bedankt! heb al heelwat goed nieuws gehad de laatste tijd met dit ding!
dikke-DIKKE feest! ik heb de chassisnummer gevonden!!
blijkt nog es dezelfde als de carosserie te zijn ook! (én op de papieren dus)
dat is een supervoordeel voor de immatriculatie!
Samen met deze ontdekking, zag ik helaas ook wel de scheur in de balk, komende van de reservewielbevestiging.. (maar dat lossen we wel op)
achteraan is er ook iets vreemds aan de hand met de vering, links is die vrij, rechts raakt de bladveer het chassis :s
maar óók dat lossen we wel op!
met een beetje geluk kan ik straks de flexibels van de remmen gaan halen, dan kan ik al es rijden!
Geplaatst: 12 okt 2010, 14:35
door Twowheeler
Wat zijn de flexibels?
Maar hebben die rat's vaak geen motorkap omdat er gewoon geen kap meer op past?
En ga je het chassis nog behandelen en versterken?
Geplaatst: 12 okt 2010, 15:07
door YamaSam
Twowheeler schreef:Wat zijn de flexibels? Maar hebben die rat's vaak geen motorkap omdat er gewoon geen kap meer op past? En ga je het chassis nog behandelen en versterken?
met 'flexibels' wil ik de rubberen slangen zeggen, die van de remklauwen naar de vaste leidingen gaan, die zijn allemaal verduurd..
dikwijls gaat de kap er nietmeer op nee, een grote V8 is ook echt breed, de uitlaten steken dan door de verluchtingsroosters..
een echte rat is bijelkaargesprokkeld, doorgaans wordt er niet verdergezocht als je al een neus hebt (neus en lijf horen ook dikwijls niet bij elkaar, dan past er gewoon niks tussen)
en klassieke hotrod liet de zijpanelen achterwege voor een betere koeling.. (die mannen moeten niks weten van de term 'rat' btw)
het chassis ondergaat nu een ontroestingskuur, en zal nog zwart geverfd worden. Verder maak ik alles weer zo sterk als het origineel was.
Geplaatst: 12 okt 2010, 15:29
door Twowheeler
aha, heel appart wereldje dus eigenlijk. maar is het chassis wel standaard wel ster genoeg voor de motor die je erin wil leggen?
wil je trouwens sowieso een V hebben? anders dikke boxer zou ook wel vet staan
Geplaatst: 12 okt 2010, 15:51
door YamaSam
Twowheeler schreef:aha, heel appart wereldje dus eigenlijk. maar is het chassis wel standaard wel ster genoeg voor de motor die je erin wil leggen? wil je trouwens sowieso een V hebben? anders dikke boxer zou ook wel vet staan
liefst zou ik de flat 6 zes in lijn steken die er origineel ook inzat..
maar die is haast niet te vinden, en met geen stokken vooruit te krijgen, ondanks het gigantische verbruik..
een V8 flathead is de oervader van de hotrods.. vandaar
zo'n motor is niet zo heel krachtig, dus het chassis hoeft niet verstevigd te worden (mits het in originele staat is)
en boxers, daar begin ik niet aan (heb es één keer een goldwing GL1000 afgesteld, ik weet genoeg )
Geplaatst: 12 okt 2010, 17:54
door Jeti
Goed bezig sam, het geluk is je gegund!
Geplaatst: 12 okt 2010, 17:59
door YamaSam
Jeti schreef:Goed bezig sam, het geluk is je gegund!
dank je wel hoor! Jij een Street, ik een rod, iedereen zijn beurt hé
Geplaatst: 12 okt 2010, 17:59
door pee67
Dan kan je er inderdaad beter een blok inzetten die ook nog wat
power levert waardoor je ook er fijn mee kan rijden
Geplaatst: 12 okt 2010, 18:33
door YamaSam
toen er na de tweede wereldoorlog veel van die flat8's beschikbaar waren, was het in die jaren ook heel gebruikelijk om zoiets 'geleends' van het leger in je karretje te poten,
het is niet origineel, maar wel nog een haast standaard vintage tuning..
en het geluid is niet te beschrijven
onder de mijne zitten identieke wielen btw
Geplaatst: 12 okt 2010, 18:56
door Arnoute
netjes sam!
goed bezig!
Geplaatst: 12 okt 2010, 19:40
door Twowheeler
ja zo'n zijkleppen systeem is meer iets voor laagtoeren draaiende tanks ofzo
Geplaatst: 14 okt 2010, 13:39
door YamaSam
demontage snoet begonnen, laadbak verwijderd..
het ruitje gaat nog vrij ver open eigenlijk:
Geplaatst: 14 okt 2010, 13:45
door YamaSam
ook heb ik het chassis op poten gezet, wat op zich ook nog wel grappig uirdraaide, ik krikte alles ongeveer dertig cm's omhoog, plaatste poten van een goeie 25cm onder het chassis en liet hem op de poten zakken,
wat bleek nu? de voorwielen zakten gewoon weer terug tot op de grond
Geplaatst: 14 okt 2010, 13:47
door Zwepper
je bent lekker bezig in de cave !
maar komen er ook nog spatborden op ? heb is gehoord dat die verplicht zijn voor de veiligheid enzo, zonder ziet het er zeker dik uit veel succes ermee