Pagina 4 van 5

Geplaatst: 20 aug 2007, 20:11
door punkemon
Als je je uitlaatbocht langer maakt,scheelt het zeer veel in prestaties!Heb ik eens getest met mijn homoet!langere bocht word hogere trekkracht,maar wel mindere top!Je moet normaal probere teste met stukjes buis die je kan verschuiven,wat de beste lengte is van de uitlaatbocht!Heeft volges mij veel met de juiste timing van de gassen die trugkaatsen naar de cilinder te maken

Geplaatst: 20 aug 2007, 20:17
door mpro09
ja klopt idd, hij hoort als ie goed op het ophangpunt wil komen ook ietsje naar voren maar ik wilde deze bocht nog niet verder afzagen want ik had hem nog voor me homoet nodig

Geplaatst: 20 aug 2007, 21:43
door harmen251
ook bij verschillende setups kan het zijn dat je brommer met de lafranconi even inhoud voor hij op toeren komt, als dat het geval is dan moet je die buis op het einde inkorten tot hij niet meer inhoud

Geplaatst: 24 aug 2007, 12:41
door jonnotje
dat heefd mijn fs1 nu met een normale snelle pijp met schuine achterkant, kan je er daar ook iets aan veranderen, of met de instelling van de carb, hoe krijg ik dat eruit in iedergeval? :?
dat vind ik namelijk bar itirand dat hij eerst beetje op gang moet komen voor hij wegscheurt

Geplaatst: 24 aug 2007, 12:48
door Tombo
Dat heeft iedere snelle fs1. Dat is gewoon de powerband zoals jij het omschrijft. Eerst niks, en daarna gaan met die banaan. Als je dat niet wilt moet je motorfiets gaan rijden :P

Geplaatst: 24 aug 2007, 14:01
door edje
haha, over powerband gesproken. gister even op een crossmotortje gereden. denk je van ach, is maar 80cc. ga je er op zitten. gas geven, eerst gebeurt er niks en een keer trek ie zo op het achterwiel, in de 3 :shock:

Geplaatst: 26 aug 2007, 19:57
door reddevil
moet je ff la franconi uitlaat nog veranderen om hem te monteren op een fs1? kwa beugels enzo? 8)

want zag er een stuk of 10 op de beurs in utrecht liggen :lol:

Geplaatst: 26 aug 2007, 20:13
door jonnotje
jah klopt en het waren allemaal 35mm en 2 x 32 mm en een paar 28mm

Geplaatst: 26 aug 2007, 23:50
door occ1s
LoL :shock: 35 mm is wel lekker.. (lijkt mij)

Geplaatst: 27 aug 2007, 13:56
door Tombo
Groter is niet altijd beter... Dan krijg je te weinig tegendruk en loopt 'ie wss helemaal niet (of zwaar beroerd).
@reddevil,d ie uitlaten die jij hebt zien liggen, zijn volgens mij gewoon "universele" uitlaten. Daarvoor moet je denk ik alleen ff een ophangbeugeltje fixen, dat is niet zo moeilijk.

Geplaatst: 27 aug 2007, 20:57
door reddevil
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA wou dat ik ze mee had genomen :? :(

maarja ze komen over een tijdje ook in heerhugowaard!

:lol: 8)

Geplaatst: 05 sep 2007, 18:19
door YamaSam
in Wellen stond trouwens een man met vrij mooie immi hoge uitlaten..

Geplaatst: 05 sep 2007, 21:44
door bromtolfs1
Orginele 2F2 uitlaat met 32mm bocht doet bijna hetzelfde als de franconi uitlaat! Deze uitlaat is echt goed gedempt en val je niet eerder op dan je het gas echt opentrekt.
Op mijn 1J5 eind jaren 70 zat een orginele 50cc FS1 cilinder met gepolijste poorten (niets verder bijgewerkt), hogedrukkop, een gemodificeeerde orginele uitlaat met 32mm bocht, 16mm Mikuni en 14/44 vertanding. Met deze setting liep deze brommer 100km/h. Veel toeren en trekkracht bovenin en wat minder bij de lagere toerentallen. De meeste Kreidlers en Zündapps hadden het nakijken!
Ik moet er wel eerlijk bij schrijven dat ik toen ook 30 kg lichter was.
Maar nu loopt mijn FS1 met een orginele F5B 14/41 vertanding en 16mm Mikuni en deze uitlaat ook al boven de 80km/uur.
Binnen het dorp tuf je lekker als een niet opgevoerde brommer en heb je geen last van de politie! Buiten het dorp kijk je even rond schakelt terug naar 3 trekt door tot boven de 60 en schakelt naar 4 en trekt door tot ongeveer 80. Wie doet je zo wat?

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 06 sep 2007, 07:40
door Aad
bromtolfs1 schreef:Orginele 2F2 uitlaat met 32mm bocht doet bijna hetzelfde als de franconi uitlaat! Deze uitlaat is echt goed gedempt en val je niet eerder op dan je het gas echt opentrekt.
Op mijn 1J5 eind jaren 70 zat een orginele 50cc FS1 cilinder met gepolijste poorten (niets verder bijgewerkt), hogedrukkop, een gemodificeeerde orginele uitlaat met 32mm bocht, 16mm Mikuni en 14/44 vertanding. Met deze setting liep deze brommer 100km/h. Veel toeren en trekkracht bovenin en wat minder bij de lagere toerentallen. De meeste Kreidlers en Zündapps hadden het nakijken!
Ik moet er wel eerlijk bij schrijven dat ik toen ook 30 kg lichter was.
Maar nu loopt mijn FS1 met een orginele F5B 14/41 vertanding en 16mm Mikuni en deze uitlaat ook al boven de 80km/uur.
Binnen het dorp tuf je lekker als een niet opgevoerde brommer en heb je geen last van de politie! Buiten het dorp kijk je even rond schakelt terug naar 3 trekt door tot boven de 60 en schakelt naar 4 en trekt door tot ongeveer 80. Wie doet je zo wat?



Hmm, mischien moet ik dan ook eens een 41 i.p.v. een 44 achter er op zetten, heb eigenlijk dezelfde setup, wel hogedrukkop, snelle schijf, maar ik haal echt heeeeel soms de 80 (2 keer gehaald of zo)

Groet, Aad

Geplaatst: 06 sep 2007, 07:57
door Martijn
Oei dan ga ik kijken of ik mijn 2f2 uitlaat die ik nog heb liggen kan fixxen ! Mn demper zat vastgelast, waarom weet ik ook niet en nu dichtgekoold, zit enkel een boortje in vast die er perongeluk is ingevallen ... Je kan er nu helemaal niets meer uithalen !, dus gewoon demper eruit proberen te slijpen zonder de boel te slopen :D