Pagina 4 van 7

overwaterkooker

Geplaatst: 15 jan 2011, 19:02
door tweety
ik heb een zeer goede cilinder en met aan gepaste kop met de skwis precies goed en aan gepaste spoelpoorten.
daar ging mijn fs1 egt 115 km per uur en liep na ongeveer 30 kilometer zo vast als een huis.
einde oefening en dat zijn egt geen praatjes.


gr tweety yelopower

Geplaatst: 15 jan 2011, 19:31
door marco
Maak es wat foto's van die cilinder.

uitlaad

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:33
door tweety
ik heb dus eerst met een kreidler uitlaad gereden en toen liep mijn fs1 ongeveer 100/105.
maar ik wilde meer en ging toen voor zun uitlaad waar ze het hier over hebben.
hij trok als een bezetene naar de hondert en na er plat op te gaan ligen liep hij uit eindelijk naar hondert vijftien.
en toen gebeurde er iets dat ik niet leuk vond.
hij liep vast.

terwijl hij met de kreidler ks al ongeveer 5000 had geloope en geen probleemen had hij liep altijd op de hondert.
maar dat is jamer en helaas.



ps ik heb geen fotos meer van die cilnder hij was gtund door adie van dijk uit werkendam.
en gino heeft ook een cilinder van hem.


gr tweety yellopower

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:35
door Twowheeler
die kreidler ks uitlaat, wat voor een is dat?
en hoe heb je die passend gemaakt? :D

uitlaad

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:43
door tweety
een kreidler uitlaad heeft een bevestiging aan de zijkand net als een naad pijp voor je fs1

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:46
door Twowheeler

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:47
door Tombo
Jamarcol uitlaten voor een Kreidler lopen vergelijkbaar met een 4P, op het Kreidlerforum zijn een paar uitdraaien van testbank resultaten te vinden met verschillende uitlaten op nagenoeg dezelfde setups.

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:49
door Twowheeler
jammerkool zijn wel mooier.
maar die ik liet zien was toch geen jamarcol?

uitlaad

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:58
door tweety
dat klopt omdad hij zo kort is kan je heel veel toeren maaken want mij fs1 draait 13000 toeren vol aan.

Geplaatst: 17 jan 2011, 22:03
door marco
Maak eens een filmpje van dat racemonster van je.

Re: uitlaad

Geplaatst: 18 jan 2011, 17:33
door ginofs1
tweety schreef:ik heb dus eerst met een kreidler uitlaad gereden en toen liep mijn fs1 ongeveer 100/105.
maar ik wilde meer en ging toen voor zun uitlaad waar ze het hier over hebben.
hij trok als een bezetene naar de hondert en na er plat op te gaan ligen liep hij uit eindelijk naar hondert vijftien.
en toen gebeurde er iets dat ik niet leuk vond.
hij liep vast.

terwijl hij met de kreidler ks al ongeveer 5000 had geloope en geen probleemen had hij liep altijd op de hondert.
maar dat is jamer en helaas.



ps ik heb geen fotos meer van die cilnder hij was gtund door adie van dijk uit werkendam.
en gino heeft ook een cilinder van hem.


gr tweety yellopower



klopt ik heb ook een a v dijk cilinder.
aan de poorten is niets veranderd alleen de manier van het boren en honen.
ik heb hem belooft zijn geheim niet prijs te geven

uitlaad

Geplaatst: 18 jan 2011, 19:45
door tweety
nou dat heb ik ook beloofd dus dat vind ik tof dat je dat niet doed gino.
en zijn geheim op prijs steld.

uitlaad

Geplaatst: 18 jan 2011, 19:47
door tweety
de manier van booren en honnen is heel belangrijk om een goed presteerend cilinder te krijgen.

Geplaatst: 18 jan 2011, 20:00
door ginofs1
nadat ik met dijkie gebeld had en gesproken over zijn techniek.
ik zag er niets in maar toch een cilinder bij hem gekocht.
en het is zeer zeker een goede verbetering.
maar voor de meeste hier niet aan te raden.
sommigen laten een standaard f5b al vast lopen binnen de 100 km

uitlaad

Geplaatst: 18 jan 2011, 20:05
door tweety
ja ik weet het maar je moet er egt zeer voorzichtig mee zijn en dan komt het wel goed en gaat hij ook hard loopen.
het in loopen is zeer belangrijk.