Pagina 4 van 100
Geplaatst: 06 nov 2009, 17:37
door Twowheeler
Carb kan je het best het vlotterbakje en de sproeier losmaken en dan weken in de diesel. Blijf van doe kleine schroefjes af!
Olie peilen is pijlstokje eruit draaien en dan erin steken(dus niet indraaien!) als er dan geen olie tussen de streepjes zit, dan zit er te weinig in. En ja het is nauwkeurig.
Geplaatst: 06 nov 2009, 19:19
door Aad
Twowheeler schreef:Carb kan je het best het vlotterbakje en de sproeier losmaken en dan weken in de diesel. Blijf van doe kleine schroefjes af!
Olie peilen is pijlstokje eruit draaien en dan erin steken(dus niet indraaien!) als er dan geen olie tussen de streepjes zit, dan zit er te weinig in. En ja het is nauwkeurig.
Waarom mag je niet aan de kleine schroefjes zitten? Beter haal je em echt compleet uit elkaar, juist bijv. de vlotternaald moet goed schoon.
Geplaatst: 06 nov 2009, 19:30
door Twowheeler
Dan moet je wel je afstelling onthouden.
Ik ken er genoeg die dachten: oh ik haal alles los om vervolgens een klote lopende brom te hebben

Geplaatst: 06 nov 2009, 22:47
door Mph
Ik heb de olie eruit laten lopen, het was een beetje bruin met een grijze gloed, alsof er bezinksel in zit.
Morgen ga ik nieuwe olie kopen, welke olie is daar geschikt voor?
En toen ik ging peilen werd de peilstok niet nat!
Weten jullie het effect van te veel en te weinig olie in de carter?
En hoeveel olie moet ik gebruiken? 600 cc?
Geplaatst: 06 nov 2009, 23:05
door pee67
Mph schreef:Ik heb de olie eruit laten lopen, het was een beetje bruin met een grijze gloed, alsof er bezinksel in zit.
Morgen ga ik nieuwe olie kopen, welke olie is daar geschikt voor?
En toen ik ging peilen werd de peilstok niet nat!
Weten jullie het effect van te veel en te weinig olie in de carter?
En hoeveel olie moet ik gebruiken? 600 cc?
2 takt olie voor natte platenkoppeling heb je nodig.
600 cc is voldoende ja
Geplaatst: 07 nov 2009, 10:33
door Wimmel O
olie die ik altijd gebruik en waarmee ik praktisch nooit last heb van een slippende koppeling is motul 10w30
Geplaatst: 07 nov 2009, 12:55
door Aad
Wimmel O schreef:olie die ik altijd gebruik en waarmee ik praktisch nooit last heb van een slippende koppeling is motul 10w30
motul rocks

Geplaatst: 07 nov 2009, 14:08
door Mph
Wimmel O schreef:olie die ik altijd gebruik en waarmee ik praktisch nooit last heb van een slippende koppeling is motul 10w30
Waar kan ik dat kopen? Benzinepomp?
Geplaatst: 07 nov 2009, 17:54
door Wimmel O
Mph schreef:Wimmel O schreef:olie die ik altijd gebruik en waarmee ik praktisch nooit last heb van een slippende koppeling is motul 10w30
Waar kan ik dat kopen? Benzinepomp?
Denk dat de plaatselijke fiets en brommer zaak waarschijnlijk wel een goede soort olie heeft aangezien al die schakel minarelli's ook een natte platen koppeling hebben. Of het nou 10W30 of 10W40 is maakt niet zo heel veel uit, zolang het maar voor natte platen is. Maar als je per se motul wil dan heeft
www.jmpb.nl die wel

Geplaatst: 07 nov 2009, 17:59
door Mph
Oké, ik heb olie gekocht.
Ze zeiden bij de brommerzaak dat 5w40 voor 4-takt ook goed is (omdat het niet verbrand wordt), dus die heb ik erin gedaan. De verkoper heeft het namelijk ook in zijn honda mb (80cc, tweetakt) zitten.
Alleen wat me net opviel in zn stationair was dat er een tinkelend/rammelend geluid van de cilinder komt? Ik ga morgen de cilinder eraf halen om te kijken. Maar weten jullie misschien nu al wat het kan zijn?
Groeten bram
Geplaatst: 07 nov 2009, 18:40
door Tombo
Zuigerveren, te kleine zuiger?
Geplaatst: 08 nov 2009, 13:48
door Rens
Heey,
Mijn voorvork poot lekte, dus wilde ik de keerring gaan vervangen. Nu zit ik hier met de onderpoot (van een 2RU) en ik zie de keerring al zitten. Volgens de workshop manual moet ik nu die binnenpoot er uit kunnen trekken, maar dit lukt me helemaal niet. Iemand tips?
mvg,
Rens
Geplaatst: 08 nov 2009, 14:27
door fs1man
Jongens wat is nu eigenlijk een ideale vertanding, ik reed met een f5b 16 mm en dikke uitlaat 41-13 tandwiel verhouding, maar dat maakt teveel toeren naar mijn idee, hij liep er 60/65 op.
Nu heb ik er een fs1 cilinder op loopt hij 40 in de twee 60 in de 3 en in de 4 zakt hij in.
ook trekt hij een stuk minder goed.
omdat ik geen tandwielen op vooraad heb en dus ook niet kan expirimenteren stel ik deze vraag.
ik dacht dat 13-39 wel ideaal was met een fs1 cilinder.
Ooh ja de koppeling slipt nu ook meer dan met de f5b cilinder, het geluid is wel prachtig nu hij jankt lekker en stationair heeft hij een lekkere brom

Geplaatst: 08 nov 2009, 14:34
door Tombo
Een echt ideale vertanding is er niet. Dat is afhankelijk van je setup en je eigen wensen ook een beetje. Ik rijd met 13/39, maar dat is al wel met een 60cc en Homoet uitlaat. Als hij met 13/41 al de 4 niet trekt, dan zal 'ie dat met 13/39 al helemaal niet doen.
Geplaatst: 08 nov 2009, 17:27
door Mph
Tombo schreef:Zuigerveren, te kleine zuiger?
ik heb net even gekeken, maar de zuiger en cilinder hebben dezelfde diameter.
wat me op viel was dat de zuiger een dikke zwarte laag bevatte, niet alleen koolstof want het kleefde ook dus ik denk olie.
Ook waren er sporen van olie? in de cilinderwand en de cilinderkop.
betekent dit dan toch een te kleine zuiger en te rijk afgesteld?