Pagina 38 van 41
Geplaatst: 04 jun 2009, 13:46
door Yamaha rd50m
gewoon erop lasse ofzo, allemaal geen probleem

Geplaatst: 04 jun 2009, 13:50
door PD
je moet zowiezo je carters bij lassen, omdat de spoelpoorten anders buiten het blok komen,dan nog het netjes afwwerken, ophoogplaat maken,
membraam of inlaatgat dicht lassen,
uitlaat laten maken
doe je zowiezo niet ff....

Geplaatst: 04 jun 2009, 13:54
door paull
oke ik dat niet wisten

Geplaatst: 04 jun 2009, 14:04
door mpro09
PD schreef:51mm

in dat stuk van kreidler.nl staat 50mm
ik snap alleen niet hoe het zit met die ophoogplaat, de slag 39.7 maar is dat met of zonder die tussenplaat?
want dan is of de slag standaard heel kort of je moet er dus wel wat vanaf draaien
Geplaatst: 04 jun 2009, 14:05
door PD
mpro09 schreef:PD schreef:51mm

in dat stuk van kreidler.nl staat 50mm
ik snap alleen niet hoe het zit met die ophoogplaat, de slag 39.7 maar is dat met of zonder die tussenplaat?
want dan is of de slag standaard heel kort of je moet er dus wel wat vanaf draaien
ja maar dat was een foutje van luc, kijk nu maar op kreidler
Geplaatst: 04 jun 2009, 14:06
door YamaSam
hoeveel graden staat die uitlaat van zo'n geval eigenlijk open? iemand een idee?

Geplaatst: 04 jun 2009, 18:16
door fs-ael
^^bij de mijn mallossi 50 is het rond de 190 graden
deze 70 cc zal ook wel in die richting zitten denk ik
als je het cilinder hemd afdraait naar 49 mm blijft er weinig over met een 47,6 boring
dus carters kotteren of een 50 cc kopen
op een rd zou z'on cilindertje ook erg mooi zijn
de spoelkanalen in het blok komen ook al aardig in de buurt
Geplaatst: 04 jun 2009, 18:18
door Pipedown
rd for laif

Geplaatst: 04 jun 2009, 18:27
door Tombo
PD schreef:je moet zowiezo je carters bij lassen, omdat de spoelpoorten anders buiten het blok komen,dan nog het netjes afwwerken, ophoogplaat maken,
membraam of inlaatgat dicht lassen,
uitlaat laten maken
doe je zowiezo niet ff....

Inlaat afdichten is niet moeilijk. Kan met devcon.
Geplaatst: 04 jun 2009, 18:40
door Yamaha rd50m
als iemand rd carters wilt voor een zacht prijsje, ik heb er nog wel enkele ligge

Geplaatst: 05 jun 2009, 00:59
door YamaSam
fs-ael schreef:^^bij de mijn mallossi 50 is het rond de 190 graden
deze 70 cc zal ook wel in die richting zitten denk ik
als je het cilinder hemd afdraait naar 49 mm blijft er weinig over met een 47,6 boring
dus carters kotteren of een 50 cc kopen
op een rd zou z'on cilindertje ook erg mooi zijn
de spoelkanalen in het blok komen ook al aardig in de buurt

okee, dus als je bij 50 blijft heb je speelruimte,.. denk wel dat ik me zo'n cilindertje in huis ga nemen voor de racer..
van uitlaathoek voor de fs1 nam ik gebruikelijk 185°, dus dat blijkt wat overeen te komen dan..
(een slordige 19.5mm compressieslag)
Geplaatst: 05 jun 2009, 19:55
door fs-ael
of 2 x 70cc op een ta 125

Geplaatst: 22 jun 2009, 10:35
door YamaSam
fs-ael schreef:of 2 x 70cc op een ta 125


dat moet werken

Geplaatst: 22 jun 2009, 11:03
door YamaSam
binnenkort fris cilinderwerk op komst,
een 40mm alu met vlinderpoort, passend bij de verse uitlaten,
voor op de streetracer 5-bak
(nieuw projectje bedacht

)
ik ga ook es proberen van een 10mm pistonpen te vervangen door een 12mm, na de zitting te hebben geruimd in de piston..
benieuwd wat dat gaat geven

Geplaatst: 22 jun 2009, 12:42
door Aad
YamaSam schreef:binnenkort fris cilinderwerk op komst,
een 40mm alu met vlinderpoort, passend bij de verse uitlaten,
voor op de streetracer 5-bak
(nieuw projectje bedacht

)
ik ga ook es proberen van een 10mm pistonpen te vervangen door een 12mm, na de zitting te hebben geruimd in de piston..
benieuwd wat dat gaat geven

Wat verwacht je dan door die dikkere pen Sam?