Pagina 35 van 100
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 14:18
				door YamaSam
				Triforce schreef:YamaSam schreef:Tombo schreef:Wat is er mis met 22mm?
 
hij is 
te hoog toerig voor mijn membraam blok, want hij wilt hem niet lekker door trekken, en gaat maar 70km/h max met de vertanding 13/40
 
ik heb hier anders nog wel een originele 378 cilinder liggen? 
alsook een reeksje fs1 immis's vervijld tot respectievelijk 19, 19.5, 20, 20.5, 21, 22 en 23...
en zoals Tom ook zei, die 19 is erover, daar valt haast niet mee te rijden, maar al de rest is goed bruikbaar..
volgens mij schort er wat aan je ontsteking, al zal je dat waarschijnlijk ogenblikkelijk tegenspreken?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 14:23
				door Tombo
				En probeer eens een goede uitlaat, een FS1 pijp of een FS50 pijp is voor echte performance natuurlijk niet echt bijster goed. Maar dan nog,e en standaard athena/eurocilindro/aluminium cilinder moet gewoon stukken harder lopen. Zelfs met een aluminium cilinder die ik had met een veels te kleine zuiger liep zonder al te veel moeite over de 80 km/h
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 15:49
				door Triforce
				ik ga nog een homoet halen maar dat doe ik na mijn vakantie in canada, en hierna ga ik mijn schijfblok denk ik weer gebruiken om mijn verse opgehoonde fs1 cilinder inrijden
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 15:51
				door Tombo
				Je kan beter, als je meer koppel overal wilt hebben, een membraanblok gebruiken. Dat rijd fijner en heeft een bredere powerband
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 15:52
				door Triforce
				mijn opstelling was met de Athena cilinder:
16mm carb plus 125 lang sproeier van mikuni,
Ontsteking op orginele stand gezet via de streepjes van de vliegwiel,
Standaard membraam klepjes,
FS50 uitlaat,
Aangepaste hogedrukkop,
Vertanding 13/40
en reed max 70km/h
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 15:53
				door Triforce
				Tombo schreef:Je kan beter, als je meer koppel overal wilt hebben, een membraanblok gebruiken. Dat rijd fijner en heeft een bredere powerband
ik heb hem hier ook eerder op gehad toen hij nog 43mm had maar als ik al met een athena niet lekker door kan trekken waarom zou het dan wel kunnen met een fs1 cilinder ( nu boring 43,5)
en hij heeft een warmloper gehad omdat die vent die hem had gestolen te hard ging en hij was nog maar 500km ingereden en hij kon rond de 90km/h, en hierna is er iets mis gegaan met het membraam blok, ik weet alleen niet wat
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 17:47
				door Lukas251
				YamaSam schreef:Lukas251 schreef:laatste aanwinst:
DIPLOMA 

 
allrightie! daar zit ik dus eigenlijk ook voor iets tussen dan  
 drinkt er maar e paar op mijn gezondheid dan hé 

 
haha 
zal ik doen 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 18:32
				door YamaSam
				Triforce schreef:mijn opstelling was met de Athena cilinder:
16mm carb plus 125 lang sproeier van mikuni,
Ontsteking op orginele stand gezet via de streepjes van de vliegwiel,
Standaard membraam klepjes,
FS50 uitlaat,
Aangepaste hogedrukkop,
Vertanding 13/40
en reed max 70km/h
't is de ontsteking dus  
 
zonder klok óf stop blijft het gissen, en is 70 lang niet slecht
als je deftig wil tunen moet je sommige gereedschappen wel in huishalen
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 18:37
				door Triforce
				ik heb alleen geen grote buidel met geld, helaas (want die wilt iedereen wel hebben)
en wat voor gereedschap bedoel je precies??
en waar kan ik korte mikuni sproeiers kopen??
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 18:47
				door YamaSam
				Triforce schreef:ik heb alleen geen grote buidel met geld, helaas (want die wilt iedereen wel hebben)
en wat voor gereedschap bedoel je precies??
en waar kan ik korte mikuni sproeiers kopen??
als je denkt dat ik in de centen lig rond te zwemmen, dan heb je het weldegelijk mis! (veel plaats, dát wel)
als tuninggereedschap is een buzetti of een meetklok niet te missen (liefst een klok natuurlijk) kost je €30 voor de stop of €80 voor een klok
een multimeter die ohm en volt meet (hertz is ook altijd handig voor je toeren)
sleutelvijltjes en exactocutter,
een gradenschijf, en liefst een goeie
stroboscooplamp moet niet maar leert je ook veel
een compressiemeter idem
daarmee ben je al een heel eind.. en de hele lijst heb je voor een €200 schat ik zo ruwweg,
voor die prijs kan je geen twee originele  huygens vastrijden me dunkt
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 19:17
				door ginofs1
				jeb en als je een stroboscoop koop is het het mooiste met een vervroeger er op.
kan je geen fouten maken en is loep zuiver, hihihi

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 27 jun 2008, 19:36
				door Triforce
				een multimeter en sleutelvijltjes en een plastic gradenschijf maar de rest niet.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2008, 11:55
				door 2f2-power
				ik weet niet wat voor zuigertje het is 
zit een zuigerveertje op en 2 ronde extra spoelpoortjes in
greetzz
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2008, 13:27
				door mpro09
				LA: nieuwe gasbbq 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2008, 14:59
				door prit2
				YamaSam schreef:Triforce schreef:mijn opstelling was met de Athena cilinder:
16mm carb plus 125 lang sproeier van mikuni,
Ontsteking op orginele stand gezet via de streepjes van de vliegwiel,
Standaard membraam klepjes,
FS50 uitlaat,
Aangepaste hogedrukkop,
Vertanding 13/40
en reed max 70km/h
't is de ontsteking dus  
 zonder klok óf stop blijft het gissen, en is 70 lang niet slecht
als je deftig wil tunen moet je sommige gereedschappen wel in huishalen
 
ik zou m eens wat vroeger proberen te zetten, kijken wat er dan gebeurd. 5min werk