Pagina 4 van 5
Geplaatst: 18 mar 2009, 16:21
door rise and shine
wat is er gebeurd dan? hij deed het toch weer prima toen je hem kon ophalen bij jeroen?

Geplaatst: 18 mar 2009, 16:23
door Jess
Warmloper onderweg. Yampé heeft cilider eraf gehaald...diepe krassen erin :'(
Geplaatst: 18 mar 2009, 16:23
door Niels
Nou, dan was ie vast goed afgesteld

Geplaatst: 18 mar 2009, 16:24
door rise and shine
Dat is wel gek, toen we aan het eind nog even een stukje gingen test rijden had hij nergens last van

Geplaatst: 18 mar 2009, 16:27
door Jess
Muh... weer 80 euro lichter. En voor de 5e keer inrijden ofzo?
Ik houd nakkes meer over. Takkehobby!
Geplaatst: 18 mar 2009, 16:28
door rise and shine
appart.....
Geplaatst: 18 mar 2009, 16:28
door Niels
Hoe ging dat dan, die warmloper?
Gewoon tijdens kruissnelheid, of berg af ofzo (overtoeren)?
Geplaatst: 18 mar 2009, 16:30
door Jess
Gewoon cruisesnelheid 40 km/h man! Je weet!
Ik hoorde 'riiiinnnnnnnnnnnngggggggggggggg' in de cilinder en toen viel de motor uit. Maar ik reed nog wel dus ik teruggeschakeld en toen pakte ie weer op. Maar de 'riinnggggg' bleef.
Beetje af laten koelen en laatste stukje nr Spankeren gesukkeld (zonder 'riinngg' trouwens)
Geplaatst: 18 mar 2009, 16:31
door rise and shine
het gekke is, dat we naar spankeren zijn geweest, daar er een sproeier in hadden gezet: liep prima, maar we vonden hem nog wel een beetje warm worden. Grotere sproeier er ingezet voor het geval dat, nog een test rit en hij reed prima.
Geplaatst: 18 mar 2009, 16:32
door rise and shine
Jess schreef:Gewoon cruisesnelheid 40 km/h man! Je weet!
Ik hoorde 'riiiinnnnnnnnnnnngggggggggggggg' in de cilinder en toen viel de motor uit. Maar ik reed nog wel dus ik teruggeschakeld en toen pakte ie weer op. Maar de 'riinnggggg' bleef.
Beetje af laten koelen en laatste stukje nr Spankeren gesukkeld (zonder 'riinngg' trouwens)
wanneer ben je naar spankeren geweest? We hebben hem natuurlijk wel afgesteld toen het niet al te warm was.
Geplaatst: 18 mar 2009, 16:33
door Jess
Vorige week vrijdag. Was beetje koud die dag

Geplaatst: 18 mar 2009, 16:35
door Niels
rise and shine schreef:het gekke is, dat we naar spankeren zijn geweest, daar er een sproeier in hadden gezet: liep prima, maar we vonden hem nog wel een beetje warm worden. Grotere sproeier er ingezet voor het geval dat, nog een test rit en hij reed prima.
Heb je wel gechecked of ie nergens valse lucht kreeg en of de luchtstelschroef wel goed stond?
Als je namelijk een veel te hete cilinder hebt dan heb je ook meestal veel lucht en heb je er dus waarschijnlijk ook een grotere sproeier in gezet...
En afstellen heeft niks te maken met koud of warm, wel met meer of minder zuurstof in de lucht, maar daar merk je hier in Nederland niks van

Geplaatst: 18 mar 2009, 16:36
door rise and shine
Niels schreef:rise and shine schreef:het gekke is, dat we naar spankeren zijn geweest, daar er een sproeier in hadden gezet: liep prima, maar we vonden hem nog wel een beetje warm worden. Grotere sproeier er ingezet voor het geval dat, nog een test rit en hij reed prima.
Heb je wel gechecked of ie nergens valse lucht kreeg en of de luchtstelschroef wel goed stond?
Als je namelijk een veel te hete cilinder hebt dan heb je ook meestal veel lucht en heb je er dus waarschijnlijk ook een grotere sproeier in gezet...
hij zoog zeker weten geen valsche lucht. Voor verdere verklaring moet je maar bij Jeroen zijn. Ik ben vooral met andere dingen bezig geweest
Geplaatst: 18 mar 2009, 16:37
door Niels
Geplaatst: 18 mar 2009, 16:49
door Pa_Tombo
Als er echt diepe krassen in de cil. zitten en zitten aan de zijkant,
Zou de pistonclip weleens losgeschoten kunnen zijn.
Hoe diep zijn de krassen honderste mmeters of meer.
Cil. niet weggooien meebrengen naar de meeting .
Daar kunnen Tombo en ik laten zien dat je krassen met een simpele hoon heel aardig weg kan krijgen,zodat je cil nog te gebruiken valt.
(Hier hebben we inmiddels ervaring mee.)
Zelfs cil.met dik vliegroest.