Pagina 40 van 100
Geplaatst: 14 mar 2007, 12:34
door Dorfie
GoM!cky schreef:hehehheh, ik dacht al hier heb ik de man gevonden voor wat spatborden e.d te laten verchromen

Als je iets wil laten chromeren kan je het best bij Mossu doen.
Hier een kleine prijslijst voor Honda daxjes, maar die jij ook dacht'k
2 velgen 4 delen 160
2 rempotten steren 130
2 deksels rempotten 56
1 spatbord voor 50
1 beugel voor spatbord 25
1 spatbord achter 55
1 voet achterlicht 40
1 plaatje achterlicht 15
2 stuur helften 60
1 stuurbevestiging alm. 30
2 fourche benen ijzer 25
1 fourche balhoofd 90
2 onderbuizen balhoofd 45
1 lichtrand 22
1 lichtpot 45
2 zijkanten blok L + R 90
1 kettingscherm alm. 45
1 kettingscherm vleugel 35
1 tandwiel 45
1 karterbeschermer 46
1 plaatje karterbeschermer 11
1 inlaatspruitstuk 14
1 culas deksel rond - geribt 9
1 culas 55
1 kickstrarter 2 delen 22
1 rempedaal 22
1 remstang 11
1 versnellingspook 22
1 zijpoot 22
1 voetsteun vooraan 50
1 plaat benzinetank 18
1 zadelscharnier 2 delen 33
1 slot zadel 22
onderkant zadel 60
1 luchtfilterhuis 33
2 deksels luchtfilter 18
2 voetsteunen achter 40
1 achterbrug 60
1 achterbrug monkey 35
achterveren
2 spieralen 26
2 potten 22
volledig 80
4 pinkers 35
1 bagagerek 50
1 cylinder 65
1 kader 260
Leovicie uitlaat 100
1 uitlaat beschermplaat 30
1 uitlaat pot 50
1 uitlaat bocht 28
uitlaat origineel knalpot 50
1 schermplaat 35
1 bocht 27
2 sierschermen bocht 35
Geplaatst: 14 mar 2007, 12:39
door Niels
Wat een geld
Trouwens, 4 "pinkers" voor 35 euro is niet duur! Ik betaal 15 per stuk

Geplaatst: 14 mar 2007, 12:42
door Dorfie
Nee idd, de prijzen zijn echt goedkoop. Toch zeker ivm met de prijzen in Nederland.
En van alle bedrijven die verchromen in Belgie is deze een van de goedkoopste als hij niet de goedkoopste is!
En ik heb het resultaat al gezien, echt prachtig! Mooi egaal, dus het is geen prutser

Geplaatst: 14 mar 2007, 12:54
door Jelle
waar zitten die??
Geplaatst: 14 mar 2007, 13:14
door GoM!cky
Heyy Dorfie bedankt voor de leuke tip

die prijzen vallen op eerste zicht heus wel mee zenne! en tis gene prutser, wat ik heel belangrijk vind want anders hoeft het nie. Ooit van Vleminckx gehoord in Hasselt? Die zijn enorm goed maar dan ook wel redelijk duur ... :s
Kheb idd ook ne dax staan ja
Waar is dat ergens Mossu? Ik heb ook al een paar bedrijven gecontacteerd die verchromen i.v.m prijs...'tzijn allemaal bedrijven in Belgiƫ maar heb nog geen antwoord gehad.
Geplaatst: 14 mar 2007, 13:15
door Jelle
als je laat verchromen, gaan gaten in je spatbord dan ook terug gemaakt worden?
Geplaatst: 14 mar 2007, 13:16
door Niels
Kan volgens mij wel met koperlassen, maar das weer erg duur

Geplaatst: 14 mar 2007, 13:22
door Tombo
of het spatbord kaalslijpen op dat stuk, en zelf (laten) dichtlassen, dan kost het je wss niks. Een beetje goede lasser last dat zo dicht
Geplaatst: 14 mar 2007, 13:28
door Niels
maar volgens mij moet dat voor verchromen met koper gebeuren

Geplaatst: 14 mar 2007, 13:44
door Tombo
nee maakt volgens mij niks uit. Als je iets laat verchromen, wordt het altijd eerst verkopert. Bij kreidlers lassen ze ook zo de spatborden dicht.
BTW, verchromen kan je eigenlijk ook beter in belgie doen, daar zijn ze minder van het milieu als in nederland

daar heb je vaak goedkoper mooier chroom
Geplaatst: 14 mar 2007, 13:48
door GoM!cky
Idd Tombo een beetje goeie lasser kan die gaatjes dichtlassen.
Er is ook een groot verschil in kwaliteit en prijs tussen chromeren en verchromen. Zoals Tombo zegt, verchromen is de beste methode: dan krijgt je onderdeel eerst een goed laag koper erop omdat deze goed geleid en dan wordt het chrome erop neergeslaan via elektrolyse. Bij chromeren is het niet verkopert en gewoon diffusie van de chrome-deeltjes.
Vandaar dat een orri spatbord bijv. ook altijd zwaarder is dan een immi...
Geplaatst: 14 mar 2007, 13:56
door Niels
Dat wist ik nog niet

Geplaatst: 14 mar 2007, 13:57
door Tombo
Ik heb het zelfs even opgezocht in een boek van school, eerst wordt het verkopert, dan vernikkelt (dit zorgt voor de glans eigenlijk, het nikkel glimt), en daarna de chroomlaag, de chroomlaag is meer ter bescherming van het nikkel
Geplaatst: 14 mar 2007, 21:32
door Dorfie
Geplaatst: 15 mar 2007, 19:51
door Niels
Laatste aanwinst; scanmateriaal:
Parts list van 1973
