Pagina 4 van 5
Re: Valse lucht
Geplaatst: 26 aug 2015, 22:26
door ginofs1
nu ben ik ook even de weg kwijt, en ik ga het niet opnieuw lezen om de boel te splitsen
Re: Valse lucht
Geplaatst: 27 aug 2015, 10:04
door Benjamin Aerden
Ik heb begrepen dat ik met 10 mm moet rijden maar dan moet ik ook op zoek naar een 10 mm spruitstuk want het is toen ik een 10mm carb en spruitstuk heb gestoken dat ik een probleem had met valse lucht. Mijn cilinder zal dan idd flink bewerkt zijn als ik 74 reed. Nu vraag ik me af of ik dan wel met een 16mm kan blijven rijden of ik de boel dan nog steeds te warm maak?
Re: Valse lucht
Geplaatst: 27 aug 2015, 10:49
door Jeti
Zoals ik het lees, was dat advies niet voor jou bedoeld Benjamin, maar op het bericht erboven. Jou is indirect geadviseerd om je cilinder te bekijken of deze niet bewerkt is. Als dit een 'snelle cilinder' is geworden, heb je er niets aan om zomaar een 10mm te monteren.
Belangrijk is ook te bedenken hoe hard je wilt.
Maar goed, dat is dus al wat ik aangaf dat dit topic verwarrend is geworden met twee verschillende mensen met dezelfde cilinder in één topic met diverse adviezen door elkaar.
Re: Valse lucht
Geplaatst: 27 aug 2015, 13:11
door Benjamin Aerden
Ah zo, bedankt voor de opheldering

Voor mij is het niet zo belangrijk hoe hard ik ga ik vind de kleur van mijn bougie gewoon heel gek. Zal straks even een foto nemen. Toerental ligt aan de vertanding, dat weet ik nu.
Re: Valse lucht
Geplaatst: 27 aug 2015, 17:32
door PvdV
hallo mensen mijn exus .
mensen mijn excuses voor de verwarring die is ontstaan door mijn inmenging
maar om even bij mijn verhaal/setup te blijven begrijp ik dat ik eigenlijk een 10 mm carb. moet hebben, is dan de vraag die benjamin ook stelde
is een 10 mm spruitstuk dan ook noodzakelijk?
Re: Valse lucht
Geplaatst: 27 aug 2015, 19:08
door marco
Nee is niet nodig
Re: Valse lucht
Geplaatst: 27 aug 2015, 23:09
door Benjamin Aerden
Mij is verteld dat dit wel beter is omdat je bij een 10 mm carb met 16 mm spruitstuk druk verliest
Re: Valse lucht
Geplaatst: 27 aug 2015, 23:28
door NIX
Neehee...
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Re: Valse lucht
Geplaatst: 28 aug 2015, 18:33
door marco
En 10mm sproeiers gebruiken !!
Re: Valse lucht
Geplaatst: 28 aug 2015, 18:39
door Benjamin Aerden
Oke dan heb ik dat ook al weer bijgeleerd

Zijn dit andere sproeiers!? of bedoel je gewoon andere maten gebruiken en een andere sproeierhouder? Moet ik kijken of mijn cilinder bewerkt is of kan ik daar eigenmijk vanuit gaan wanneer ik 74 rij met een 378? Zoja, mag ik mijn 16mm carb dan blijven gebruiken?
Re: Valse lucht
Geplaatst: 28 aug 2015, 19:05
door marco
Dat van die sproeiers was niet serieus

16mm kan geen kwaad maar je hebt er geen voordeel van alleen maar een hoog brandstof verbruik
Re: Valse lucht
Geplaatst: 31 aug 2015, 09:16
door Benjamin Aerden
En hij rijdt sneller en vinniger? Er van uitgaande dat mijn cilinder bewerkt is. Of is dit niet zo?
Re: Valse lucht
Geplaatst: 31 aug 2015, 10:55
door NIX
Met een bewerkte cilinder rijdt een 16mm sneller en trekt hij sneller op. Lijkt me ook logisch.
Re: Valse lucht
Geplaatst: 31 aug 2015, 16:36
door Jeti
Benjamin Aerden schreef:En hij rijdt sneller en vinniger? Er van uitgaande dat mijn cilinder bewerkt is. Of is dit niet zo?
Nooit ergens vanuit gaan

Re: Valse lucht
Geplaatst: 01 sep 2015, 17:47
door Benjamin Aerden
Jeti schreef:Benjamin Aerden schreef:En hij rijdt sneller en vinniger? Er van uitgaande dat mijn cilinder bewerkt is. Of is dit niet zo?
Nooit ergens vanuit gaan

Waar kijk ik dit best na?