Pagina 5 van 6
Geplaatst: 24 okt 2008, 17:17
door Dingetje
ok ik heb nog een andere (normale) kop liggen...dan wip ik die er ff op
ik heb hier inmiddels al 200km mee gereden
dat mn zuigerveren al behoorlijk versleten zijn, zal dus ook wel door de te hoge druk komen?
Geplaatst: 24 okt 2008, 17:36
door YamaSam
hola, wat ben je eigenlijk aan het inrijden?
zijn het geen nieuwe veren dan?
en waaraan zie je dat die versleten zouden zijn?
Geplaatst: 24 okt 2008, 17:40
door Dingetje
een fs1 60cc
eerst was ie 50cc maar was warmgelopen
kheb hem laten honen naar 43mm
de veren waren idd nieuw net als zuiger, maar nu hoor je ze al trillen in de cilinder
en ik verbruik btw ook best veel benzine
echt iets van 1:25 ofzo

Geplaatst: 24 okt 2008, 17:52
door Axel
1:25 is best netjes hoor

Geplaatst: 24 okt 2008, 17:59
door Andries
Dingetje schreef:de veren waren idd nieuw net als zuiger, maar nu hoor je ze al trillen in de cilinder
dat is normaal bij het inrijden dat had ik zelf ook met nieuwe zuiger en veren, dat gaat wel weer over
Geplaatst: 24 okt 2008, 18:01
door Dingetje
ok, maar het is wel zo dat de zuigerveren eerst niet rammelden
en nu hoor ik het opeens
Geplaatst: 24 okt 2008, 18:04
door YamaSam
Dingetje schreef:een fs1 60cc
eerst was ie 50cc maar was warmgelopen
kheb hem laten honen naar 43mm
de veren waren idd nieuw net als zuiger, maar nu hoor je ze al trillen in de cilinder
en ik verbruik btw ook best veel benzine
echt iets van 1:25 ofzo

als je de kop wisselt moet je es kijken naar de flank van de piston, of die zwart is,
en het raakvlak van de veren bekijken, daar gaan rechthoekige vlakjes op te zien zijn.
de drukkop mag er weer op als die vlakjes wegzijn
Geplaatst: 24 okt 2008, 18:09
door Dingetje
ok, dat ga ik morgen maar doen dan, plus een dikkere koppakking en dunnere voetpakking
dankjewel
Geplaatst: 27 okt 2008, 17:59
door jeroenvans
waarom de homoet vervangen voor een immi uitlaat? das vloeken in de kerk...

Geplaatst: 14 nov 2008, 23:06
door Cmon
Ik heb een vastloper gehad ofzo maar nu doet ie het weer, alleen ligt de topsnelheid duidelijk lager hoe kan dat?
Geplaatst: 15 nov 2008, 00:16
door Triforce
kan zijn omdat hij dan minder compressie maakt, dus minder kracht
Geplaatst: 16 nov 2008, 11:15
door Cmon
Hij doet t nu steeds vaker dat uitvallen

Ff kijken naar carb en benzinetoevoer enzo
Geplaatst: 16 nov 2008, 23:07
door Axel
Ik zou eerder de cilinder eraf halen

Zo te horen is die flink naar de klote

Geplaatst: 17 nov 2008, 12:24
door Cmon
Haha wat bleek nou, de tank trok vacuüm

(dus de benzine stroomde er niet goed uit). Die dop is luchtdicht geworden nadat ik van dat tanksealer erin had gedaan. Blij toe
Geplaatst: 17 nov 2008, 12:29
door YamaSam
hahhahhahh
