Pagina 35 van 100

Geplaatst: 27 jun 2008, 14:18
door YamaSam
Triforce schreef:
YamaSam schreef:
Tombo schreef:Wat is er mis met 22mm?


hij is te hoog toerig voor mijn membraam blok, want hij wilt hem niet lekker door trekken, en gaat maar 70km/h max met de vertanding 13/40

ik heb hier anders nog wel een originele 378 cilinder liggen? :mrgreen:


alsook een reeksje fs1 immis's vervijld tot respectievelijk 19, 19.5, 20, 20.5, 21, 22 en 23...
en zoals Tom ook zei, die 19 is erover, daar valt haast niet mee te rijden, maar al de rest is goed bruikbaar..
volgens mij schort er wat aan je ontsteking, al zal je dat waarschijnlijk ogenblikkelijk tegenspreken?

Geplaatst: 27 jun 2008, 14:23
door Tombo
En probeer eens een goede uitlaat, een FS1 pijp of een FS50 pijp is voor echte performance natuurlijk niet echt bijster goed. Maar dan nog,e en standaard athena/eurocilindro/aluminium cilinder moet gewoon stukken harder lopen. Zelfs met een aluminium cilinder die ik had met een veels te kleine zuiger liep zonder al te veel moeite over de 80 km/h

Geplaatst: 27 jun 2008, 15:49
door Triforce
ik ga nog een homoet halen maar dat doe ik na mijn vakantie in canada, en hierna ga ik mijn schijfblok denk ik weer gebruiken om mijn verse opgehoonde fs1 cilinder inrijden

Geplaatst: 27 jun 2008, 15:51
door Tombo
Je kan beter, als je meer koppel overal wilt hebben, een membraanblok gebruiken. Dat rijd fijner en heeft een bredere powerband

Geplaatst: 27 jun 2008, 15:52
door Triforce
mijn opstelling was met de Athena cilinder:

16mm carb plus 125 lang sproeier van mikuni,
Ontsteking op orginele stand gezet via de streepjes van de vliegwiel,
Standaard membraam klepjes,
FS50 uitlaat,
Aangepaste hogedrukkop,
Vertanding 13/40

en reed max 70km/h

Geplaatst: 27 jun 2008, 15:53
door Triforce
Tombo schreef:Je kan beter, als je meer koppel overal wilt hebben, een membraanblok gebruiken. Dat rijd fijner en heeft een bredere powerband


ik heb hem hier ook eerder op gehad toen hij nog 43mm had maar als ik al met een athena niet lekker door kan trekken waarom zou het dan wel kunnen met een fs1 cilinder ( nu boring 43,5)

en hij heeft een warmloper gehad omdat die vent die hem had gestolen te hard ging en hij was nog maar 500km ingereden en hij kon rond de 90km/h, en hierna is er iets mis gegaan met het membraam blok, ik weet alleen niet wat

Geplaatst: 27 jun 2008, 17:47
door Lukas251
YamaSam schreef:
Lukas251 schreef:laatste aanwinst:

DIPLOMA :D

allrightie! daar zit ik dus eigenlijk ook voor iets tussen dan :P

drinkt er maar e paar op mijn gezondheid dan hé ;)


haha :D
zal ik doen :)

Geplaatst: 27 jun 2008, 18:32
door YamaSam
Triforce schreef:mijn opstelling was met de Athena cilinder:

16mm carb plus 125 lang sproeier van mikuni,
Ontsteking op orginele stand gezet via de streepjes van de vliegwiel,
Standaard membraam klepjes,
FS50 uitlaat,
Aangepaste hogedrukkop,
Vertanding 13/40

en reed max 70km/h

't is de ontsteking dus 8)

zonder klok óf stop blijft het gissen, en is 70 lang niet slecht
als je deftig wil tunen moet je sommige gereedschappen wel in huishalen

Geplaatst: 27 jun 2008, 18:37
door Triforce
ik heb alleen geen grote buidel met geld, helaas (want die wilt iedereen wel hebben)

en wat voor gereedschap bedoel je precies??

en waar kan ik korte mikuni sproeiers kopen??

Geplaatst: 27 jun 2008, 18:47
door YamaSam
Triforce schreef:ik heb alleen geen grote buidel met geld, helaas (want die wilt iedereen wel hebben)

en wat voor gereedschap bedoel je precies??

en waar kan ik korte mikuni sproeiers kopen??

als je denkt dat ik in de centen lig rond te zwemmen, dan heb je het weldegelijk mis! (veel plaats, dát wel)

als tuninggereedschap is een buzetti of een meetklok niet te missen (liefst een klok natuurlijk) kost je €30 voor de stop of €80 voor een klok
een multimeter die ohm en volt meet (hertz is ook altijd handig voor je toeren)
sleutelvijltjes en exactocutter,
een gradenschijf, en liefst een goeie
stroboscooplamp moet niet maar leert je ook veel
een compressiemeter idem

daarmee ben je al een heel eind.. en de hele lijst heb je voor een €200 schat ik zo ruwweg,
voor die prijs kan je geen twee originele huygens vastrijden me dunkt

Geplaatst: 27 jun 2008, 19:17
door ginofs1
jeb en als je een stroboscoop koop is het het mooiste met een vervroeger er op.
kan je geen fouten maken en is loep zuiver, hihihi

Afbeelding

Geplaatst: 27 jun 2008, 19:36
door Triforce
een multimeter en sleutelvijltjes en een plastic gradenschijf maar de rest niet.

Geplaatst: 28 jun 2008, 11:55
door 2f2-power
ik weet niet wat voor zuigertje het is

zit een zuigerveertje op en 2 ronde extra spoelpoortjes in

greetzz

Geplaatst: 28 jun 2008, 13:27
door mpro09
LA: nieuwe gasbbq :D

Geplaatst: 28 jun 2008, 14:59
door prit2
YamaSam schreef:
Triforce schreef:mijn opstelling was met de Athena cilinder:

16mm carb plus 125 lang sproeier van mikuni,
Ontsteking op orginele stand gezet via de streepjes van de vliegwiel,
Standaard membraam klepjes,
FS50 uitlaat,
Aangepaste hogedrukkop,
Vertanding 13/40

en reed max 70km/h

't is de ontsteking dus 8)

zonder klok óf stop blijft het gissen, en is 70 lang niet slecht
als je deftig wil tunen moet je sommige gereedschappen wel in huishalen


ik zou m eens wat vroeger proberen te zetten, kijken wat er dan gebeurd. 5min werk