan
en hier voor moet ik weten wat zon blokje weegt.
maar dat kan Sam mij wel vertellen, die heeft vast wel een los blokje die even op de weegschaal kan.
Geplaatst: 20 jan 2009, 15:27
door pee67
ginofs1 schreef:wie heeft een los kompleet blokje met of zonder cilinder, olie.
en wil hem even op de weegschaal zetten.
dit wil ik graag weten voor de verzending kosten uit het buiten land

Een 378 blok met cilinder, kop en luchtfilter maar zonder olie is 16,4 kilo
een 2ru blok zonder cilinder, kop, luchtfilter en olie is 12.6 kilo
Geplaatst: 20 jan 2009, 15:45
door reddevil
blokjes moet je niet naar buitenland sturen!
die moeten naar de stroet

Geplaatst: 20 jan 2009, 15:52
door Yamaha rd50m
volgens mij is eht om blokjes in te voeren
juist ofdat ze nog niet genoeg fs1's in holland hebben

Geplaatst: 20 jan 2009, 17:10
door Axel
Wat moet de speling van de zuigerveer zijn? En meet je dat onderaan of bovenaan de cilinder?
Geplaatst: 20 jan 2009, 17:18
door YamaSam
ginofs1 schreef:Niels schreef:Toch wat kunnen vinden?

nee nog niet maar ben aan het kijken voor de verzendkosten.
misschien een paar in een krat en dan met de boot of zo.
een paar honderd wat jij mij door gaf vind ik een hoop geld .
moet dus kijken of het niet goedkoper kan
en hier voor moet ik weten wat zon blokje weegt.
maar dat kan Sam mij wel vertellen, die heeft vast wel een los blokje die even op de weegschaal kan.
een vijfbak, mét olie in, montageklaar weegt hier 16.2 kg

Geplaatst: 20 jan 2009, 17:36
door pee67
YamaSam schreef:ginofs1 schreef:Niels schreef:Toch wat kunnen vinden?

nee nog niet maar ben aan het kijken voor de verzendkosten.
misschien een paar in een krat en dan met de boot of zo.
een paar honderd wat jij mij door gaf vind ik een hoop geld .
moet dus kijken of het niet goedkoper kan
en hier voor moet ik weten wat zon blokje weegt.
maar dat kan Sam mij wel vertellen, die heeft vast wel een los blokje die even op de weegschaal kan.
een vijfbak, mét olie in, montageklaar weegt hier 16.2 kg

Tja, daar kan ik niet tegenop
ik heb geen 5 bak

Geplaatst: 20 jan 2009, 17:49
door YamaSam
Axel schreef:Wat moet de speling van de zuigerveer zijn? En meet je dat onderaan of bovenaan de cilinder?
bovenaan, en de meningen zijn verdeeld
volgens de fabrikant kom je omgerekend dit uit:
0.4 maal het aantal mm's boring (diameter) is in tienden de speling.. voor het topsegment..
http://www.aa1car.com/library/ringendgap_wiseco.pdf
afhankelijk van hoe (en op wat) je wil gaan rijden zijn er andere waarden
In Graham Bell's boekje staat het een beetje anders, namelijk 0.1mm per inch bore
edit: whoops effe meeteenheiden doorelkaargehaald!
40mm is pak 1.57inch dus maal 0.1 is 0.15mm das ook wat ik neem ongeveer (0.2 à 0.25)
Geplaatst: 20 jan 2009, 18:19
door Axel
YamaSam schreef:Axel schreef:Wat moet de speling van de zuigerveer zijn? En meet je dat onderaan of bovenaan de cilinder?
bovenaan, en de meningen zijn verdeeld
volgens de fabrikant kom je omgerekend dit uit:
0.4 maal het aantal mm's boring (diameter) is in tienden de speling.. voor het topsegment..
http://www.aa1car.com/library/ringendgap_wiseco.pdfafhankelijk van hoe (en op wat) je wil gaan rijden zijn er andere waarden

In Graham Bell's boekje staat het een beetje anders, namelijk 0.1mm per inch bore
edit: whoops effe meeteenheiden doorelkaargehaald!
40mm is pak 1.57inch dus maal 0.1 is 0.15mm das ook wat ik neem ongeveer (0.2 à 0.25)
Danku

Geplaatst: 20 jan 2009, 18:21
door YamaSam
Yamaha rd50m schreef:YamaSam schreef:goei vragen wel!
ik zal vanavond es polsen bij onze Italiano, ik ken daar niks van..
merci
ik vind het echt wel een prachtig ding, en is betaalbaar, dus moeilijk om da te laten staan hé

het is een malanca "Nicky" van pakweg '62 tot '68 (ongeveer, je weet hoe het gaat met die italianen)

Geplaatst: 20 jan 2009, 18:52
door paull
Wat raden jullie aan bij het inrijden van parmakit, schatting van de sproeiemaat, mengsmeer verhouding, soort brandstof, extra toevoegingen?? Alles waarvan jullie denken dat het helpt??
Alvast bedankt!
Geplaatst: 20 jan 2009, 18:56
door Tombo
1:40 mengen, sproeier rond de 180/190 ofzo, en 500 km rustig aan doen. Verder gewoon euro 95 tanken
Geplaatst: 20 jan 2009, 18:56
door PD
paull schreef:Wat raden jullie aan bij het inrijden van parmakit, schatting van de sproeiemaat, mengsmeer verhouding, soort brandstof, extra toevoegingen?? Alles waarvan jullie denken dat het helpt??
Alvast bedankt!
500km, rond de 220, 1op 35, euro 95
Geplaatst: 20 jan 2009, 19:27
door ginofs1
pee67 schreef:ginofs1 schreef:wie heeft een los kompleet blokje met of zonder cilinder, olie.
en wil hem even op de weegschaal zetten.
dit wil ik graag weten voor de verzending kosten uit het buiten land

Een 378 blok met cilinder, kop en luchtfilter maar zonder olie is 16,4 kilo
een 2ru blok zonder cilinder, kop, luchtfilter en olie is 12.6 kilo
dank je wel pee67
Geplaatst: 20 jan 2009, 19:29
door ginofs1
YamaSam schreef:ginofs1 schreef:Niels schreef:Toch wat kunnen vinden?

nee nog niet maar ben aan het kijken voor de verzendkosten.
misschien een paar in een krat en dan met de boot of zo.
een paar honderd wat jij mij door gaf vind ik een hoop geld .
moet dus kijken of het niet goedkoper kan
en hier voor moet ik weten wat zon blokje weegt.
maar dat kan Sam mij wel vertellen, die heeft vast wel een los blokje die even op de weegschaal kan.
een vijfbak, mét olie in, montageklaar weegt hier 16.2 kg

dank je wel sam schol
