Pagina 5 van 15
Geplaatst: 12 okt 2007, 14:23
door tweety
Geplaatst: 12 okt 2007, 15:47
door rise and shine
Zó mooi dingetje hoor

Geplaatst: 12 okt 2007, 18:45
door jonnotje
eindelijk fotos
ziet er gelikt uit tweety..
aan die orri fs1 cil is veel gevijlt denk? om een 14/44 te trekken..
Geplaatst: 12 okt 2007, 19:03
door Tombo
Denk het wel, anders rijdt 'ie geen 110 km/h met een 4-bak

Geplaatst: 12 okt 2007, 22:04
door bromtolfs1
1977-er 1J5 met membraan, Origineel FS1 49cc cilinder(Dus voor de motorfiets uitvoering)gepolijste spoelpoorten, 16mm Mikuni, Orginele 1J5(2F2) uitlaat met 32mm bocht, echte kontactpunten, 4-bak, M-stuur, 14/44 tandwielen. Deze setup liep 1978 al 100 km/uur en mijn broer zegt dat hij er 110km/uur mee gereden heeft.
Het baasje van deze machine was toen 65kg.
Mijn FS1-G met membraan uit 1975 loopt nu altijd 75 km/uur en heb er max 84km/uur. Orgineel F5B cilinder met 20.000KM, 16mm Mikuni, Orgineel 2F2 uitlaat met 32mm bocht. 13/41 tandwielen.
Nu is het baasje van deze machine 95kg.
Ik begrijp niet dat die machine van Tweety maar 110km/uur loopt. Dat moet toch nog veel harder kunnen. Het wordt echt tijd dat die machine echt getuned wordt
Luister vooral naar je machine tijdens het afstellen en proefrijden en vertaal dat naar je afstelling en je zult zien en horen dat hij nog veel harder kan met die setup, mits de cilinder niet overdone bewerkt is.
Succes ermee

Geplaatst: 12 okt 2007, 22:18
door Hans W
ehm,
als de meesten hier aan hun vader/oom vragen hoe hard ze vroegen reden zeggen ze bijna allemaal 100+
het vreemde is dat je er nu wat meer moeite voor moet doen dan vroeger
dus de meesten die hun best doen halen wel een goeie 90 met hun brommer
Geplaatst: 12 okt 2007, 22:36
door bromtolfs1
Hans W schreef:ehm,
als de meesten hier aan hun vader/oom vragen hoe hard ze vroegen reden zeggen ze bijna allemaal 100+
het vreemde is dat je er nu wat meer moeite voor moet doen dan vroeger
dus de meesten die hun best doen halen wel een goeie 90 met hun brommer
Mijn 1J5 liep altijd 80 - 85 km/h alleen dan met een 50cc uitlaat en zonder de gepolijste poorten. Na het polijsten van de porten en het aanpassen van de orginele uitlaat en het afstellen ging de FS1 gelijk veel harder en liep met mij erop 100km/h. Maar kan het niet meer bewijzen. Deze brommer is in 1981 al gestolen! 1J5-204406. Maar ik denk dat er in het afstellen van de FS1's gewoon veel te halen is!
Geplaatst: 13 okt 2007, 09:07
door Tombo
Om echt 110 km/h te halen moet er echt flink wat gedaan worden. ALs je ziet hoeveel moeite die kreidlers moeten doen (lees: hoe getuned die cilinders zijn, en hoeveel tig mm die carburateurs zijn en welke opmaat pijpen erop zitten

) om echt 110 km/h te kunnen rijden, daar word je niet vrolijk van (ook niet in de portomonnee

).
Eigenlijk had je toen al GPS moeten hebben om het te verifiëren

Geplaatst: 13 okt 2007, 11:11
door YamaSam
prijs per km/h zit ik in ieder geval niet slecht
en dat moet idd nog véél harder kunnen, daar ben ik het mee eens,
ik heb me bij de poorten en de onderblok nog serieus ingehouden..
ik denk dat wanneer je alles echt tot de max zet je zeker de 120 moet halen met n vierbak
Geplaatst: 13 okt 2007, 11:22
door wiebo
Ik denk inderdaad dat de prijs per km. bij Yamaha relatief laag is. Als je (zoals Tom terecht opmerkt) ziet wat dat Kreidler spul kost!!!
Geplaatst: 13 okt 2007, 11:33
door Martijn
YamaSam schreef:prijs per km/h zit ik in ieder geval niet slecht
en dat moet idd nog véél harder kunnen, daar ben ik het mee eens,
ik heb me bij de poorten en de onderblok nog serieus ingehouden..
ik denk dat wanneer je alles echt tot de max zet je zeker de 120 moet halen met n vierbak
Waarom ga je dan ook niet aan de poorten veilen ?
Geplaatst: 13 okt 2007, 12:21
door Tombo
YamaSam schreef:prijs per km/h zit ik in ieder geval niet slecht
en dat moet idd nog véél harder kunnen, daar ben ik het mee eens,
ik heb me bij de poorten en de onderblok nog serieus ingehouden..
ik denk dat wanneer je alles echt tot de max zet je zeker de 120 moet halen met n vierbak
MOet idd wel kunnen, fs1 heeft gewoon 4 gevoede spoelpoorten en die kunnen een stuk groter

volgende probleem is dan alleen de koppeling
@wiebo, kwa kosten bedoel ik ook de moeite. Als je net zoveel uitgeeft aan een fs1 loopt 'ie ook 110/120 km/h (als je het laat doen dan tenminste

). Het is en blijft in principe praktishc dezelfde 2-takt motor (boring x slag is hetzelfde), fs1 heeft alleen membraan (of roterende inlaat), maar voor de topsnelheid maakt dat geen verschil uit, alleen voor de bruikbaarheid van het vermogen.
Geplaatst: 13 okt 2007, 13:36
door carrejans
carrejans schreef:De fs1 helemaal links op de eerste foto; welke kleur is dat juist?
Hoi Dewaal of Tweety of iemand anders,
Zou je me kunnen zeggen welke kleur dit exact is. Ik ben op zoek naar zo'n kleur voor m'n RD50m te spuiten.
Alvast bedankt...
Geplaatst: 13 okt 2007, 19:41
door dijkie
Hoi carrejeans.
voor de kleur fs1.Peter kempe.
www.yamahafs1.com veel succes gr avd.
Geplaatst: 14 okt 2007, 14:13
door carrejans
dijkie schreef:Hoi carrejeans.
voor de kleur fs1.Peter kempe.
www.yamahafs1.com veel succes gr avd.
Ah, hij geeft de kleuren niet prijs.
Begrijp ik wel als hij ze zelf ontwikkeld heeft.
Maar wat is de naam van die kleur? Is dat die "mandarin orange"? Eigenlijk een oranje metallic, niet?