Pagina 4 van 5
Geplaatst: 19 mei 2010, 20:39
door Jens36
Camiel schreef:Alleen ik rij (nu nog) zonder kenteken. Dus das nog linker,
want als ze mn smoes niet geloven, dat ik hem aan het testen ben of hij nu langzaam genoeg loopt voor te laten keuren (wat eigenlijk zo is, maar niet op dat moment:P) dan was ik m kwijt.
Ik ga nu ook niet meer rijden tot het kenteken dus

loopt nu goed
ga alleen nog alles goed vastdraaien, verlichting maken en kleine dingen voor de keuring

ja idd...beter niets riskeren.Nu dat het bijna zover is kun je je beter even inhouden

(wat niet altijd even makkelijk is)
Geplaatst: 19 mei 2010, 20:39
door Camiel
jensje36 schreef:Camiel schreef:jep
En zit nog best veel in hoor

:P
ga deze tank echt hélemaal leegrijden
en dan zie ik hoeveel ik verbruik op 1 tank

Heb dat in het begin ook gedaan en ik kwam uit op een 290 km...en dan had ik mijn reserve nog over.

Laat me weten hoeveel jij had hé

Hoeveel km. stond er trouwens al op de teller toen je hem kocht?
groetjes
Zit een Imitatie teller + contactslot op, dus zal nog wel wat meer bij zitten. maar hij is motorisch echt super. goede compressie etc....
km stand op deze imi voor de koop: 09245,7
km stand actueel:09378.0
Geplaatst: 19 mei 2010, 20:42
door Jens36
Amai...das nog veel.
De mijne was originele teller en stond maar 2808 km op !! :S
Maarja de brommer was ooit overgoten geweest met battrij zuur en nadien weggezet.
Bij jou zal het binnenkort wel vet zijn als je bij 10000 komt

dan gaan alle cijfertjes verder rollen

Geplaatst: 19 mei 2010, 20:44
door Camiel
jep.
Was zelf al aan het denken om hem helemaal terug te spoelen naar 00000,0 na de resteauratie.
Zei dat tegen bob, en hij zei me:
"Heb ik ook eens gedaan, zo met boormachine terugspoelen. na 2uur was ik het moe omdat het totaal niet opschoot

:P" was maar een klein beetje minder geworden
Geplaatst: 19 mei 2010, 20:45
door Jens36
Camiel schreef:jep.
Was zelf al aan het denken om hem helemaal terug te spoelen naar 00000,0 na de resteauratie.
Zei dat tegen bob, en hij zei me:
"Heb ik ook eens gedaan, zo met boormachine terugspoelen. na 2uur was ik het moe omdat het totaal niet opschoot

:P" was maar een klein beetje minder geworden
Aaaahja dan moet je al die killometers terug-boren

Geplaatst: 19 mei 2010, 20:45
door marco
jensje36 schreef:Amai...das nog veel.
De mijne was originele teller en stond maar 2808 km op !! :S
Maarja de brommer was ooit overgoten geweest met battrij zuur en nadien weggezet.
Bij jou zal het binnenkort wel vet zijn als je bij 10000 komt

dan gaan alle cijfertjes verder rollen

Dat is juist heel weinig.
De meesten hebben zeker meer dan 20/30.000km gelopen.
Bij mij staat er bijna 30.000km op.
Geplaatst: 20 mei 2010, 07:39
door Arnoute
35 euro theorie?
bij ons is het 10 eu theorie exame en 15 voor praktisch exame..
en dan heb je het =)
Geplaatst: 20 mei 2010, 17:59
door Jens36
Arnoute schreef:35 euro theorie?

bij ons is het 10 eu theorie exame en 15 voor praktisch exame..
en dan heb je het =)
idd

Geplaatst: 20 mei 2010, 18:01
door Camiel
Dat zei een meisje uit mn klas me vandaag ja
Of de kosten zo veel verschillen tussen BE en NL??
Zullen wel meer winst willen hier in NL

Geplaatst: 20 mei 2010, 20:42
door Camiel
Volgens mij moeten we in Nederland een parcours door een stad/dorp en omgeving rijden. Daar goed op de voorrangsregels letten,inzicht op verkeerssituaties, waar op fietspad en waar op weg, voertuigbeheersing, ...
lees dit maar + kijk filmje
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... etsers.xml
Geplaatst: 20 mei 2010, 20:48
door Jeti
Camiel schreef:Volgens mij moeten we in Nederland een parcours door een stad/dorp en omgeving rijden. Daar goed op de voorrangsregels letten,inzicht op verkeerssituaties, waar op fietspad en waar op weg, voertuigbeheersing, ...
lees dit maar + kijk filmje
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... etsers.xml
Dat eerste filmpje is geen examen, want hem wordt verteld dat ie op de zijstraat moet letten (wat hij vervolgens niet doet !!)
Maar echt balen dat je dan op zo'n vario ding moet. Niet eens op een Fox ofzo.
Geplaatst: 20 mei 2010, 20:48
door Laars
Geplaatst: 20 mei 2010, 20:49
door Camiel
@ Jet: dat is dan die les voor het echte praktijk examen??
en daarna moest ie zoiets vergelijkbaars als ik belgië doen ofwat? pionnetjes, stapvoets rijden, gas geven + remmen???
@ Laars
Dankje

Geplaatst: 30 mei 2010, 14:21
door Jeti
Examen bestaat uit 20 minuten rondjes rijden in een wijk. Ze kijken dan of je goed kijkt en gebruik maakt van je spiegels.
Geen bijzondere verrichtingen oid.
Spreek nu iemand die deze week examen heeft gedaan. Hij reed 50 waar je 30 mocht (bord niet gezien) en is gewoon geslaagd. Nou, succes Camiel
Hij had van te voren 4 uur les gehad. Daar heeft ie wat rond gereden door de stad en geleerd hoe hij moet inhalen
Totaal theorie + praktijk = 375 pleuro
Rijbewijs 40 pleuro
Dus:
bel een rijschool, zeg dat ie examen voor je aanvraagt en ga een uur eerder en neem een les en klaar. In the pocket.
Geplaatst: 30 mei 2010, 15:44
door Camiel
Zou je wel al mogen lessen (theorie of praktijk?) voor je 16e?
BOVAG nemt contact met me op vóór 1 juli. dan regelen we dan alles.
Alleen de kosten zijn veel, maar lastig lijkt het me niet
