Pagina 4 van 4
Geplaatst: 20 mei 2007, 14:23
door mpro09
ohw eh gewoon niets aan verandert

Geplaatst: 23 mar 2008, 12:28
door jonnotje
ik ben van plan ook die velleman kit op mijn fs1 ta maken, maar ik zat ff te kijken naar het aansluit schema en die snap ik niet helemaal...
1, hoe sluit je nr 1 aan op je contact slot? welk draad
2, als je ontstekings spoel en condensator loshaalt, wat doe je dan met die losse draden?
3, en er staat 1 draad disconect? welke is dat op onze ontsteking?
alvast bedankt

Geplaatst: 23 mar 2008, 12:55
door YamaSam
die pluspool voor de batterij en de kit, die hier van het contact komt,
die moet je van de bruine draad op de pinkdoos pakken..
verder heb je een bobijn nodig met twee kleine contacten,
de zwarte van de condensator knip je gewoon af, en je zwiert die de vaart in..
punten blijven gelijk ze zijn en gaan

Geplaatst: 23 mar 2008, 13:03
door jonnotje
oh, die "disconnect" moet de condensator voorstellen?
en de contactpunten sluit ik gewoon aan op de 2....
welke bobine kan ik het beste nemen? en waar haal ik die?
Geplaatst: 23 mar 2008, 13:07
door YamaSam
eenderwelke goede brommerboer heeft wel zoiets liggen,
je vraagt achter een 6V bobijn "met een permanente plus"
een fs1bobijn vonkt door de plus die wegvalt (opgegeten door de condensator) dit type bobijn hangt altijd aan de plus, de kit trekt er de massa van af..
ori is dus plusgestuurd, velleman is massagestuurd

Geplaatst: 23 mar 2008, 13:09
door jonnotje
okee hardstikken bedankt, en nog 1 ding, doe kom ik aan die resistors om er een 6v van te maken ipv 12 volt?
Geplaatst: 23 mar 2008, 13:20
door YamaSam
die kan je vinden in een electrozaak waar ze componenten verkopen,
je moet wel vragen achter 1Watt weerstanden (die kunnen wat meer hebben)
kost je een halve euro of zo
