Pagina 4 van 11

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:26
door Tombo
Kevin_91 schreef:oke dan :)
ik ga nu naar de TU Delft, werktuigbouwkunde :lol:

zijn er nog meer FS1rijders in de HW? :D

WTB 4 life :D
Aankomend semester moet ik wat college's in Delft gaan volgen

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:26
door pee67
Jeti schreef:
pee67 schreef:Als je twijfelt over wat je moet kopen zou ik als eerste
het gevoel uitschakelen en puur op basis van feiten een
Zündapp of Yamaha FS1 kopen.
Elke merk heeft zijn voor en nadelen, en iedereen denkt daar
weer anders over.....Kijk vooral niet alleen naar het mooie van
een brommer...

Maar ja, wat zijn feiten van een brommer?
Er zijn voornamelijk ervaringen van mensen.. En die zijn meestal ook nog eens tegenstrijdig ;)
Maar het is vooral wat je zelf belangrijk vindt.


Idd, wat jij belangrijk vindt ja, niks meer en niks minder.
Mijn mening/ervaring is niet die van een ander....

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:30
door Jeti
Kevin_91 schreef:
pee67 schreef:Tuurlijk ben je een liefhebber, maar een mooie brommer
kopen die het niet doet is een dure brommer :)

daar heb je wel gelijk in ja :P
maar wat ik wil zeggen is dat ik moeilijk het feit dat FS1's mooier dan zundapps zijn, opzij kan schuiven

Ik vind FS1's trouwens ook mooier dan Zundapp, alhoewel Zundapp ook heeeeeeeeeeele mooie modellen heeft gemaakt. (maar ja, niet te betalen :P)

En inderdaad Pee, meningen verschillen nogal. Anders is het leven ook zo saai he!
Neem dus mee in je beslissingen dat het meningen en ervaringen zijn. Het betrouwbaarst is om zelf te ervaren. Maar ja, de ene FS1 is de andere niet, en de ene dapp is de andere niet. Dat maakt het wel allemaal lastiger.
En ik denk dat je ook gewoon geluk moet hebben met een aanschaf. Bij een oude brommer loop je altijd het risico op verborgen gebreken.

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:30
door Kevin_91
Jeti schreef:
Kevin_91 schreef:ik ga wel een plus en min-lijstje maken, kijken waar ik op uit kom.

gevoel uitschakelen wordt lastig.. ik koop een brommer niet alleen vanwege functie, ik ben wel een liefhebber ;)

Ben benieuwd :)
Ben je ook op het Zundapp forum geweest, of alleen hier gevraagd?

op zundappforum zeggen ze meteen dat ik een dapp moet halen, yamaha is japanse troep

had al zo'n idee dat ze hier wat anders zouden reageren :P

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:35
door Tombo
Post eens een link? Dan kunnen we lachen :P

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:37
door drummer
Wij zijn hier duidelijk socialer en eerlijker! :prof:

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:44
door Kevin_91
hier het lijstje met plus en minpunten

Zundapp
+ Veel onderdelen voor te vinden
+ meer mensen met zundapps -> hulp
+ betrouwbaar
+ bijzonder waardevast

- onderdelen zijn duur
- eer dat een zundapp 75 gaat ben je erg veel geld kwijt
- zwaar
- schakelt vaag




Yamaha
+ onderdelen zijn niet duur
+ vrij zeldzame verschijning
+ licht en wendbaar
+ makkelijk snel te maken
+ schakelt precies
+ betrouwbaar..

- ...maar wel voorzichtig doen
- minder onderdelen voor te vinden
- koppeling (is dit eventueel simpel te verhelpen met een extra koppelingsplaat o.i.d.?)
- minder mensen met yamaha’s -> hulp?

nog mensen met aanvullingen? :P

nog geen antwoordje gekregen van de verkoper van de witte FS1, maar als het me allemaal aanstaat.... :jeej:

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:48
door Jeti
Kevin_91 schreef:1. - onderdelen zijn duur
2. - eer dat een zundapp 75 gaat ben je erg veel geld kwijt
3. - zwaar
4. - schakelt vaag

Ben het er niet helemaal mee eens.. ;) Dus even een aanvulling.

1. Ja.
2. Valt wel mee. Mijn setje (cilinder + carb) kostte iets van 150. Je hoeft geen vage aanpassingen in het blok of frame te maken oid, maar gewoon alleen cilinder vervangen voldoet.
3. Ja. 90 kg.
4. Niet vaag, gewoon anders :P

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:48
door Tombo
Minder onderdelen voor te vinden valt reuze mee. Alle motordelen zijn nieuw te krijgen, een versnellingsbak gaat in principe niet kapot, carters zijn er nog genoeg. Om je brommer rijdbaar te houden is alles nieuw te krijgen, ook spatborden (Zelfs origineel nog). Heel veel spul is ook bij een Yamaha (motorfiets) dealer gewoon te bestellen.
De koppeling hoeft geen zwak punt te zijn, maar als mensen het niet goed afstellen en al versleten materiaal gebruiken dan heb je kans op slippen.

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:49
door drummer
Yamaha is net zo waardevast
Met dapp moet je ook voorzichtig doen

Minder directe hulp, maar wel een heel gezellig forum! :D

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:51
door Wouter 1990
Kevin_91 schreef:oke dan :)
ik ga nu naar de TU Delft, werktuigbouwkunde :lol:

zijn er nog meer FS1rijders in de HW? :D


Ik ga nu ook naar de TU Delft, werktuigbouwkunde.
Ga jij ook naar t nuldejaarsweekend en Owee?
Ik heb dan wel geen fs1 maar wel de 2 'klonen' daarvan ...
Suzuki a50p (zijn trouwens ook heel degelijke brommers, maar heel lastig met onderdelen) en Honda SS50.

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:51
door Jeti
Nog een voordeel van Yamaha is dat mensen meer bereid zijn te helpen.
Een voordeel van Zundapp is dat Yamaha mensen eventueel ook aan Zundapp helpen, maar Zundapp mensen weigeren te helpen bij "Japanse troep".
Even gegeneraliseerd gezegd ;)

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:52
door drummer
Kortom, wij zijn gewoon behulpzaam, welke brommer je ook hebt :wink:

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:53
door Kevin_91
Jeti schreef:
Kevin_91 schreef:1. - onderdelen zijn duur
2. - eer dat een zundapp 75 gaat ben je erg veel geld kwijt
3. - zwaar
4. - schakelt vaag

Ben het er niet helemaal mee eens.. ;) Dus even een aanvulling.


2. Valt wel mee. Mijn setje (cilinder + carb) kostte iets van 150. Je hoeft geen vage aanpassingen in het blok of frame te maken oid, maar gewoon alleen cilinder vervangen voldoet.
als ik zundapp wil gaan rijden wil ik met een 284 50cc motorcilinder en 20mm mikuni gaan rijden. Het is dan aanbevolen om een ronde krukas in je blok te zetten, dus het blok moet ook gereviseerd worden. Uiteindelijk kost dat dus wel veel geld :?

4. Niet vaag, gewoon anders :P
nee ik vind het vaag :P maatje van me had een Zundapp Sprinter, ik had het gevoel dat ik hem er echt in moest trappen. De neutraal heb ik op die brommer nooit gevonden :P

@Wouter1990: ja ik ga daar ook heen ;) Zie je vrijdag vast wel dan. Je kan mij in ieder geval herkennen aan een zwarte damesfiets met rode velgen :wink:

Geplaatst: 12 aug 2009, 16:58
door Jeti
Kevin_91 schreef:
Jeti schreef:Ben het er niet helemaal mee eens.. ;) Dus even een aanvulling.

2. Valt wel mee. Mijn setje (cilinder + carb) kostte iets van 150. Je hoeft geen vage aanpassingen in het blok of frame te maken oid, maar gewoon alleen cilinder vervangen voldoet.
als ik zundapp wil gaan rijden wil ik met een 284 50cc motorcilinder en 20mm mikuni gaan rijden. Het is dan aanbevolen om een ronde krukas in je blok te zetten, dus het blok moet ook gereviseerd worden. Uiteindelijk kost dat dus wel veel geld :?

4. Niet vaag, gewoon anders :P
nee ik vind het vaag :P maatje van me had een Zundapp Sprinter, ik had het gevoel dat ik hem er echt in moest trappen. De neutraal heb ik op die brommer nooit gevonden :P

@Wouter1990: ja ik ga daar ook heen ;) Zie je vrijdag vast wel dan. Je kan mij in ieder geval herkennen aan een zwarte damesfiets met rode velgen :wink:


Ja, dat zijn dan je eigen eisen ;) Die van mij doet het ook prima zonder problemen ;)
Maar zoals al eerder gezegd is: je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
En schakelen is echt gewoon oefenen en wennen ;)

drummer schreef:Minder directe hulp, maar wel een heel gezellig forum! :D

Zeg je later tegen je kleinkinderen:
"Vroeger reden we op oude brommers, uit de jaren '70.. Ik had een FS1.. Je had ook nog Zündapp enzo, maar dat internetforum was niet zo gezellig, dus koos ik voor Yamaha FS1." :lol:

Maar Kevin, heb jij je keus niet allang gemaakt? :P