Pagina 35 van 101
Geplaatst: 08 jul 2012, 20:15
door Jens36
Gisteren geprobeerd een spanningsregelaar aan te sluiten op men 2RU.
Het is een model met 3 pinnetjes (van JMPB).
Heb gedaan zoals in de faq:
- Pin 1 : Gele draad vanuit blok
- Pin 2 : Gele draad die verder loopt in draadboom
- Pin 3 : massa naar Frame
Vervelend is wel dat de pinnetjes niet genummerd zijn, dus we hebben hem eens doorgemeten en dan eerst de meest logische aansluiting geprobeerd.
Probleem: Er wordt geen spanning meer gemeten aan de koplamp.
Dus hebben we maar verschillende combinaties gebruikt, maar zonder succes.
Nu vroeg ik me af... de rode draad waar je normaal je batterij op aansluit, waar moet die nu heen?
Geplaatst: 08 jul 2012, 20:38
door NIX
Gewoon waar die altijd op zit. Rood splitst zich vanaf de gelijkrichter naar de accu en contactslot.
Er zijn 2 draden die gewoon met elkaar verbonden zijn en 1 massa. In feite splitst de gele zich af naar de spanningregelaar die overtollige spanning naar de massa laat afvloeien.
Geplaatst: 08 jul 2012, 20:48
door Jens36
Dan zou hij in principe goed aangesloten moeten zijn...
Morgen nog maar eens wat metingen doen
edit: Maar je kan je batterij er toch uitlaten als je een spanningsregelaar hebt.
Snap toch niet waar ik die rode draad dan op moet aansluiten?

Geplaatst: 09 jul 2012, 21:54
door marco
Jens36 schreef:Maar je kan je batterij er toch uitlaten als je een spanningsregelaar hebt.
Ja alleen heb je geen knipperlichten/claxon enzo.
Geplaatst: 09 jul 2012, 22:45
door NIX
En de regelaar is na een tijdje gefrituurd. Beter gewoon een accu blijven monteren.
Geplaatst: 09 jul 2012, 23:19
door ginofs1
ja wel een accu er bij proppen
wat ik altijd doe is alles over de accu zetten.
brand het licht ook als de motor niet loopt.
en het licht brand ook niet door bij volgas.
Geplaatst: 09 jul 2012, 23:20
door BJ
ginofs1 schreef:ja wel een accu er bij proppen
wat ik altijd doe is alles over de accu zetten.
brand het licht ook als de motor niet loopt.
en het licht brand ook niet door bij volgas.
²
Geplaatst: 10 jul 2012, 15:28
door BelgMattijs
Hoe verwijder je het best/gemakkelijkst een afgeronde moer? De hoeken zijn bijna helemaal afgevlakt waardoor de sleute geen grip meer heeft...
Geplaatst: 10 jul 2012, 15:33
door bajaboy
BelgMattijs schreef:Hoe verwijder je het best/gemakkelijkst een afgeronde moer? De hoeken zijn bijna helemaal afgevlakt waardoor de sleute geen grip meer heeft...
griptang er op en stoken (als dat kan natuurlijk)
anders een moeren splijter

Geplaatst: 10 jul 2012, 16:26
door Jeti
Of met een flex/slijptol. Wel kans dat je de bout/as ook moet vervangen dan

Geplaatst: 10 jul 2012, 16:56
door BelgMattijs
De klus geklaard met een griptang en de armspieren. Het was het achterste moertje van men uitlaat dat moeilijk deed.
Die heb ik afgehaald om te zien of de AC50 uitlaat die ik gekregen heb zou passen. De flensmoer past al niet, en de juiste bevestigingspunten vinden wordt ook moeilijk. Maar eerst nog een uitlaatbocht zien te vinden...
Geplaatst: 11 jul 2012, 11:03
door Jens36
1) Had hier net 2 kraantjes naast elkaar liggen, en merkte een verschil op qua uitstroomtuit (of hoe je da ook noemt).
Ligt het verschil zich in de ouderdom of is die linkse gewoon imi?
2) Is dit een (zij)contactslot voor een FS1? of is het een universeel ding...

Geplaatst: 11 jul 2012, 17:35
door Jeti
Is geen normaal street zijcontactslot volgens mij, maar ook geen normaal gewoon contactslot. Er moet iets overheen.. Misschien van een DT ofzo, zodat hij door de tellerunit kan?
Geplaatst: 11 jul 2012, 17:55
door fs1willem
Volgens mij is het rechtse kraantje imi en niet de linkse. Ik heb hier een imi-kraantje waarvan ook het pijpje waarop de benzineslang zit van messing is en daarvan was de schroefdraad niet geschikt voor de tank. Het ori-exemplaar dat hier al 23 jaar lag en nu op de 2F2 zit heeft een meegegoten benzine-aansluiting.
Maar wellicht zijn hier in de loop der tijd ook verschillende versies van geweest.
Geplaatst: 11 jul 2012, 17:58
door YamaSam
dat contactslot is van een sheriff
