Pagina 5 van 6
Geplaatst: 13 okt 2009, 18:31
door mpro09
hoe meer cilinders hoe beter
en een snorfiets is over het algemeen ook gewoon 50cc

Geplaatst: 13 okt 2009, 19:14
door nieknatuurlijk
mpro09 schreef:hoe meer cilinders hoe beter
en een snorfiets is over het algemeen ook gewoon 50cc

en zou dan volgens de wet maar 25 mogen... afzetters!
Geplaatst: 13 okt 2009, 19:35
door mpro09
50cc en 50kmh hebben verder niet heel veel metelkaar te maken hoor

Geplaatst: 13 okt 2009, 19:39
door nieknatuurlijk
mpro09 schreef:50cc en 50kmh hebben verder niet heel veel metelkaar te maken hoor

ik weet....
Geplaatst: 14 okt 2009, 08:40
door rise and shine
mpro09 schreef:hoe meer cilinders hoe beter
en een snorfiets is over het algemeen ook gewoon 50cc

Beter 20cc maken, en maximaal in toeren janken

Geplaatst: 14 okt 2009, 08:48
door robertehendriks
Meer cilinder zorgen ervoor dat:
Motor mooier loopt, net een naaimachine.
Motorblok groter en zwaarder, ook niet geweldig.
Je verplicht waterkoeling moet hebben.
Kan meer kapot gaan, reparatie kost meer geld en duurt langer.
Heb je problemen met je powerband ga dan voor een powervalve.
Geplaatst: 14 okt 2009, 08:54
door rise and shine
robertehendriks schreef:Meer cilinder zorgen ervoor dat:
Motor mooier loopt, net een naaimachine.
Motorblok groter en zwaarder, ook niet geweldig.
Je verplicht waterkoeling moet hebben.
Kan meer kapot gaan, reparatie kost meer geld en duurt langer.
Heb je problemen met je powerband ga dan voor een powervalve.
Dat met de verplichte waterkoeling is volgens mij echt onzin, anders kan menig motorfiets ook niet rijden
Geplaatst: 14 okt 2009, 09:31
door Tombo
Idd, verklaar dat eens
Geplaatst: 14 okt 2009, 10:44
door robertehendriks
Een menig motorfiets heeft waterkoeling. V-vorm motoren (en 4-6 cilinder boxer)hebben altijd het probleem dat de achterste cilinder(s) minder koeling krijgen.
Enkel 4 in lijn kom je tegen zonder waterkoelling, V-vorm harley heeft ook geen waterkoeling, maar hadden vroeger ook vaak last van dat de achterste cilinder te warm werd.
Geplaatst: 14 okt 2009, 10:51
door YamaSam
achterste cilinders van een waterkoeling worden ook warmer, kan je doorgaans aan de bougies ook zien..
schilt natuurlijk niet zóveel als bij een luchtkoeling..
Geplaatst: 14 okt 2009, 11:13
door Tombo
Dat de achterste cilinder warmer wordt, daarmee kan je rekening houden in je ontwerp, dus dat is het probleem niet
Geplaatst: 14 okt 2009, 11:27
door YamaSam
moet je es tegen Honda gaan zeggen dan
heb het bij een vfr750 gezien ooit, verder geen ervaring mee
Geplaatst: 14 okt 2009, 11:31
door robertehendriks
klopt, toch zie je bij hoog opgefokte machines dat ze op waterkoeling overstappen.
Geplaatst: 14 okt 2009, 12:40
door jeroenvans
maar dat is gewoon omdat ze anders te heet worden... en dan niet alleen de achterste cilinders, maar ook gewoon de voorste hoor...

Geplaatst: 14 okt 2009, 13:51
door YamaSam
en voor het mindere geluid.. etc etc
constantere werktemperatuur geeft veel voordelen naar het berekenen van alle andere factoren,
zoals de speling tussen de segmentkoppen bijvoorbeeld, het kan allemaal veel nouwer dan..