Pagina 39 van 100
Geplaatst: 05 jan 2009, 12:06
door YamaSam
heb hem gevonden, het is helaas niet Maartens voorstel, echter wel dít!
een yamaha "JOG" minarelli ontsteking en best nog wel wat onderdelen die je eerder in de racingbranch zou tegenkomen

Geplaatst: 05 jan 2009, 12:07
door mpro09
zou je niet verwachten met dat uiterlijk

Geplaatst: 05 jan 2009, 12:08
door Yamaha rd50m
da straalt gewoon snelheid uit

Geplaatst: 05 jan 2009, 12:09
door PD
minarellie horizontaal of verticaal?
Geplaatst: 05 jan 2009, 12:09
door YamaSam
mpro09 schreef:zou je niet verwachten met dat uiterlijk

nee inderdaad! een 20mm spruitstuk dat uitkomt op een 12mm carb (wél met electrische choke

)
de tijdstip-opnemer is van hetzelfde type als ik kocht voor mijn ontstekingstest. De electroblok lijkt verdacht hard op een hpi-behuizing, maar in zwart en met yamlogo.
ook de spanningsregelaar is zéér bruikbaar bij een naar 12v omgezette fs1
Geplaatst: 05 jan 2009, 12:11
door mpro09
die blokken zijn voor alle scooters het zelfde, lopen 45 maar zijn klaar gemaakt om zonder veel moeite veel harder te lopen

Geplaatst: 05 jan 2009, 12:13
door PD
mpro09 schreef:die blokken zijn voor alle scooters het zelfde, lopen 45 maar zijn klaar gemaakt om zonder veel moeite veel harder te lopen

je hebt echter 2 verschillende types minarelli blokken horizontaal en verticaal,
minarelli horizontaal kan je iets harder laten lopen
mja met begrenzers er uit en ander uitlaatje lopen ze allebij tegen de 100 zonder aan passingen
Geplaatst: 05 jan 2009, 12:14
door mpro09
PD schreef:je hebt echter 2 verschillende types minarelli blokken horizontaal en verticaal,
ja en je hebt ook korte en lange, dan piaggio en peugeot en dan houdt het wel op

Geplaatst: 05 jan 2009, 12:15
door YamaSam
mpro09 schreef:die blokken zijn voor alle scooters het zelfde, lopen 45 maar zijn klaar gemaakt om zonder veel moeite veel harder te lopen

ook wel grappig om te zien hoe ze dat verpakken, in de gaskabel bijvoorbeeld, daar zit een stukje tussen met een veer in, ben je na een centimeter op het einde van de gasschuifkoers, dan heb je nog drie centimeter 'te gaan' op die veer!
driekwart van de gasbeweging is dus zinloos
uitlaatpoort is voor de helft gebarricadeerd, zoals onlangs ook op een 4T-kop foto te zien was op het forum
Geplaatst: 05 jan 2009, 16:45
door Giel_fs1
het is volgas op zon ding of geen gas daartussenin zit niets
in zon uitlaatpoortje kun je wel mooi je eigen uitleven dan

Geplaatst: 05 jan 2009, 18:21
door rise and shine
een 110cc blokje onder de dax gebeunt
Geplaatst: 05 jan 2009, 18:29
door Monkeymadness
rise and shine schreef:een 110cc blokje onder de dax gebeunt
je had toch 140cc gekocht??

Geplaatst: 05 jan 2009, 18:35
door rise and shine
Monkeymadness schreef:rise and shine schreef:een 110cc blokje onder de dax gebeunt
je had toch 140cc gekocht??

lees uitleg op msn

Geplaatst: 05 jan 2009, 18:37
door Monkeymadness
al gedaan

Geplaatst: 06 jan 2009, 00:16
door fs-ael
een set rd carters ritueel geslacht
daarna nog een fs1 carterhelft besneden
