Pagina 5 van 8
Geplaatst: 13 jun 2008, 15:49
door YamaSam
en was het maar waar dat zo'n beetje vaag vijlwerk metteen zoveel pk's zou opleveren
wat is btw de diameter van je piston?
Geplaatst: 13 jun 2008, 15:51
door Niels
het was toch oppervlakte weggevijlde cilinderwand x 2pi x r^2 = aantal pk's?

Geplaatst: 13 jun 2008, 17:42
door Triforce
YamaSam schreef:en was het maar waar dat zo'n beetje vaag vijlwerk metteen zoveel pk's zou opleveren

wat is btw de diameter van je piston?
ik heb hem op laten honen tot 43mm en het is een f5b van T-Hanssen
Geplaatst: 13 jun 2008, 19:24
door fs-ael
Tombo schreef:? Droge of natte koppeling, wat is het nou? Voor een droge koppeling (autokoppeling) heb je kans op slippen.
euh bij een droge koppeling word er geen olie gebruikt slimmerik
ik dacht dat je voertuigentechniek studeerde

Geplaatst: 13 jun 2008, 19:40
door edje
Geplaatst: 14 jun 2008, 14:53
door Tombo
fs-ael schreef:Tombo schreef:? Droge of natte koppeling, wat is het nou? Voor een droge koppeling (autokoppeling) heb je kans op slippen.
euh bij een droge koppeling word er geen olie gebruikt slimmerik

ik dacht dat je voertuigentechniek studeerde

Ik bedoel dat als je olie gebruikt die in een motorblok met een droge platenkoppeling normaal gesproken zit, je meer kans hebt op slippen. Natuurlijk weet ik wel dat je met een droge koppeling geen olie hebt, ben niet achterlijk

Geplaatst: 14 jun 2008, 20:00
door fs-ael
het leek er wel een beetje op
@triforce als je met een f5b je koppeling aan het slippen krijgt is er iets niet goed
Geplaatst: 14 jun 2008, 20:35
door Aad
fs-ael schreef:het leek er wel een beetje op
@triforce als je met een f5b je koppeling aan het slippen krijgt is er iets niet goed
denks gewoon dat ie de kopppeling nie goed afgesteld heb
Geplaatst: 14 jun 2008, 20:38
door rise and shine
Tombo schreef:fs-ael schreef:Tombo schreef:? Droge of natte koppeling, wat is het nou? Voor een droge koppeling (autokoppeling) heb je kans op slippen.
euh bij een droge koppeling word er geen olie gebruikt slimmerik

ik dacht dat je voertuigentechniek studeerde

Ik bedoel dat als je olie gebruikt die in een motorblok met een droge platenkoppeling normaal gesproken zit, je meer kans hebt op slippen. Natuurlijk weet ik wel dat je met een droge koppeling geen olie hebt, ben niet achterlijk

niet?

Geplaatst: 14 jun 2008, 20:39
door Triforce
ik heb net de koppeling alweer eens afgesteld maar blijft slippen
Geplaatst: 14 jun 2008, 20:43
door Tombo
Als je al een hele poos rijdt met een slippende koppeling, slijt je koppeling ook als een gek. Iedere FS1 moet slipvrij te krijgen zijn, of je moet echt extreme gevallen hebben met écht veel vermogen. Maar ik denk 95% van de FS1's heeft dat niet

Geplaatst: 14 jun 2008, 20:44
door rise and shine
mijn fs1 had dat wel... met dat honda bami blok

dat zit er toch een heerlijke koppeling op die dingen
Geplaatst: 14 jun 2008, 22:01
door Triforce
Tombo schreef:Als je al een hele poos rijdt met een slippende koppeling, slijt je koppeling ook als een gek. Iedere FS1 moet slipvrij te krijgen zijn, of je moet echt extreme gevallen hebben met écht veel vermogen. Maar ik denk 95% van de FS1's heeft dat niet

hij begon vorige week te slippen, met het inrijden van de aangepaste F5B, met 200km begon het
Geplaatst: 16 jun 2008, 00:52
door jeroenvans
wss slechte immi platen en misschien een beetje kruipolieresten in je carters. mijn fs1 slipt bij koud weer en een koude mototr ook als een gek.(tis dan net een scooter) maar na even rustig rijden ist over, dus ik maak me dr niet zo druk om.
is je kabel nog wel goed, want als die niet goed terug komt ben je ook de sjaak, verder is misschien het veertje van het wormpje eraf of te slap
Geplaatst: 16 jun 2008, 11:19
door Triforce
ik heb echt alles na gekeken alles is verder nog goed en het veertje ook, de koppelings platen heb ik van T-hansen, die zitten ook in mijn 2ru blok en die doen het perfect, maar waarom deze het dan niet goed doen weet ik dus ook niet