Pagina 4 van 4

Geplaatst: 02 jun 2009, 23:09
door rise and shine
Overigens is het een moment dat je nooit meer vergeet... je 1e vastloper 8)

Misschien een beetje laat, maar gefeliciteerd 8)

Geplaatst: 03 jun 2009, 00:17
door paull
niels16 schreef:
paull schreef:
niels16 schreef:
Louistje schreef:Heb er nu een aantal dagen mee rond gereden, ca. 150 km. Heb het idee dat de cilinder al minder warm wordt.

Denk wel dat hij weer zal warm lopen als ik weer te lang 70 blijf rijden.
Misschien een brede cilinderkop van JMPB.nl of FS1shop.nl een idee?
Of zo'n graphieten zuiger van FS1shop.nl?

Ik kijk het nu gewoon een tijdje aan, mocht ie ooit nog eens vaker gek doen kan ik het altijd nog aanpassen :wink:


als je een origininele kop op een imi cilinder zet wil het ook nog wel eens te warm worden


:?: Waarom dat?


naja tenminste bij mij lopen de koelribben bij mijn imi cilinder anders als bij mijn 2ru
de koelribben op een originele kop lopen dus anders als bij een imi kop wat als fevolg heeft dat lucht er niet optimaal langs stroomt :wink:


Je hebt nu over de cyl, en daarna weer over de kop...Ik denk dat Yamaha der wel goed overnagedacht heeft met die nieuwe type kop. Als je blok daarvan warmt loppt is er wat anders aan de hand

Geplaatst: 03 jun 2009, 19:55
door fs-ael
Niels16 bedoeld denk ik dat bij een nieuw type (2ru kop ) hoort ook een 2ru of 3e9 cilinder

dan lopen de koelribben van de kop in 1 lijn met de cilinder

als je een oudere of immi cilinder icm met een 2ru kop hebt
lopen de ribben niet meer in 1 lijn

Maar dat is niet erg, kan je gewoon mee rijden
een brommer die 70 loopt heeft weinig last van koelproblemen :wink:

het probleem zit meer in de bestuurder, inrijden / afstelling.