Pagina 36 van 190
Geplaatst: 06 jun 2013, 10:52
door YamaSam
voor de vitessebak is c3 niet nodig hoor,
en waar heb je trouwens die derde lager gevonden?
Geplaatst: 06 jun 2013, 11:15
door Tombo
Haha, geheim lager

Geplaatst: 06 jun 2013, 12:15
door wilbert.v/d.berg
Dubbel gelagerd :p.
Nee is gewoon t lager van de kickstart.
Maar wat bedoel je met normale vitessebak?
Is dat de bak van de 2RU?
Geplaatst: 06 jun 2013, 14:32
door YamaSam
kickstart is niet gelagerd
de meest voorkomende vitessebak is de vierbak, je hebt ook tweebakken, en de veel besproken vijfbak.
Al deze varianten zitten gelijk gelagerd, met gelijk aantal lagers.
-krukas 2 stuks
-ingaande as koppelingkant (das die dichte)
-uitgaande as naar je tandwiel
die laatste twee moeten geen c3's zijn, want die maken haast geen toeren

Geplaatst: 06 jun 2013, 15:10
door Tombo
Idd.
Lagerspeling heb je in een aantal categoriƫn, in de volgorde van heel weinig speling tot 'veel' speling.
C1, C2, C0 (=is 'normale speling'), C3 en C4.
Een 'normaal' lager is C0, C2 heeft dus een iets krappere speling. Je versnellingsbak draait relatief weinig toeren, dus ik verwacht weinig problemen met een C2 lager. Heel warm wordt het ook niet, aangezien de bakolie ook behoorlijk koelt.
Geplaatst: 06 jun 2013, 16:09
door wilbert.v/d.berg
Maar wat is dit lager dan?
Dit lager heb ik ook mee genomen omdat hij ook in een revisieset zat, en die is ook te koop bij JMPB. Het gekke is dat ik hem ook niet terug vindt tussen mijn lagers die ik uit het blok gehaald heb.
Dit is dus dat lager:
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... 2-skf.html
Geplaatst: 06 jun 2013, 16:11
door David
wilbert.v/d.berg schreef:Maar wat is dit lager dan?
Dit lager heb ik ook mee genomen omdat hij ook in een revisieset zat, en die is ook te koop bij JMPB. Het gekke is dat ik hem ook niet terug vindt tussen mijn lagers die ik uit het blok gehaald heb.
Dit is dus dat lager:
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... 2-skf.html
Misschien voor het fietsgedeelte?
Geplaatst: 06 jun 2013, 16:43
door scirocco
Dit lager hoort in het fiets tandwiel gezien een 2ru die helemaal niet heeft heb je hem ook niet nodig
Geplaatst: 06 jun 2013, 17:05
door wilbert.v/d.berg
Ok, Hartstikke bedankt voor de antwoorden!
Geplaatst: 06 jun 2013, 17:09
door marco
De lagers in een FS1 motorblok zijn:
Krukaslager links: B6204 C3
Krukaslager rechts: B6303 C3
Ingaand versnellingsbaklager: B6203 Z
Uitgaand versnellingsbaklager: B6303
Geplaatst: 06 jun 2013, 20:43
door ginofs1
wilbert.v/d.berg schreef:Maar wat is dit lager dan?
Dit lager heb ik ook mee genomen omdat hij ook in een revisieset zat, en die is ook te koop bij JMPB. Het gekke is dat ik hem ook niet terug vindt tussen mijn lagers die ik uit het blok gehaald heb.
Dit is dus dat lager:
http://www.jmpbonderdelen.nl/yamaha-ond ... 2-skf.html
nr 11

Geplaatst: 15 jun 2013, 17:17
door Jens36
Iemand ervaring met een Volvo 240GL?

Geplaatst: 15 jun 2013, 17:58
door pee67
Nee, en dat wou ik ook zo laten

Geplaatst: 15 jun 2013, 18:16
door Tombo
Niet direct, maar hou rekening met het volgende:
-Roest
-Zuipen als idioot (boven de 1:10 kom je echt nooit, en het zijn nooit snelle auto's).
-Roest
Een collega van me heeft er 1. Een hele nette, maar dat was een Zweedse import. 1:8 op benzine, 1:6 op gas, 4-bak automaat. De motoren zijn an sich prima (Volvo red-block, zit in mijn 940 ook, maar dan de meest uitontwikkelde versie met injectie en een turbo, loopt weliswaar ook rond de 1:10, maar je hebt wel bijna 200 pk

).
Voor de rest zijn het oude auto's, dus dingen als rubbers in de ophanging moet je eigenlijk altijd vervangen.
Een echt goede kost toch wel tegen de 5000 euro aan, of meer.
Geplaatst: 15 jun 2013, 18:36
door Jens36
Deze is nog van de 1e eigenaar(es). Ik heb 15 jaar over haar gewoond, en dat was dan de eerste auto die ik zag als ik de rol 's morgens optrok
Gisteren gaan werken op een BBQ voor de "bejaardenbond" en daar kwam ik haar weer tegen. Zo aan de praat geraakt en blijkt dat ze haar auto zoekt te verkopen.
Altijd onderhouden geweest in de volvo garage en elk jaar door de keuring geraakt voor dagelijks vervoer.