Pagina 4 van 6
Geplaatst: 28 feb 2008, 20:34
door Tombo
Waarschijnlijk niet, want V-power heeft zelfs een lager octaangetal als euro 98

alleen van die additieven die voor een schonere verbranding zorgen.
Ohjah, om alvast de discussie NIET te starten, met een hoger octaangetal krijg je niet automatisch meer vermogen!!! Dus daar gaan we het dus NIET over hebben

Geplaatst: 28 feb 2008, 20:37
door Triforce
hoe hoger de octaan gehalte hoe moeilijker het is om te ontbranden en hoe lager hoe makkelijker volgens mij
en de FS1tjes zijn voor 95 berekent
Edit: het is hoe hoger de octaan gehalte hoe zuiverder de benzine is
Geplaatst: 28 feb 2008, 20:40
door Niels
Dus als je 98 gebruikt kan je meer vermogen krijgen
Dat is dus de oorzaak van het vroegâh verhaal dat ze allemaal 100 liepen!
Ik ga morgen ook ff Super 98 tanken
Bedankt voor de tip Tom!

Geplaatst: 28 feb 2008, 20:42
door wietsefs1
Let op
98 kan problemen veroorzaken met mengen.
wat resulteerd in een vastloper
Geplaatst: 28 feb 2008, 20:44
door Niels
Dat komt alleen doordat je veel extra vermogen krijgt
Geplaatst: 28 feb 2008, 20:44
door geo
wietsefs1 schreef:Let op
98 kan problemen veroorzaken met mengen.
wat resulteerd in een vastloper
hoezo

Geplaatst: 28 feb 2008, 20:46
door wietsefs1
Dat komt alleen doordat je veel extra vermogen krijgt
Dat is een fabeltje.
Je krijgt iets meer vermogen, waarschijnlijk merk je het niet eens.
Geplaatst: 28 feb 2008, 20:46
door Tombo
Onzin, als je gewoon je normale mengverhouding blijft mengen loopt 'ie niet vast
Geplaatst: 28 feb 2008, 20:46
door Niels
wietsefs1 schreef:Dat komt alleen doordat je veel extra vermogen krijgt
Dat is een fabeltje.
Je krijgt iets meer vermogen, waarschijnlijk merk je het niet eens.
Je moet mij ook niet altijd serieus nemen
Ik heb ook wel gelezen wat Tom zei

Geplaatst: 28 feb 2008, 20:51
door wietsefs1
have it your way.
Er wordt anders wel voor gewaarschuwd.
Het gaat hierbij om toevoegingen welke overigens niet in elke '98 zit.
Ik gebruik hiervoor octaanbooster heeft hetzelfde effect.
Geplaatst: 28 feb 2008, 20:58
door edje
met een hoger ocaangetal kun je hoger gaan met je compressieverhouding, daardoor kun je dus meer vermogen krijgen

, maar dat gebeurt dus alleen als je je compressie omhoog doet. het niet goed mengen lijkt me idd een fabeltje

Geplaatst: 28 feb 2008, 21:36
door reddevil
ik heb ook wel eens 98 gereden.. je merk en niet zo veel van.. maar een warmloper/vastloper.. niks geen last ging perfect
Geplaatst: 25 mar 2008, 22:00
door Pipedown
Triforce schreef:hoe hoger de octaan gehalte hoe moeilijker het is om te ontbranden en hoe lager hoe makkelijker volgens mij
dan doe je toch gewoon een bougie met een hogere hittegraad erin? zodat het makkelijker ontbrand?
of denk ik nu fout?
Geplaatst: 25 mar 2008, 22:12
door jonnotje
dan word je bougie alleen minder snel warm, je je cilinder nogsteeds even warm.... en de vonk blijft even sterk
Geplaatst: 25 mar 2008, 22:18
door Pipedown
ohw dacht dat er dan een krachtige vonk kwam ofzo..
