Pagina 5 van 41
Geplaatst: 22 mar 2008, 20:10
door YamaSam
die tandartsboor moet je eigenlijk voor de kleine hoekjes en kantjes gebruiken,
een eerder brede ovale vijl is hiervoor veel gemakkelijker..
ook véél meer kijken dan vijlen, materiaal wegkrijgen is makkelijker dan het er weer aanbreien!
picturetrail ligt plat.. dus de foto van de poort krijg ik er voorlopig niet op!

Geplaatst: 22 mar 2008, 20:52
door Higherking
kijk het is een boor die je op toeren kan instellen.
misschien is er bij de randjes wel iets te veel weg gehaald
maar die cilinder sluit al niet goed aan op me uitlaat en ik ben van plan
nieuwe 60cc te kopen
maar ik ga kijken wat deze gaat brengen qua betere prestaties.!
of kan het ook slechter worden?
jordy
Geplaatst: 22 mar 2008, 20:55
door Triforce
Higherking schreef:kijk het is een boor die je op toeren kan instellen.
misschien is er bij de randjes wel iets te veel weg gehaald
maar die cilinder sluit al niet goed aan op me uitlaat en ik ben van plan
nieuwe 60cc te kopen
maar ik ga kijken wat deze gaat brengen qua betere prestaties.!
of kan het ook slechter worden?
jordy
het kan altijd wel slechter worden maar het kan ook weer goed worden
Geplaatst: 22 mar 2008, 21:01
door Higherking
Ik ga het afwachten, ik hoef niet speciaal sproeiers en afstellingen te veranderen?
en anders 70cc die nu in de aanbieding is

Geplaatst: 22 mar 2008, 21:03
door Triforce
Higherking schreef:Ik ga het afwachten, ik hoef niet speciaal sproeiers en afstellingen te veranderen?
en anders 70cc die nu in de aanbieding is

ik denk wel dat je iets aan je afstelling moet doen behalve ontsteking dan denk ik,
en de parma kit is 65cc niet 70
Geplaatst: 22 mar 2008, 21:08
door Higherking
Oke, ik ga eerst even proberen met de huidige afstelling, merk snel genoeg
of het anders moet. alleen ik kan niet wachten tot dinsdag dat me onderpoten terug zijn
oke 65 cc dus is het eigelijk een alluminum cilinder?
http://link.marktplaats.nl/157377598
Jordy
Geplaatst: 22 mar 2008, 21:26
door Andries
die parmakit is van gietijzer dacht ik
Geplaatst: 22 mar 2008, 21:44
door YamaSam
beste effe een nieuwe bougie erin, en een sproeier van vroeger waarmee hij het goed deed,
effe warmdraaien en metteen terug ff kijken..
als hij warm wordt, de stationaire schroef wat omhoog, dat ie wat toeren maakt,
luchtschroef effe links effe rechts,
zet hemgrofweg juist (snelste toeren) en doe een ritje
de fotos doen het intussen:
hier is enkel één zijkant van de poort gevijld, de rest is afgetekend
niet alle blauw wordt gat, daar zou ongeveer de chamfer moeten zitten..
heel omzichtig afgetekend met een fijn potlood..
ik hou altijd een krachtige ledlamp in de buurt, zo kan je schaduwen goed zien in de gang

Geplaatst: 22 mar 2008, 21:54
door Triforce
Andriesfs1 schreef:die parmakit is van gietijzer dacht ik
parma kit is idd een gietijzeren cilinder en het heeft de rij eigenschappen van de Z1,
Parma kit heeft de oude mallen van Z1 over gekocht en verder gaan maken en dus de 44,5 of de 45 mm
Geplaatst: 22 mar 2008, 21:56
door Triforce
YamaSam schreef:beste effe een nieuwe bougie erin, en een sproeier van vroeger waarmee hij het goed deed,
effe warmdraaien en metteen terug ff kijken..
als hij warm wordt, de stationaire schroef wat omhoog, dat ie wat toeren maakt,
luchtschroef effe links effe rechts,
zet hemgrofweg juist (snelste toeren) en doe een ritje
de fotos doen het intussen:

hier is enkel één zijkant van de poort gevijld, de rest is afgetekend
niet alle blauw wordt gat, daar zou ongeveer de chamfer moeten zitten..
heel omzichtig afgetekend met een fijn potlood..
ik hou altijd een krachtige ledlamp in de buurt, zo kan je schaduwen goed zien in de gang

ziet er mooi uit, ik zou de uitlaatpoort niet recht maken aan de boven kant want daar verlies je ook een beetje kracht door als je hem recht maakt
Geplaatst: 22 mar 2008, 21:59
door ronny
loopt zo'n parmakit nu beter als een aluminium athena ?
Geplaatst: 22 mar 2008, 22:06
door Triforce
geen idee
Geplaatst: 22 mar 2008, 22:12
door Higherking
ben erg benieuwd hoe dat zal rijden ik ben al erg tevreden over me 60cc alluminium
Jordy
Geplaatst: 22 mar 2008, 22:13
door YamaSam
Triforce schreef: ziet er mooi uit, ik zou de uitlaatpoort niet recht maken aan de boven kant want daar verlies je ook een beetje kracht door als je hem recht maakt
aan de bovenkant of onderkant is hier nog niks gedaan, daarvoor moet eerst de onderblok en krukas de definitieve zijn.
eerst netjes enkel de flanken, dan monteren en afstellen op de langsrichting (hoogte etc)
en wees gerust dat ik meerdere plannetjes heb in verband met die te winnen pk's en de oorzakelijke vorm van de poort

Geplaatst: 22 mar 2008, 22:24
door Triforce
cool, keep us up to date