Pagina 5 van 100
Geplaatst: 31 jul 2010, 12:54
door GoM!cky
Afgelopen dagen aan het P-tje van mijn vader gesleuteld. Het is een rood witje in nog compleet originele staat (gebruikt). Probleem was dat hij soms ging als een speer en soms stotterde hij erg hard.
Na dagen van zoeken, onsteking, 2takt toevoer, naftkraantje, bobijn, ... noem het op, was er nog geen verbetering
Nieuwe olie erop, fijn afgesteld van sproeier, nieuwe luchtfilter, remmen bijgesteld, kettingspanning aangepast, oliepompje losgekoppeld.
Toen haalde ik de demper uit de uitlaat en zag ik het grote probleem!!! De demper zat potdicht gekoold!!!!!!!
Eruit gehaald en gaan rijden, véééééél beter! Vertanding 14 -39, snelle schijf, 16 mm carbu, oude type hoge uitlaat => trekken als een speer en topsnelheid is 90 km/h. Deze mag naast mijn AC staan qua snelheid en optrekken.
Geplaatst: 31 jul 2010, 14:14
door Niels
Haha, zo leer je altijd weer wat
Jammer dat dat soort dingen vaak ongelofelijk veel tijd kosten
Maar 90 is zeker wel netjes voor een originele 5bak

Geplaatst: 01 aug 2010, 22:39
door GoM!cky
Ja idd het heeft enorm tijd gekost en ik stond gewoon niet stil bij een verstopte uitlaat, zeker niet omdat hij stationair super draaide, ook als ik eens serieus aan zijn oor draaide jankte hij enorm...
Maarja weer wat wijzer geworden.
En hij loopt echt smerig hard Niels, dit is met zekerheid mijn snelste FS1...
Geplaatst: 04 aug 2010, 23:04
door Niels
Een ander stuur gemonteerd en een stuk gereden.
Weet iemand trouwens hoe je je carb afstelt voor bij vol gas?
Mijne loopt super, alleen bij vol gas op z'n top hikt 'ie...
Geplaatst: 05 aug 2010, 00:08
door NIX
Bougiekleur checken en dan de hoofdsproeier aanpassen. Zeker weten dat het niet je bougie, dop, condensator of bobine is?
Geplaatst: 05 aug 2010, 08:57
door Tombo
Niels schreef:Een ander stuur gemonteerd en een stuk gereden.
Weet iemand trouwens hoe je je carb afstelt voor bij vol gas?
Mijne loopt super, alleen bij vol gas op z'n top hikt 'ie...
Wss te kleine sproeier
Geplaatst: 05 aug 2010, 08:58
door Niels
Bougie heb ik hem al op afgesteld, die is mooi koffiebruin.
Hij loopt verders ook super goed, alleen op top hikt ie een beetje.
Dus de situatie is zegmaar "goed afgesteld", maar op de top iets minder.
Ik kan me herrinneren dat ik ooit heb gehoord dat je met "iets" ook de afstelling op top kan aanpassen? Gasnaald ofzo?
EDIT: Oooh! Wacht even, bedoel je nou de sproeier (zegmaar dat kleine ding) of de sproeierbuis (waar dat kleine ding in gaat)?
Geplaatst: 05 aug 2010, 09:05
door Tombo
Sproeier!
Gast, en jij sleutelt al bijna net zo lang aan mopeds als mij

Geplaatst: 05 aug 2010, 09:32
door NIX
Scheelt dat jij er ook nog steeds niets van begrijpt.
Geplaatst: 05 aug 2010, 09:46
door Tombo
idd

Geplaatst: 05 aug 2010, 11:15
door Niels
Ja, maar ik noem dat nooit "hoofdsproeier" omdat een FS1 niks anders heeft, dus ik was benieuwd of dan de "hoofdsproeier" misschien wel de sproeierbuis is
Maar als ik er nog een maatje groter in zet dan is de bougie zwart en een maatje kleiner dan loopt 'ie tegen het wit aan.
Zal van de week wel ff de gasnaald omhoog zetten want ik denk dat 'ie te weinig benzine krijgt op top...
Geplaatst: 05 aug 2010, 11:32
door Tombo
Je bougiekleur zegt niet alles he, hij moet ook gewoon goed rijden
Benzine op top regel je dus met je sproeier, en niet met je gasnaald
Geplaatst: 05 aug 2010, 11:42
door Niels
Hmm, dan moet ik iets van een sproeier 175 ofzo zien te vinden
Heb jij niet zoiets?
Hij rijdt trouwens verders prima, het echt alleen bij 75 km/h ofzo dat ie een beetje begint te hikken (zegmaar meer weerstand -> minder weerstand en dan de hele tijd zo...)
Geplaatst: 05 aug 2010, 11:52
door NIX
Niels schreef:Ja, maar ik noem dat nooit "hoofdsproeier" omdat een FS1 niks anders heeft, dus ik was benieuwd of dan de "hoofdsproeier" misschien wel de sproeierbuis is

Maar als ik er nog een maatje groter in zet dan is de bougie zwart en een maatje kleiner dan loopt 'ie tegen het wit aan.
Zal van de week wel ff de gasnaald omhoog zetten want ik denk dat 'ie te weinig benzine krijgt op top...
Je hebt een
- hoofdsproeier
- stationairsproeier
- luchtsproeier
Keuze zat lijkt me, ook al zitten we het meest over hoofdsproeiers te ouwehoeren, hier.
De sproeierbuis hoeft zelden wat aan gedaan te worden. Hooguit zit er eens wat prut in de gaatjes aan de zijkant voor de menglucht.
Geplaatst: 05 aug 2010, 11:57
door Tombo
Niels schreef:Hmm, dan moet ik iets van een sproeier 175 ofzo zien te vinden
Heb jij niet zoiets?

Hij rijdt trouwens verders prima, het echt alleen bij 75 km/h ofzo dat ie een beetje begint te hikken (zegmaar meer weerstand -> minder weerstand en dan de hele tijd zo...)
Dan rijdt 'ie dus nog niet prima
180 erin dus. En dat klopt aardig, want met mijn Z1 zat ik ook op 180
En verder ben ik het eens met die ouwe