Pagina 32 van 100
					
				
				Geplaatst: 11 feb 2010, 22:35
				door NIX
				Aangenomen dat je de standen 0-1-2 noemt dat de rode en bruine blijkbaar gen contact maken op stand 1. Je knippers en toeter zullen het dan ook niet doen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 feb 2010, 22:36
				door Niels
				Misschien zijn de contactjes in het slot vuil.
Even schoonmaken met een wattenstaafje met wat alcohol.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 feb 2010, 22:38
				door rise and shine
				Niels schreef:Misschien zijn de contactjes in het slot vuil.
Even schoonmaken met een wattenstaafje met wat alcohol.
Een beetje bier doet wonderen! 

 
			
					
				
				Geplaatst: 11 feb 2010, 23:26
				door ginofs1
				koppel schreef:heb een cylinder laten poedercoaten, ziet er strak uit en blijft goed zitten ondanks de hitte
wel poorten en schroefdraad aftapen
ik denk dat poedercoaten niet slim is.
dan kan hij ze warmte niet  goed kwijt 

 
			
					
				
				Geplaatst: 18 feb 2010, 19:01
				door jan-lommaert
				Wanneer de segmenten beginnen rinkelen, moet je dan enkel de segmenten vervangen of zijn de groeven in de piston dan ook uitgesleten?
Aan de cilinder of zuiger is verder niks op te merken.
mvg jan
			 
			
					
				
				Geplaatst: 18 feb 2010, 19:31
				door Twowheeler
				ik had dat ook bij mijn oude set.
maar die was gewoon echt versleten hoor!
is deze set al oud? als je lang volg gas rijdt, zakt hij dan in na een tijdje? en merkbaar mindere prestaties?
er zijn een hoop fs1's waarbij je de zuigerveren hoort rinkelen hoor.
naar mijn weten hoef je (als je zuiger etc niet versleten zijn) alleen de segmenten te vervangen.
wel eerst weer even inrijden!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 18 feb 2010, 19:35
				door jan-lommaert
				Twowheeler schreef:ik had dat ook bij mijn oude set.
maar die was gewoon echt versleten hoor!
is deze set al oud? als je lang volg gas rijdt, zakt hij dan in na een tijdje? en merkbaar mindere prestaties?
er zijn een hoop fs1's waarbij je de zuigerveren hoort rinkelen hoor.
naar mijn weten hoef je (als je zuiger etc niet versleten zijn) alleen de segmenten te vervangen.
wel eerst weer even inrijden!
De cilinder heeft nog maar 550 km, ong uit rodage dus.
Ze rinkelen niet heel hard, maar liever voorkomen dan genezen denk ik dan.
Dus gewoon segmenten vervangen is goed. 
 
 
Ik heb niet echt zin om een nieuwe piston te roderen 

 
			
					
				
				Geplaatst: 18 feb 2010, 19:46
				door Twowheeler
				maar dan horen ze eigenlijk nog niet echt veel herrie te maken.
je cillinder is nog niet eens echt ingereden hoor  
 
 
hoe vet rij je? 
en voorkomen is idd altijd beter dan genezen
 
			
					
				
				Geplaatst: 18 feb 2010, 19:50
				door ginofs1
				bij een goede merk zuiger heb je dat veel minder.
ze zijn niet voor niets eens zo duur
			 
			
					
				
				Geplaatst: 18 feb 2010, 20:10
				door Twowheeler
				vandaar dat ik een pro-x heb gekocht 

 
			
					
				
				Geplaatst: 19 feb 2010, 10:46
				door NIX
				jan-lommaert schreef:De cilinder heeft nog maar 550 km, ong uit rodage dus.
Ze rinkelen niet heel hard, maar liever voorkomen dan genezen denk ik dan.
Dus gewoon segmenten vervangen is goed. 
 
 Ik heb niet echt zin om een nieuwe piston te roderen 

 
Het zijn juist de veren die je moet inrijden. Die moeten een goede afdichting gaan vormen op de cilinderwand. Nieuwe veren betekent dus opnieuw inrijden. En omdat de cilinderwand wel is ingereden moet je die dus opnieuw laten honen.
Dit is een veel gemaakte denkfout.
Lekker een beetje laten rammelen met de imizuiger (je zou de mijne eens moeten horen) of ervoor kiezen en goede zuiger te kopen en alles opnieuw doen.
 
			
					
				
				Geplaatst: 19 feb 2010, 11:27
				door jan-lommaert
				NIX schreef:jan-lommaert schreef:De cilinder heeft nog maar 550 km, ong uit rodage dus.
Ze rinkelen niet heel hard, maar liever voorkomen dan genezen denk ik dan.
Dus gewoon segmenten vervangen is goed. 
 
 Ik heb niet echt zin om een nieuwe piston te roderen 

 
Het zijn juist de veren die je moet inrijden. Die moeten een goede afdichting gaan vormen op de cilinderwand. Nieuwe veren betekent dus opnieuw inrijden. En omdat de cilinderwand wel is ingereden moet je die dus opnieuw laten honen.
Dit is een veel gemaakte denkfout.
Lekker een beetje laten rammelen met de imizuiger (je zou de mijne eens moeten horen) of ervoor kiezen en goede zuiger te kopen en alles opnieuw doen.
 
Dan haal ik een andere zuiger denk ik. Welk merk van zuiger is kwalitatief goed?
 
			
					
				
				Geplaatst: 19 feb 2010, 11:34
				door Twowheeler
				maar je cillinder is al ingereden op je huidige veren + zuiger hoor.
dus net wat NIX zegt: gewoon laten rammelen  

 
			
					
				
				Geplaatst: 19 feb 2010, 11:35
				door jan-lommaert
				Twowheeler schreef:maar dan horen ze eigenlijk nog niet echt veel herrie te maken.
je cillinder is nog niet eens echt ingereden hoor  
 
 hoe vet rij je? 
en voorkomen is idd altijd beter dan genezen
 
Ik smeer 1 op 25.
 
			
					
				
				Geplaatst: 19 feb 2010, 11:41
				door Twowheeler
				als je een nieuwe zuiger koopt, kan je het  best je cillinder laten honen.
op die manier begin je weer met een verse wand, en rij je het allemaal mooi in  
 
 
1:25 is vrij vet hoor!
ik smeer met castrol tts (dat heet nu anders: 2t ofzo) 1:40
met de meeste goede kwaliteit olien is dat zeker mogelijk.
voor inrijden is 1:30 voldoende  
 
 
goede olie is duur, maar wel veel beter voor je wand enzo  
