Pagina 5 van 101

Geplaatst: 03 apr 2011, 12:04
door Camiel
oke :baas:

Haha sjoerd :P

Ik wil zeker niet degene zijn waarvan de FS1 het opeens niet meer doet he :P Dus gewoon lekker reservebougie, nieuwe olie, alle kabels olieen en afstellen, ... :)

Geplaatst: 03 apr 2011, 12:08
door NIX
Camiel schreef:
NIX schreef:De electroden afstand is af te stellen. Moet tussen de 0,6 en 0,7 staan. En je kunt kiezen welke warmtegraad je gebruikt. Heet brand lekke makkelijk schoon, maar kan gaan pingelen bij snelle hoog gecomprimeerde motortjes, koud stop je juist daarin, maar kan vet slaan als je alleen langzaam rijdt (he Tom?).


oke thnx :) Mijne is niet echt hard opgefokt, gewoon 16mm, fs1 cilinder en slome schijf, dus de 7 zal dan wel voldoen :)


Een FS1 cilinder heeft ongeveer de meest snelle timing qua poort. Die moet een B8 hebben.

Geplaatst: 03 apr 2011, 12:09
door NIX
Twowheeler schreef:jep,
en stop die champion als reserve bij je, van die weet je zeker dat hij werkt.

is iedereen nu oppeens massaal aan z'n brommer aan het sleutelen voor limburg? :P


Nee, ik heb de mijne aangeduwd, 3x gasgegeven en hem weer in de schuur gezet. Ik gooi de tank zaterdagochtend wel vol.

Geplaatst: 03 apr 2011, 12:24
door Twowheeler
NIX schreef:
Twowheeler schreef:jep,
en stop die champion als reserve bij je, van die weet je zeker dat hij werkt.

is iedereen nu oppeens massaal aan z'n brommer aan het sleutelen voor limburg? :P


Nee, ik heb de mijne aangeduwd, 3x gasgegeven en hem weer in de schuur gezet. Ik gooi de tank zaterdagochtend wel vol.


ik rij rondjes zoals ik altijd doe.
alleen even olie checken aangezien dat ding altijd een klein beetje drupjes maakt.
voor de rest is hij eigenlijk altijd in orde ;)

edit:
en even m'n camera checken

Geplaatst: 03 apr 2011, 13:01
door Camiel
NIX schreef:
Camiel schreef:
NIX schreef:De electroden afstand is af te stellen. Moet tussen de 0,6 en 0,7 staan. En je kunt kiezen welke warmtegraad je gebruikt. Heet brand lekke makkelijk schoon, maar kan gaan pingelen bij snelle hoog gecomprimeerde motortjes, koud stop je juist daarin, maar kan vet slaan als je alleen langzaam rijdt (he Tom?).


oke thnx :) Mijne is niet echt hard opgefokt, gewoon 16mm, fs1 cilinder en slome schijf, dus de 7 zal dan wel voldoen :)


Een FS1 cilinder heeft ongeveer de meest snelle timing qua poort. Die moet een B8 hebben.


Okee thnx :) Dan neem ik ze gewoon beide :)

En voor een 60cc f5b, 16mm, aangepaste schijf of membraan, wat heb je daar voor nodig? Want dat komt om mn ander projectje :)

Geplaatst: 03 apr 2011, 13:10
door NIX
Ook een B8. B7 is eigenlijk alleen voor langzame cilinders en 10mm. B6 voor hetzelfde maar dan ook nog met begrenste uitlaat.

B9 is zelden nodig en als ie nodig is, praat je over een motor die op straat niet echt rijdbaar is.

Ofwel: je moet bijna altijd een B8 hebben.

Geplaatst: 03 apr 2011, 13:12
door marco
B9 slaat snel vet als je te langzaam rijd.

Geplaatst: 03 apr 2011, 13:13
door marco
Twowheeler schreef:alleen even olie checken aangezien dat ding altijd een klein beetje drupjes maakt.


Blijft dat ding nou olie lekken?

Geplaatst: 03 apr 2011, 13:15
door Arnoute
NIX schreef:Ook een B8. B7 is eigenlijk alleen voor langzame cilinders en 10mm. B6 voor hetzelfde maar dan ook nog met begrenste uitlaat.

B9 is zelden nodig en als ie nodig is, praat je over een motor die op straat niet echt rijdbaar is.

Ofwel: je moet bijna altijd een B8 hebben.

ik rij eigenlijk al heel lang met een B7...
kan dat problemen geven?

Geplaatst: 03 apr 2011, 13:20
door Twowheeler
marco schreef:
Twowheeler schreef:alleen even olie checken aangezien dat ding altijd een klein beetje drupjes maakt.


Blijft dat ding nou olie lekken?


heel klein beetje, dus er hangt een druppel aan zeg maar.
maar vind het wel best, voor die lagers moet hij toch open.
ik heb trouwens nog een keerringenset liggen! :D.
dus dan moet ik alleen een nieuwe schakelas en stift keering te kopen.
tenminste, als alle lagers nieuw worden. kan ook kiezen voor alleen kruk-as lagers

Geplaatst: 03 apr 2011, 13:37
door marco
Weet je niet waar die lekt?

Geplaatst: 03 apr 2011, 13:43
door Camiel
@ Arnoute

NIX schreef:De electroden afstand is af te stellen. Moet tussen de 0,6 en 0,7 staan. En je kunt kiezen welke warmtegraad je gebruikt. Heet brand lekke makkelijk schoon, maar kan gaan pingelen bij snelle hoog gecomprimeerde motortjes, koud stop je juist daarin, maar kan vet slaan als je alleen langzaam rijdt (he Tom?).

Geplaatst: 03 apr 2011, 13:51
door Twowheeler
marco schreef:Weet je niet waar die lekt?


nee, maar ik heb het ook nog niet opgezocht :P .
misschien na m'n tentamens even kijken ;)

Geplaatst: 03 apr 2011, 14:52
door NIX
Arnoute schreef:
NIX schreef:Ook een B8. B7 is eigenlijk alleen voor langzame cilinders en 10mm. B6 voor hetzelfde maar dan ook nog met begrenste uitlaat.

B9 is zelden nodig en als ie nodig is, praat je over een motor die op straat niet echt rijdbaar is.

Ofwel: je moet bijna altijd een B8 hebben.

ik rij eigenlijk al heel lang met een B7...
kan dat problemen geven?


Blijkbaar niet.

Geplaatst: 03 apr 2011, 15:19
door Twowheeler
NIX schreef:
Arnoute schreef:
NIX schreef:Ook een B8. B7 is eigenlijk alleen voor langzame cilinders en 10mm. B6 voor hetzelfde maar dan ook nog met begrenste uitlaat.

B9 is zelden nodig en als ie nodig is, praat je over een motor die op straat niet echt rijdbaar is.

Ofwel: je moet bijna altijd een B8 hebben.

ik rij eigenlijk al heel lang met een B7...
kan dat problemen geven?


Blijkbaar niet.


je koppeling kan er spontaan van uit elkaar vallen :mrgreen: