Pagina 5 van 5

Geplaatst: 27 sep 2007, 22:06
door jonnotje
komt er gewoon op neer dat alles heeel erg fijn afstelwerk is..... doe je niet zomaar even in 1 dag... :lol:

Geplaatst: 28 sep 2007, 15:39
door ties1
Even een snelle vraag over die contactpuntjes.
Dus het verschil tussen die 35mm en 40mm betekent toch dat de vonk juist sterker en langer wordt?
Of betekent het dat de vonk eerder of later werd?

Geplaatst: 28 sep 2007, 16:50
door jonnotje
dat weet ik niet, ik weet wel dat hij het nu beter doet 8)

Geplaatst: 28 sep 2007, 17:06
door YamaSam
er zijn twee dingen belangrijk als je geen electr. hebt,

eerst en vooral wanneer, dat bepaalt zowat ALLES aan hoe ie draait

tweedes is de duur dat ze dicht zijn, want dat heeft effect op de kracht van de vonk die komt

aangezien je bij een fs1 de ontstekingsplaat zelf niet kan verdraaien, en dus enkel de punten zelf, stel je tegelijk de twee af

nu, hoe vér ze opengaan op het bovenste punt van de nok is ook een punt, de vonk moet immers 'gebroken' worden. (en de condensator slikt op dat moment de rest van de stroom weg.. reactie=VoNk)


DUS! what to do, stel het tijdstip juist, met die truuc met het sigarettenblaadje en kijk hoe ie rijdt, op 1.7mm piston voor top,

kijk of de punten, als ze zo staan, uiteindelijk ver genoeg opengaan,
dat zou iets van een .30 .35 moeten zijn

krijg je vreemd geknetter tegen volle toeren, ga dan naar 1.8

;)