Pagina 5 van 6
Geplaatst: 10 dec 2011, 15:31
door BJ
Laars schreef:NIX schreef:Jij ook!
Geplaatst: 10 dec 2011, 17:28
door pee67
BJ schreef:Laars schreef:NIX schreef:Jij ook!
Geplaatst: 26 jan 2012, 19:04
door fantomas
Het is een mooie yamaha geworden
fs1 uit het vet
Geplaatst: 13 mei 2012, 15:45
door gklijnhout
Het voorjaar is maar traag van start gekomen, mijn fs1 (468) uit het vet gehaald en weer gaan rijden.
Inmiddels is de tellerstand 1045 km en loopt deze als een speer, topsnelheid gemeten en vlgns GPS zou hij in de top op een geheel vlakke weg 72 km/h moeten rijden.
De teller geeft dan wel een flink te veel aan deze staat dan op 87 km/h helaas maar is niet anders.
Benzine verbruik is redelijk maar wel zeer sterk afhankelijk van het weer en mijn rijstijl gemiddels kom ik uit op 1:35 waarbij de smeerautomaat die gevuld is met vol synt. mengolie een mooie 1:25 smeert (liever iets te vet als te schraal)
Verder zijn er nog wel wat kleine probleempjes zoals een nieuw gemonteerd imi contactslot die soms de gele en groene draad van de spoel niet wil doorverbinden met de witte draad voor het het bijladen van de accu en als pulsgever voor de toerenteller gevolg deze laatste doet het dan niet en de accu wordt niet bijgeladen een beetje rommelen met de contactsleutel en alles werkt weer.
Ik zoek dan ook een ander contactslot van een veel betere kwaliteit waar de voorkeur uitgaat naar een nieuwe originele! als er iemand is die deze te koop weet dan hoor ik het graag.
Dan heb ik nog wat problemen met de rubbers van de voetsteunen en kickstarter ook hiervoor zoek ik een paar echte Yamaha rubbers de nu ook imi gemonteerde rubbers slijten als een gek waarbij de linker voetsteun van het vele schakelen al bijna kaal is rotzooi dus.
Als laatste vindt ik dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt voor de banden hiervoor heb ik continental kks 10 gebruikt, op mijn NSU bromfietsen zijn deze geweldig maar op een Yamaha wil het niet zo goed.
In combinatie met de Duitse langere achterbrug en de 1 graad grotere balhoofdhoek vindt ik deze FS1 terughoudend in de bochten en geeft het gevoel liever rechtuit te willen.
Pas nog op een Nederlandse FS1 gereden die voorzien was van yoco banden en veel prettiger aanvoelde.
Nu zal een deel te maken hebben aan de Duitse configuratie maar zeker de achterband is een gevoelige en wil deze dan ook vervangen door een michelin M45 (of een van jullie moet een andere tip hebben)
Tot zover de laatste ervaringen met mijn Yamaha, en heb ook hier weer geleerd dat sommige imi delen niet te vergelijken zijn met de originele parts maar ben zeer tevreden over het resultaat en vooral zijn prestatie`s.
gert
Re: fs1 uit het vet
Geplaatst: 13 mei 2012, 16:45
door henkie22222
gklijnhout schreef:mengolie een mooie 1:25 smeert (liever iets te vet als te schaal)
Dat is niet iets te vet, de meeste rijden 1:40

Geplaatst: 13 mei 2012, 17:06
door the_destroyers
M45 is prima bandje, zowel voor voor en achter.
En idd 1op25 is veels te vet, zeker met die volsynthetische olie.
Beter tussen 1op 35 en 1op40 als je toch iets vetter wil smeren...
autolub
Geplaatst: 15 mei 2012, 18:48
door gklijnhout
1:25 is inderdaad behoorlijk vet alleen is het wel zo dat deze brom is voorzien van een autolub smeersysteem.
Ik zou zo even niet weten hoe ik deze zuiniger kan krijgen!
De mogelijke afstellingen zijn uitgevoerd zoals het in handboek staat omschreven en verder staat mij bij dat NIX al eens ergens schreef dat de basis afstelling zo op de fabriek mede omdat de smeerolie van toen niet zo goed was zo is gekozen.
Alle tips om deze anders afgesteld te krijgen zijn natuurlijk van harte welkom.
Gert
Geplaatst: 15 mei 2012, 18:50
door marco
Ergens op het forum staat hoe je het pompje afstelt.
Geplaatst: 19 mei 2012, 14:30
door NIX
Volgens mij staat de vork bij een Duits frame niet verder onderuit. De langere brug maakt al dat ie liever rechtdoor gaat.
Geplaatst: 20 mei 2012, 14:50
door gklijnhout
NIX schreef:Volgens mij staat de vork bij een Duits frame niet verder onderuit. De langere brug maakt al dat ie liever rechtdoor gaat.
Nix,
Ik heb de balhoofdhoek niet nagemeten maar meen ergens op internet in de specificatie`s van een duitse 468 eens gelezen te hebben dat hier 1 graad verschil in zit.
Dit zou volgens de schrijver incl het verlengen van de achterbrug gedaan zijn om de yamaha specifiek voor Duitsland een stabile rechtuit koers te geven.
Kennelijk hebben onze oosterburen een andere mening over het rijden in bochten.
Ik mag graag wat sportief door de bochten gaan zonder het gevoel te hebben dat ieder moment de verkeerde delen het asvalt gaan raken.
gert
Geplaatst: 20 mei 2012, 22:43
door marco
Is het geen sheriff frame?
Die heeft wel een iets andere balhoofdhoek.
Geplaatst: 21 mei 2012, 12:46
door maartuh
pas je wel op met dat andere voorspatbord? Als hij maar met 1 boutje aan iedere kant vast zit kan hij kantelen en heb je kans dat je over de kop vliegt als hij iets blokkeert!
Als je een t stukje maakt kun je hem met 2 bouten aan elke kant vastzetten, zo heb ik het gedaan en voelt een stuk veiliger aan
frame
Geplaatst: 21 mei 2012, 20:24
door gklijnhout
marco schreef:Is het geen sheriff frame?
Die heeft wel een iets andere balhoofdhoek.
Het framenummer begint met 468 daarnaast de documenten waarover ik beschik (Duitse CVO) geeft aan dat deze ooit is verkocht bij de buren als 468 (fs1) bromfiets.
gert
Geplaatst: 21 mei 2012, 20:26
door gklijnhout
maartuh schreef:pas je wel op met dat andere voorspatbord? Als hij maar met 1 boutje aan iedere kant vast zit kan hij kantelen en heb je kans dat je over de kop vliegt als hij iets blokkeert!
Als je een t stukje maakt kun je hem met 2 bouten aan elke kant vastzetten, zo heb ik het gedaan en voelt een stuk veiliger aan
Heb je helemaal gelijk in daarom heb ik ook 2 alu T plaatjes gemaakt waarmee het spatbord met alle boutjes vast is gezet.
gert
Geplaatst: 21 mei 2012, 20:30
door the_destroyers
maartuh schreef:pas je wel op met dat andere voorspatbord? Als hij maar met 1 boutje aan iedere kant vast zit kan hij kantelen en heb je kans dat je over de kop vliegt als hij iets blokkeert!
Als je een t stukje maakt kun je hem met 2 bouten aan elke kant vastzetten, zo heb ik het gedaan en voelt een stuk veiliger aan
Dat heb ik opgelost met spanbanden!
