Pagina 5 van 5

Geplaatst: 28 okt 2007, 13:55
door ginofs1
pingelen kan door verschillende manieren ontstaan.
verkeerde brandstof okthaan.
verkeerde ontstekings tijdstip.
te hete bougie.
vervuilde bougie.
koolafzetting in de kop.
dicht geslikte uitlaatbocht.
ezv

pingelen:dat is een ongewenst vroegtijdige ontbranding.
dat betekent dat de zuiger naar boven gaat en voor dat hij boven is al onbrand.
dat betekent dat de zuiger door de explosie heen moet drukken en een groot deel van deze kracht komt op de zuigerveertjs (deze hoor je dan ook goed tikken).
het gevolg is dat de veertjes in de zuiger gaan vreten en het dammetje kapotslaan.
bij het rijden met een pingelende motor is na korte tijd al schade te zien aan de zuiger.

om een gat in je zuiger te branden moet je echt een zwaar getunde motor hebben om deze temperaturen in een noot time te halen,
bij onze motoren zal hij de warmte in de zuiger verdelen waardoor hij uitzet en vastloopt.
gr gino

Geplaatst: 28 okt 2007, 22:13
door MikeGassel
brandstof is niet verkeerd, want hij loopt nu ook goed met een ander blok.
ontsteking is als het goed is ook goed.
bougie B8HS, nieuwe bougie.
zat geen kool in de kop, want was net allemaal nieuw.
zat net een nieuwe homoet uitlaat op.

Geplaatst: 29 okt 2007, 09:01
door YamaSam
arm mengsel, vroeg ontstoken, of 'dieselen .. en kot-open gaan rijden, dan krijg je dit

niet zó kot-open, óf betere kwaliteit zuiger doet em meer smelten voor ie doorgaat..

Geplaatst: 25 nov 2007, 21:35
door Joep
Té hoge druk met een laag octaan gehalte brandstof in samenwerking met een b6hs bougie :roll: , onsteking niet goed afgesteld, of gewoon te arm afgesteld en te lang doorgereden.