Pagina 42 van 190

Geplaatst: 24 jul 2013, 20:18
door marco
Was het niet vet bij de grondplaat?

Geplaatst: 24 jul 2013, 20:20
door Saerens
Niet meteen opgevallen eigenlijk. Zam morgen nog eens kijkenaar denk her niet

Geplaatst: 24 jul 2013, 20:28
door marco
Dat moeilijke schakelen kan ook komen door slappe versnellingsbak veertjes en een verkeerde afstelling van de schakelvork.

Geplaatst: 24 jul 2013, 20:36
door Saerens
Morgen veertjes eens nakijken. Maae dat slecht rijden is ook nog vervelend. Trouwens heel veel rook uir de carb en uitlaat

Geplaatst: 24 jul 2013, 20:38
door marco
Zit het oliepompje nog aangesloten?

Of het is hele oude benzine met teveel olie of de rechterkrukas keerring is lek en dan zuigt die daar blokolie aan.

Of de sproeier is veel te groot.

Geplaatst: 24 jul 2013, 20:45
door Saerens
Hij blaasde wel benzine uit de carb (was blootvoets in de tuin aant testen zonder deksel :) )

Er zit nu een 150 sproeier in met snelle uitlaat, 60cc en tw 13-45

Morgen keerring eens veranderen ;)

Geplaatst: 24 jul 2013, 20:58
door marco
Membraam of schijf?

Geplaatst: 24 jul 2013, 21:02
door Saerens
Schijf

Geplaatst: 24 jul 2013, 21:11
door marco
Schijf mss verkeerd erin gezet.

Geplaatst: 24 jul 2013, 21:19
door Saerens
Moet ik er toch uithalen om de keerring na tebkijken. Ideaal! ;)

Geplaatst: 24 jul 2013, 22:06
door Jeti
Auto-vraagje..
In hoeverre moet er een kachel zitten in een bedrijfsauto uit 1972?
Ik snap, als hij erin zit, dat hij het moet doen. Maar wat als hij eruit gehaald is? Moet er een kachel/ventilator inzitten?
En zo ja, is het ook voldoende om een 12v ventilatortje op het dashboard te schroeven?

Liefst met documentatie / wetgeving / keuringseisen etc.


Edit:
met kachel bedoel ik de blower, dus niet per se warme lucht
(weet dat hij lucht moet kunnen blazen, warm/koud is niet van belang, en hoe hard ook niet)

Geplaatst: 24 jul 2013, 22:13
door Saerens
Moet ik er toch uithalen om de keerring na tebkijken. Ideaal! ;)

Geplaatst: 24 jul 2013, 23:21
door NIX
Jeti schreef:Auto-vraagje..
In hoeverre moet er een kachel zitten in een bedrijfsauto uit 1972?
Ik snap, als hij erin zit, dat hij het moet doen. Maar wat als hij eruit gehaald is? Moet er een kachel/ventilator inzitten?
En zo ja, is het ook voldoende om een 12v ventilatortje op het dashboard te schroeven?

Liefst met documentatie / wetgeving / keuringseisen etc.


Edit:
met kachel bedoel ik de blower, dus niet per se warme lucht
(weet dat hij lucht moet kunnen blazen, warm/koud is niet van belang, en hoe hard ook niet)


http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/g ... 24-07-2013

Veel leesplezier! Ik zou kijken bij Hoofdstuk 5, Afdeling 3 en verder mag je het zelf uitvogelen.

Geplaatst: 25 jul 2013, 12:36
door Saerens
Opgestaan om 6.30 om het allemaal te kunnen oplossen en tis in orde!
Schijf zat fout, derdoor spoot hij de benzine weg ipv ze op te zuigen. Verklaart meteen mijn natte voet.

Op de koppeling zat 1 foute veer (dubbel zo lang) en 1 kapotte (haakje afgebroken). Het schakelhendeltje had een slechte bout en zat veeeeeeel te los. En dan hier en daar nog een rondel teveel waardoor alles niet goed kon passen.

Dank voor het advies!

Nu kan men kameraad ook de baan op ze. De bende wordt hier groter!

Geplaatst: 25 jul 2013, 13:25
door Jeti
Goed werk Tom!

@Nix
Thx, ga ermee bezig.
Maar bedoelde eigenlijk ook of iemand ervaring heeft met evt een losse kachel/ventilator, of weet hoe dat dan zit.