Pagina 5 van 6

Geplaatst: 25 dec 2012, 15:27
door wannesfs1
maar mijn cilinderkop lijkt toch zeer vast op mijn cilinder te zitten

Geplaatst: 25 dec 2012, 15:30
door pee67
Je hebt ook nog zoiets als de carb aansluiting op jhet spruitstuk
en de spruitstukaansluiting op het carterdeel

Is je membraan nog wel goed?

Geplaatst: 25 dec 2012, 15:37
door wannesfs1
lijkt me wel want hier ben ik niet aangeweest
ik zal dit nog eens checken

Geplaatst: 25 dec 2012, 16:44
door NIX
Het gaat hier volgens mij om een 2RU. De schijf zal wel verkeerd zitten, was laatst nog iemand die hem er verkeerd ingezet had.

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... sc&start=0

Schijftopic kun je zelf wel vinden hoop ik.

Geplaatst: 26 dec 2012, 12:52
door gklijnhout
wannesfs1 schreef:als ik kick dan is mijn bougie niet nat en ik dacht ook even mijn tapeinden van mijn cilinder vaster te draaien
maar sommige draaien door



Lijkt mij niet goed!

Draadeinden uit blok getrokken, of schroefdraad van deze en/of moertjes naar zijn grootje!

Een ding is zeker als je draadeinden doordraaien zit je cilinder niet vast en lekt deze zeker!

gert

Geplaatst: 26 dec 2012, 14:57
door wannesfs1
maar vanboven zet ik mijn cilinder d.m.v. een moer wel goed vast

mijn schijf zit ook goed
ik merk ook op dat hij niet echt veel compressie heeft
ik meng mijn 2T zelf dus is er nog een gaatje dat voor de olie bedoeld was dat nog open kan zijn
waardoor hij daar lucht aanzuigt?

Geplaatst: 26 dec 2012, 15:22
door David
wannesfs1 schreef:maar vanboven zet ik mijn cilinder d.m.v. een moer wel goed vast

mijn schijf zit ook goed
ik merk ook op dat hij niet echt veel compressie heeft
ik meng mijn 2T zelf dus is er nog een gaatje dat voor de olie bedoeld was dat nog open kan zijn
waardoor hij daar lucht aanzuigt?


Je kan best zorgen dat je tapeinden vast in het blok zitten, dit kan je doen door 2 moertjes tegen elkaar vast te draaien (je kan best de cilinderkop er daar even voor afhalen)
en dan aan de moertjes ze vastzetten, niet muurvast, gewoon een beetje vast is genoeg :wink:
Zijn de voet en koppakking nieuw?
En dat gaatje moet idd dicht, zet er een slangetje op en draai er een schroefje in met een beetje afdichtingspasta op (zo doe ik het meestal) :P

Geplaatst: 26 dec 2012, 18:16
door wannesfs1
oke
dat trukje van de tapeinden kende ik al
pakkingen zijn inderdaad nieuw
dat van de olie zal ik eens bekijken :shock:

Geplaatst: 26 dec 2012, 18:18
door pee67
straks blijkt toch valse lucht het probleem te zijn :)

Geplaatst: 26 dec 2012, 18:43
door wannesfs1
oke om zeker te zijn dat ik het juiste dicht even deze foto,
kan iemand me aanwijzen wat ik juist moet dichten (van die olie)

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 26 dec 2012, 19:00
door marco
In dat gaatje achter je carburateur moet je een kort boutje indraaien als je het pompje niet meer gebruikt.

Geplaatst: 26 dec 2012, 20:01
door ginofs1
Een te lang boutje sloopt je schijf, :wink:

Geplaatst: 26 dec 2012, 20:23
door wannesfs1
:D goed dat je dat zegt

Geplaatst: 27 dec 2012, 13:08
door wannesfs1
Nu heb ik dat gaatje dichtgedraaid maar helaas hij doet niets.
Dus heb ik mijn cilinder er eens afgehaald en zag ik dat er op beide
Pakkingen naft was.
Dus zou ik nieuwe draad moeten tappen in mijn Carter? Zodat mijn tapeinden goed zouden vastzitten

Geplaatst: 27 dec 2012, 13:13
door marco
Is de bougie ook niet erg nat?