Pagina 38 van 100
Geplaatst: 12 mar 2011, 19:29
door ginofs1
pee67 schreef:Vandaag een begin gemaakt met het inrijden van de AJH cilinder
ajh dat zijn de mooiste en snelste standaard cilinders.
onder de onbewerkte cilinder 100% mijn favoriete.
Geplaatst: 12 mar 2011, 19:31
door pee67
ginofs1 schreef:pee67 schreef:Vandaag een begin gemaakt met het inrijden van de AJH cilinder
ajh dat zijn de mooiste en snelste standaard cilinders.
onder de onbewerkte cilinder 100% mijn favoriete.
Ik heb hem op het P tje gemonteerd
pakt erg goed op, ook vanuit lage toeren
Heb er de laatste maand in totaal +/- 3 uur stationair op laten draaien
en vandaag 15 km gereden
Geplaatst: 12 mar 2011, 19:33
door Laars
pee67 schreef:ginofs1 schreef:pee67 schreef:Vandaag een begin gemaakt met het inrijden van de AJH cilinder
ajh dat zijn de mooiste en snelste standaard cilinders.
onder de onbewerkte cilinder 100% mijn favoriete.
Ik heb hem op het P tje gemonteerd
pakt erg goed op, ook vanuit lage toeren
Heb er de laatste maand in totaal +/- 3 uur stationair op laten draaien
en vandaag 15 km gereden
Hoe rijd jij je cilinder in, Peter?
Geplaatst: 12 mar 2011, 19:34
door ginofs1
ajh is een alu cilinder

Geplaatst: 12 mar 2011, 19:44
door Twowheeler
waarom dan inrijden?
Geplaatst: 12 mar 2011, 19:44
door Twowheeler
marco schreef:Bellymoet gegeschuurd/geslepen straks weer verder.
Moet alleen nog hittebestendige verf halen die had ik helaas niet meer.
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd!

Geplaatst: 12 mar 2011, 20:10
door NIX
Ook een AJH moet je inrijden om de zuigerveren goed aan te laten sluiten op de cilinderwand. En niet alleen maar stationair laten draaien, de wand wordt wel degelijk gladder, dus er zit verschil tussen de ingereden wand en die boven de stootrand. Hou er rekening mee dat een zijger bij 7000 tpm echt wat hoger komt dan stationair. dat effect heb je ook als je een luie motor van een bejaarde zondagrijder eens flink de sporen geeft, dan gaat de zuiger door de stootrand. Krijgt ie echt van op zijn duvel, ondanks veel kilometers die toch wel een ingereden motor doen vermoeden.
Inrijden is de motor gebruiken en steeds wat meer toeren laten maken zodat de stootrand langzaamaan hoger komt te liggen. Los van alle andere redenen om in te rijden.
Geplaatst: 12 mar 2011, 21:53
door marco
Je moet ook weer niet te langzaam inrijden.
Als je de boel maar rustig warm rijd.
Geplaatst: 12 mar 2011, 23:02
door pee67
Ik ben gewoon erg voorzichtig te werk gegaan
Het inrijden is begonnen
Ben niet boven de 45 gekomen vanmiddag
Vanavond nog ff een stukje gereden van 20 km
Voelt goed aan tot nu toe, wel hoor je de zuigerveer.
Was ik bijna thuis net, verloor ik bijna de uitlaatdemper
schroefje eruit getrild ...

Geplaatst: 12 mar 2011, 23:27
door NIX
Ik ben mijn demper al 3x verloren op ritjes. Ben ook wel eens een rit kwijtgeraakt toen ik stopte om hem op te rapen.
Geplaatst: 15 mar 2011, 18:14
door marco
Z1 cilinder er weer op gezet.
Geplaatst: 15 mar 2011, 18:22
door nieknatuurlijk
bellymoet?

Geplaatst: 15 mar 2011, 18:23
door marco
Nog niet eerst weer ff een beetje inrijden.
Geplaatst: 17 mar 2011, 21:53
door Jeti
Tank van de spaanse moby geschuurd en rode verf gekocht.
Morgen laatste dingetjes aan de street doen en de spaanse uit elkaar halen. Dan kan ik die onderdelen gaan schuren en spuiten komende tijd.
Geplaatst: 19 mar 2011, 11:40
door Jeti
Puch Maxi uit zijn winterslaap gerend..