Pagina 5 van 22

Geplaatst: 06 jul 2011, 18:51
door ginofs1
O shit, ik wist niet dat jij Swizzer was.
Met de rit van jet heb je dat niet gezegd, maar alleen je voor naam dacht ik.
Hum jammer , had wel meer willen horen over je plannen.
Gr gino

Geplaatst: 06 jul 2011, 19:08
door marco
Hij was die andere Marco.

Geplaatst: 06 jul 2011, 19:09
door ginofs1
ja ik wist het niet :oops:

Geplaatst: 06 jul 2011, 19:28
door Swizzer
Maakt niet uit, ik sta ook niet op de foto's :)

Ik wist het van jou ook niet goed Gino, daarom zei ik dat ik er nu een gezicht bij heb.

Hier nog één:

Afbeelding

Oops, kijk eens bij die voorpoot!!

Geplaatst: 06 jul 2011, 19:34
door Jeti
Lijkt wel ongesteld.

Geplaatst: 06 jul 2011, 19:37
door ginofs1
Gadverdamme jet

Geplaatst: 06 jul 2011, 19:48
door Camiel
:ban:

Geplaatst: 07 jul 2011, 10:11
door NIX
Mietjes!

Swizzer, dat hoeft niet noodzakelijk het bonken of klapperen te veroorzaken. Wel ben je aan een nieuwe keerring toe en je moet de chroomlaag net op en boven de keerring even goed nakijken als je de poot uit elkaar hebt. Koppel kan nu nog een gloeddnieuwe binnenpoten komen, mocht deze door zijn. Ook kun je de binnenpoten een keer van verse en van genoeg en lekker dikke 15W40 olie voorzien als je toch bezig bent. Dan kan je vork weer 25 jaar mee.

Geplaatst: 12 jul 2011, 10:52
door Remon
woooow echt vet gaaf!
knap hoor!

Geplaatst: 23 aug 2011, 18:32
door rutger112
Mooi werk, en goed bezig! mooie belevenis voor jezelf, en de fs1. Succes!

Geplaatst: 05 sep 2011, 09:19
door Swizzer
Op momenten dat het weer wat zomers is, pak ik de FS1 om een eind te rijden. Op deze manier kom ik steeds beter te weten wat er nog aan gedaan moet worden om in het voorjaar goed en veilig op weg te gaan.
Tijdens een rit over de Posbank werd duidelijk dat ik mijn voorvering moet vervangen. Ze lekken en het bonkt bij elke hobbel.
Nog nooit gedaan en na de filmpjes van Roosteren ben ik wat terughoudend.

Op een rit door de Betuwe merkte ik dat de koppeling slipte en dat is zo gebleven, dus daar moet ook naar gekeken worden. :(


Binnenkort krijgt de Yamaha een elektronische ontsteking via Gino.
Ik ben benieuwd hoe hij dan rijdt.
En zo gaan we vrolijk verder met de voorbereidingen. :D

Geplaatst: 05 sep 2011, 12:23
door Twowheeler
Hoe heb je de koppeling afgesteld?

Geplaatst: 05 sep 2011, 12:52
door Swizzer
Ik heb er zelfs nog nooit naar gekeken.
Ik zit op dit moment met dit topic open: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5320
Ben een vlugge leerling, maar kijk de eerste keer graag even mee met iemand.
Geen sterke autodidact.

Geplaatst: 05 sep 2011, 15:48
door pee67
Het is allemaal niet zo erg als het soms lijkt
Lekkende keerringen vervangen van de voorvork is niet zo'n heidens karwei
en de koppeling stellen evenmin..en al doende leert men

Geplaatst: 05 sep 2011, 17:29
door Twowheeler
idd, en zo snel zal het niet fout gaan.
ik heb je bij de meeting zien rijden, en mijn brommer gaat aardig wat sneller maar slippen doet hij nooit :wink:
dus ik denk dat je hem even na moet stellen.
volg idd de stappen die Nix daar heeft geschreven, dan moet het goedkomen.
de koppeling bij een fs1 kan goed functionere, maar eer je de "sweet spot" gevonden heb.. dat kan soms even duren ;) .